... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
R0nnIe
Autor témy
Príspevky: 1136
Registrovaný: 11.9.2008
Auto: 325i e36 coupe
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin - Necpaly

DVOJITE preplnovanie diezlu

Streda, 19. Novembra 2008, 23:10

Zdravim, nikde na internete sa mi nepodarilo najst odpoved na otazku dvojiteho preplnovania BMW motorov TDS. Tato otazka je len na teoretickej rovine. Moja predstava by bola preplnovat motor kompresorom pri nizkych otackach a nasledovne originalnym turbom. Je podla vas taketo nieco realne? Podla mna ano. Jedine co by som ai nevedel vyriesit je akym sposobom zabezpecit aby sa tlak s turba pri vyssich otackach netlacil do komresoru a naopar z kompresoru do turba. V podstate by tam musem byt asi ventil. Ako je tento problem rieseny pri biturbach?

Moja predstava je ze by tam bol ventil ktory by podla otacok motora, alebo podla tlaku turba prepinal medzi kompresorom a turbom. Samozrejme kompresor by nemal moc velky tlak, ale iba taky s ktorym by zacalo auto zaberat uplne resp. skoro uplne od spodu a vytvorit lebsi priebeh krutaku, co by znamenalo prekonat diezlom benzinove motory.

PS este raz opakujem ide mi len o teoriu, nechcem komentare typu to sa ti nepodary urobit, to by bolo drahe a tak. Nemam v plane to robit :wink: len chcem vediet ci by sa to dalo. A hlavne ma zaujma ako prepinanie medzi turbami pouziva system biturbo. Na ceskom fore mi nikdo nevedel nic k tomu napisat, su slovaci lepsi?[/b]
Naposledy upravil/-a R0nnIe v Štvrtok, 20. Novembra 2008, 10:31, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Streda, 19. Novembra 2008, 23:42

urcite su slovaci lepsi, oprav si to :wink:
e91 330d
e90 320d - ex
Land Cruiser 90 3,0 td
2000 CA - ex
Pajero 2,8 td intercooler FL - ex
e46 330d touring M-paket II - ex
e36 320i limousine M-paket - ex
e36 M3 coupe SMG - ex
e30 320i coupe M-Technic - ex
---------------------------------
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Štvrtok, 20. Novembra 2008, 00:25

teoreticky:

na obrazku mas prepinac pneumatiky mas tam dva tlaky z turba a druhy z kompresoru. pri nizkych otackach prechadza vzduch z kompresora. ked ti stupnu otacky, privedies signal na cievku a ono sa to prepne ze ti bude tlacit turbo.

Lenze ma to dalsi problem. ked prepnes na turbo kompresor bude dalej tlacit vzduch, cize bud ho vypnes, co pri rozbehoh casom odpalis spojku, alebo das pretlakovy ventil medzi ten prepinac a kompresor, ale zasa ked pojdes po dialnici v otackach, tak ti to bude sicat ako blbe. Cize jedine to skombinovat s casovacom, ze napr. ked bude tlacit turbo 5 min, tak nech odopiji spojku na kompresore.
Prílohy
Bez názvu.JPG
Bez názvu.JPG (8.36 KiB) 1226 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Štvrtok, 20. Novembra 2008, 03:58

tak toto bude podla mna minimalne na nobelovu cenu :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Štvrtok, 20. Novembra 2008, 08:55

:D
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Štvrtok, 20. Novembra 2008, 09:07

No, nedalo mi to spat a som to este prespekuloval, zmenil som len typ toho pneu prepinaca, odpajanie kompresora ale musi byt po urcitom case, ako to bolo pisane v predchadzajucej verzii 0.0.1

tu sa bude prepinat kompresor alebo turbo s motorom, alebo s odfukom
Prílohy
bez_nzvu_938.jpg
bez_nzvu_938.jpg (8.55 KiB) 1193 zobrazení
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Štvrtok, 20. Novembra 2008, 09:55

:D:D:D

Pokial viem, biturba funguju dvomi sposobmi - bud su 2 rovnocenne turba ktore maju rozdelene valce ktore preplnaju, alebo su 2 turba, jedno mensie a druhe vacsie...

Ale chcem sa spytat....naco chcete prepinat turbo alebo kompressor? neni jednoduchsie dat to do serie? Sanie->kompressor->turbo->motor? ;)
Turbo vymenit za nieco trochu vacsie.... no a potom stravit mladost odladenim spravnych tlakov aby to islo tak ako ma ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
R0nnIe
Autor témy
Príspevky: 1136
Registrovaný: 11.9.2008
Auto: 325i e36 coupe
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin - Necpaly

Štvrtok, 20. Novembra 2008, 10:30

alfi666 napísal:
:D:D:D

Pokial viem, biturba funguju dvomi sposobmi - bud su 2 rovnocenne turba ktore maju rozdelene valce ktore preplnaju, alebo su 2 turba, jedno mensie a druhe vacsie...

Ale chcem sa spytat....naco chcete prepinat turbo alebo kompressor? neni jednoduchsie dat to do serie? Sanie->kompressor->turbo->motor? ;)
Turbo vymenit za nieco trochu vacsie.... no a potom stravit mladost odladenim spravnych tlakov aby to islo tak ako ma ;)


Mna zaujma 2moznost jedno mensie druhe vacsie. Co sa tyka tvojho napadu Sanie->kompressor->turbo->motor ,je to sice jednoduche, ale nepouzitelne.
1, Pri nizkych otackach by turbo nedokazalo cez seba pustit tlak, ktory by vytvaral kompresor, a medzi nimi by sa zacal tvorit pretlak, ktory by poskodil turbo aj kompresor.
2, Pri vysokych otackach by kompresor robil prekazku turbu , a turbo by nemalo dostatocny prisun vzduchu, ktory by mohlo tlacit. Co by zas vytvorilo podtlak medzi turbom a kompresorom, a zacalo brzdit turbo, to znamena aj vyfukove plyn a dusilo by to motor.......
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Štvrtok, 20. Novembra 2008, 10:56

R0nnIe napísal:

1, Pri nizkych otackach by turbo nedokazalo cez seba pustit tlak, ktory by vytvaral kompresor, a medzi nimi by sa zacal tvorit pretlak, ktory by poskodil turbo aj kompresor.

Hmm... nechapem preco by malo? ked sa turbo netoci a fukas do neho vzduch, tak cez neho neprejde? ;).. ja myslim, ze hej.. aj ked som to neskusal ;) - samozrejme.. turbo bude to tvorit prekazku a zrejme bude tlak v hadici medzi turbom a kompressorom... ale podla mna to nijak dramaticke nebude ;)

R0nnIe napísal:

2, Pri vysokych otackach by kompresor robil prekazku turbu , a turbo by nemalo dostatocny prisun vzduchu, ktory by mohlo tlacit. Co by zas vytvorilo podtlak medzi turbom a kompresorom, a zacalo brzdit turbo, to znamena aj vyfukove plyn a dusilo by to motor.......


No tak ked nie seriovo, tak to treba zapojit paralelne ;)... ale najjednoduchsie by bolo najst nejake postupy ako sa turbo-kompressorovy motor zapaja ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
pepo286
Príspevky: 1428
Registrovaný: 13.6.2008
Bydlisko: Kosice

Štvrtok, 20. Novembra 2008, 11:07

a co tak take daco .... pripadne spravit samostatne sanie pre turbo aj kompresor

ale aj tak je to podla mna sci-fi a zbytocne :)
Prílohy
turbo_kompresor.JPG
turbo_kompresor.JPG (12.36 KiB) 1151 zobrazení
E46 320D Touring 100kW (2001)
 
Užívateľov profilový obrázok
R0nnIe
Autor témy
Príspevky: 1136
Registrovaný: 11.9.2008
Auto: 325i e36 coupe
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin - Necpaly

Štvrtok, 20. Novembra 2008, 12:43

to pepo286:

Tvoj napad sa podoba mojmu, princip si myslel dobre, az na par detailov. Moj koncept je takyto:

Na potrubia od kompresora a turba by som napojil spatne klapky a udfukove elektronicky riadene ventili a za nimy by sa potrubie spajalo v IC. Pri nizkych otackach by bol otvoreny ventil 2, a tlak tvoreny turbom by isiel do atmosfery. Ventil 3 by bol uzavrety tlak by prechadza do IC. Senzor 1 kontroluje otacky motora. Pri dosiahnuti urcitych otacok, dajme tomu 1800ot by sa uzavrej ventil 2 a vzduch by zacal prudit z turba do motora. Niekedy v tom okamihu by sa otvoril odfukovy ventil 3 a vypustil by vzduch naspat do sacieho potrubie. (tento okamih by musel byt ale presne nacasovany, aby v IC nebol badatelny niejaky extremny prechod.) Pri znizovani otacok by tento proces prebiehal opacne, s tym rozdielom ze ventil 2 by tlak po zatvoreni pretlakoveho ventilu vypustil do atmosfery, a vznikol by znamy zvukovy efekt :lol: :o :P :D :twisted: . 4 je spojka kompresora, ktora by sa tak isto riadila elektronicky, najlepsie asi keby sa kompresor dal rucne zapinat, pretoze asi by nikdo nepouzival kompresor stale. RJ nieje riadiaca jednotka motora, ale samostatna RJ pre riadenie ventilov na zaklade otacok.

Obrázok
Prílohy
bez_názvu.JPG
bez_názvu.JPG (27.52 KiB) 1137 zobrazení
Naposledy upravil/-a R0nnIe v Štvrtok, 20. Novembra 2008, 15:46, upravené celkom 3 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
R0nnIe
Autor témy
Príspevky: 1136
Registrovaný: 11.9.2008
Auto: 325i e36 coupe
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin - Necpaly

Štvrtok, 20. Novembra 2008, 12:52

Jannci napísal:
No, nedalo mi to spat a som to este prespekuloval, zmenil som len typ toho pneu prepinaca, odpajanie kompresora ale musi byt po urcitom case, ako to bolo pisane v predchadzajucej verzii 0.0.1

tu sa bude prepinat kompresor alebo turbo s motorom, alebo s odfukom
Velmi dobry napad, len ci existuje takyto prepinac , a ci by sa pocas prepinania neutvoril v potrubiach tlak, ktory by bol potom vypusteny do motora. Myslim pocas toho kym by sa to preplo, v urcitom momente by boly uzavrete obidve potrubia a tak isto by v tom momente nemal motor vzduch. Bola by so sice velmi kratka doba, ale neviem ci by to nerobilo problemi
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Štvrtok, 20. Novembra 2008, 16:45

R0nnIe napísal:
Velmi dobry napad, len ci existuje takyto prepinac , a ci by sa pocas prepinania neutvoril v potrubiach tlak, ktory by bol potom vypusteny do motora. Myslim pocas toho kym by sa to preplo, v urcitom momente by boly uzavrete obidve potrubia a tak isto by v tom momente nemal motor vzduch. Bola by so sice velmi kratka doba, ale neviem ci by to nerobilo problemi

tieto prepinace pouzivam v priemyselnej automatizacii a nieje stym problem. Pripanaju sa za par stotin sekundy. ked ti poviem pravdu, nemeral som to. A nemoze sa stat, aby ti isli dva vstupy do jedneho vystupu sucastne. to mam odskusane
 
palo
Príspevky: 1283
Registrovaný: 28.9.2007
Auto: e34
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: malacky

Štvrtok, 20. Novembra 2008, 16:55

chlapci tak na takuto debatu sa nechytam.sice chapem ale aj tak nemam co pridat.mate moj obdiv =D>
ex e30 318i sedan
e34 535i sedan
ex e36 316i sedan
ex e39 523i touring
ex e46 318i sedan
ex e46 320d fl sedan
 
Užívateľov profilový obrázok
R0nnIe
Autor témy
Príspevky: 1136
Registrovaný: 11.9.2008
Auto: 325i e36 coupe
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin - Necpaly

Štvrtok, 20. Novembra 2008, 17:52

Jannci napísal:
tieto prepinace pouzivam v priemyselnej automatizacii a nieje stym problem. Pripanaju sa za par stotin sekundy. ked ti poviem pravdu, nemeral som to. A nemoze sa stat, aby ti isli dva vstupy do jedneho vystupu sucastne. to mam odskusane


Nemyslel som ze by isly dva vstupy do jedneho vystupu, ale skor ze by v urcitom okamihu nemal vzduch ziaden vystup. Ale ked tak teraz rozmyslam bolo by to skor plus. Priklad: Turbo by tlacilo do atmosfery, cize by tlak v potruby nebol moc velky ,zvisily by sa otacky, a v ucitom okamihu by sa zacal prepinat prepinac, vtom by sa tlak v potruby troch zvisil a aspon by to bol hladsi prechod z kompresora na turbo. Je to skutocne dobry napad, a hlavne lacnejsi ako moj.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 13 neregistrovaných