... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
romanjurco
Autor témy
Príspevky: 10
Registrovaný: 7.3.2013
Auto: BMW 330i (258hp) E90
Kraj: Bratislavský

UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open exh.)

Sobota, 20. Apríla 2013, 08:18

Nazdar vsetci! :D

Postrehol som na forach nejake debaty o rezani resp. zvarani vyfukovych potrubi...Viem ze chalani so starymi E36 modelmi si vela krat proste urezali zadny tlmic a nazvarali miesto neho rovne trubky pre dobry zvuk. Niektori dokonca tvrdili, ze im auto ide po tejto uprave lepsie, ostatni hovoria, ze je to hlupost...
Zaujimalo by ma, ci sa to takto da spravit aj pri novsom modeli, napr. E90 330i. Pripadne ci by tam mohli vzniknut nejake problemy, ak by sa tlmic nahradil nerezovou rurou. Viete o tom nieco? :)
- nemoze nastat nejaky problem s lambda sondami, ktore vyhodnotia, ze vzduch odchadza vyfukom skvor, ako by mal a zacne vypisovat nejake problemy, pripadne zapne kontrolku motoru...
- pocul som aj o nejakom senzore, co je pri vyfuku a meria nejaku zlozku v spalinach (nejaky oxid...), nemoze sa tam nieco vytiahnutim zadneho tlmica dodrbat? je zadny tlmic urcite len o zvuku? :-k
dik za odpovede! :thumbup:
Človek nepotrebuje hviezdu, blesk ani štyri kruhy pre svoj život. Človek potrebuje pre život dve ľadviny...

E90 330i (258hp)
E90 320d (163hp) -EX
E39 523i (170hp) -EX
 
Užívateľov profilový obrázok
motoking
Príspevky: 164
Registrovaný: 31.10.2012
Auto: e65
Kraj: Trenčiansky

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Sobota, 20. Apríla 2013, 19:18

je to hlupost auto zacne v spodnych otackach byt lenive
romanjurco napísal:
Nazdar vsetci! :D

Postrehol som na forach nejake debaty o rezani resp. zvarani vyfukovych potrubi...Viem ze chalani so starymi E36 modelmi si vela krat proste urezali zadny tlmic a nazvarali miesto neho rovne trubky pre dobry zvuk. Niektori dokonca tvrdili, ze im auto ide po tejto uprave lepsie, ostatni hovoria, ze je to hlupost...
Zaujimalo by ma, ci sa to takto da spravit aj pri novsom modeli, napr. E90 330i. Pripadne ci by tam mohli vzniknut nejake problemy, ak by sa tlmic nahradil nerezovou rurou. Viete o tom nieco? :)
- nemoze nastat nejaky problem s lambda sondami, ktore vyhodnotia, ze vzduch odchadza vyfukom skvor, ako by mal a zacne vypisovat nejake problemy, pripadne zapne kontrolku motoru...
- pocul som aj o nejakom senzore, co je pri vyfuku a meria nejaku zlozku v spalinach (nejaky oxid...), nemoze sa tam nieco vytiahnutim zadneho tlmica dodrbat? je zadny tlmic urcite len o zvuku? :-k
dik za odpovede! :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Sobota, 20. Apríla 2013, 20:05

Motoking...radsej nepis hluposti :wink:

Na e90 by som to osobne nerobil. Je to taky "tuzing" vzhladom k danemu modelu - v mojich ociach. Radsej kup nejaky tlmic v strednej cenovej kategorii ak ti ide o financie (napr. Magnaflow ma velmi hutny a hlboky zvuk)
Na youtube si pohladaj "muffler delete" - je tam toho vela.

Napr :
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
motoking
Príspevky: 164
Registrovaný: 31.10.2012
Auto: e65
Kraj: Trenčiansky

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Nedeľa, 21. Apríla 2013, 16:20

len tolko poviem asi na nieco tam ten zadny tlmic je :wink: nie len ako na okrasu,ale hlavne BMW je nachylne na neoriginalnu upravu vyfukoveho potrubia a zmena tlaku v potrubi.Hlupost to urcite nie je preto na urcite BMW a ine auta sa dava orig. podtlakova vyfukova klapka ktora sluzi na 2 veci a to vykon a zvuk motora.Pre upresnenie :!:
michaltt napísal:
Motoking...radsej nepis hluposti :wink:

Na e90 by som to osobne nerobil. Je to taky "tuzing" vzhladom k danemu modelu - v mojich ociach. Radsej kup nejaky tlmic v strednej cenovej kategorii ak ti ide o financie (napr. Magnaflow ma velmi hutny a hlboky zvuk)
Na youtube si pohladaj "muffler delete" - je tam toho vela.

Napr :
 
Užívateľov profilový obrázok
motoking
Príspevky: 164
Registrovaný: 31.10.2012
Auto: e65
Kraj: Trenčiansky

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Nedeľa, 21. Apríla 2013, 16:24

a aby som nezabudol strata pri "muffler delete" cize zadny tlmic prec je strata vykonu tak cca 4-6PS a to je vyskusane na brzde na motore 4.5i V8
michaltt napísal:
Motoking...radsej nepis hluposti :wink:

Na e90 by som to osobne nerobil. Je to taky "tuzing" vzhladom k danemu modelu - v mojich ociach. Radsej kup nejaky tlmic v strednej cenovej kategorii ak ti ide o financie (napr. Magnaflow ma velmi hutny a hlboky zvuk)
Na youtube si pohladaj "muffler delete" - je tam toho vela.

Napr :
 
Užívateľov profilový obrázok
motoking
Príspevky: 164
Registrovaný: 31.10.2012
Auto: e65
Kraj: Trenčiansky

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Nedeľa, 21. Apríla 2013, 16:40

mozem ti doporucit rozumnu variantu http://www.ebay.co.uk/itm/Exhaust-Noise-Sound-Control-Valve-76mm-Inlet-no-gap-90-degree-Wireless-Control-/200910098797?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2ec72cd16d
romanjurco napísal:
Nazdar vsetci! :D

Postrehol som na forach nejake debaty o rezani resp. zvarani vyfukovych potrubi...Viem ze chalani so starymi E36 modelmi si vela krat proste urezali zadny tlmic a nazvarali miesto neho rovne trubky pre dobry zvuk. Niektori dokonca tvrdili, ze im auto ide po tejto uprave lepsie, ostatni hovoria, ze je to hlupost...
Zaujimalo by ma, ci sa to takto da spravit aj pri novsom modeli, napr. E90 330i. Pripadne ci by tam mohli vzniknut nejake problemy, ak by sa tlmic nahradil nerezovou rurou. Viete o tom nieco? :)
- nemoze nastat nejaky problem s lambda sondami, ktore vyhodnotia, ze vzduch odchadza vyfukom skvor, ako by mal a zacne vypisovat nejake problemy, pripadne zapne kontrolku motoru...
- pocul som aj o nejakom senzore, co je pri vyfuku a meria nejaku zlozku v spalinach (nejaky oxid...), nemoze sa tam nieco vytiahnutim zadneho tlmica dodrbat? je zadny tlmic urcite len o zvuku? :-k
dik za odpovede! :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Nedeľa, 21. Apríla 2013, 16:46

Daj sem graf pred a po :D
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
motoking
Príspevky: 164
Registrovaný: 31.10.2012
Auto: e65
Kraj: Trenčiansky

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Nedeľa, 21. Apríla 2013, 16:48

alebo ak ten tvoj vyfuk ma orig.klapku tak sa to da jednoducho prepojit na hadicu podtlaku starej klapky na novu navarenu na potrubie vyfuku.Sice tak isto klapka pre BMW je vyrobok Pierburg a stoji tak okolo 200e ta klapka ale da sa pohladat na inzeratoch za par korun.Ale ako pisem zvuk supe!!ale pri otvoreni klapky klesne vykon 8-[ poslem ti link http://forums.rennlist.com/rennforums/997-gt2-gt3-forum/553211-exhaust-sound-control-at-your-finger-tip.html
romanjurco napísal:
Nazdar vsetci! :D

Postrehol som na forach nejake debaty o rezani resp. zvarani vyfukovych potrubi...Viem ze chalani so starymi E36 modelmi si vela krat proste urezali zadny tlmic a nazvarali miesto neho rovne trubky pre dobry zvuk. Niektori dokonca tvrdili, ze im auto ide po tejto uprave lepsie, ostatni hovoria, ze je to hlupost...
Zaujimalo by ma, ci sa to takto da spravit aj pri novsom modeli, napr. E90 330i. Pripadne ci by tam mohli vzniknut nejake problemy, ak by sa tlmic nahradil nerezovou rurou. Viete o tom nieco? :)
- nemoze nastat nejaky problem s lambda sondami, ktore vyhodnotia, ze vzduch odchadza vyfukom skvor, ako by mal a zacne vypisovat nejake problemy, pripadne zapne kontrolku motoru...
- pocul som aj o nejakom senzore, co je pri vyfuku a meria nejaku zlozku v spalinach (nejaky oxid...), nemoze sa tam nieco vytiahnutim zadneho tlmica dodrbat? je zadny tlmic urcite len o zvuku? :-k
dik za odpovede! :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
motoking
Príspevky: 164
Registrovaný: 31.10.2012
Auto: e65
Kraj: Trenčiansky

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Nedeľa, 21. Apríla 2013, 16:50

graf nemusim davat ak sa clovek tomu rozumie tak vie ako to je,ale zial su tu taky ludia co maju svoj laicky nazor na danu vec.
michaltt napísal:
Daj sem graf pred a po :D
 
Užívateľov profilový obrázok
motoking
Príspevky: 164
Registrovaný: 31.10.2012
Auto: e65
Kraj: Trenčiansky

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Nedeľa, 21. Apríla 2013, 17:00

pre upresnenie tak isto podobny sposob montovania klapky a otvorenie fyfuku priamo do rury http://translate.google.sk/translate?sl=en&tl=sk&prev=_t&hl=sk&ie=UTF-8&eotf=1&u=http://forums.rennlist.com/rennforums/997-gt2-gt3-forum/553211-exhaust-sound-control-at-your-finger-tip.html
michaltt napísal:
Daj sem graf pred a po :D
iba treba citat kolko tam je strata.Ale to je normalana vec ci auto alebo motorka :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Nedeľa, 21. Apríla 2013, 17:12

Ty vobec citas co sa tam pise ? Ta strata vykonu je spojena s niecim inym.
My sa bavime o urezani koncaku, co podla teba vedie k strate vykonu. Predpokladam ze si to spajas so spatnymi tlakmi, co je akurat tak mytus v dnesnej dobe.
Ako som pisal, daj mi sem graf pred a po a neposielaj mi linky na klapky vo vyfuku co nema s vykonom nic spolocne. Akurat tak so zvukom.

Preco sa potom odstranuju katy, tlmice, rezonatory a pod ? Ak by to malo taky dopad ako pises, tak vsetci jazdia na stock vyfukoch. To iste plati pre ladene vyfuky.
Tym ze spravis vyfuk. system priedusnejsi ma za naseldok 2 veci :
1. motoru sa lahsie "dycha" nakolko sa nemusi "srat" s pretlacanim spalin cez potrubie
2. narast vykonu hlavne vo vysokych otackach kde stock vyfuk byva restriktivny koli normam (zvuk, emisie a pod.)

Nebudem sa tu s tebou natahovat pretoze pises hluposti. A tou temou na flap si to zaklincoval. Radsej citaj originalne texty lebo translator ta zjavne uviedol do omylu.
Naposledy upravil/-a michaltt v Nedeľa, 21. Apríla 2013, 17:14, upravené celkom 1 krát.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
motoking
Príspevky: 164
Registrovaný: 31.10.2012
Auto: e65
Kraj: Trenčiansky

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Nedeľa, 21. Apríla 2013, 17:14

michaltt napísal:
Ty vobec citas co sa tam pise ? Ta strata vykonu je spojena s niecim inym.
My sa bavime o urezani koncaku, co podla teba vediet k strate vykonu. Predpokladam ze si to spajas so spatnymi tlakmi, co je akurat tak mytus v dnesnej dobe.
Ako som pisal, daj mi sem graf pred a po a neposielaj mi linky na klapky vo vyfuku co nema s vykonom nic spolocne. Akurat tak so zvukom.

Preco sa potom odstranuju katy, tlmice, rezonatory a pod ? Ak by to malo taky dopad ako pises, tak vsetci jazdia na stock vyfukoch. To iste plati pre ladene vyfuky.
Tym ze spravis vyfuk. system priedusnejsi ma za naseldok 2 veci :
1. motoru sa lahsie "dycha" nakolko sa nemusi "srat" s pretlacanim spalin cez potrubie
2. narast vykonu hlavne vo vysokych otackach kde stock vyfuk byva restriktivny koli normam (zvuk, emisie a pod.)

Nebudem sa tu s tebou natahovat pretoze pises hluposti. A tou temou na flap si to zaklincoval. Radsej citaj originalne texty lebo translator ta zjavne uviedol do omylu.

spatnymi tlakmi presne to je to co tam bude chybat :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
motoking
Príspevky: 164
Registrovaný: 31.10.2012
Auto: e65
Kraj: Trenčiansky

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Nedeľa, 21. Apríla 2013, 17:16

michaltt chlape vidim ze o klapke vo vyfuku a celkovo vyfuku moc nevies.Mozem este tak na zaver povedat nech sa rozhodne majitel co chce aku upravu :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
motoking
Príspevky: 164
Registrovaný: 31.10.2012
Auto: e65
Kraj: Trenčiansky

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Nedeľa, 21. Apríla 2013, 17:19

a je rozdiel urezanie zadneho tlmica a rozdiel dat ladeny vyfuk na dane auto.To je sakra rozdiel tam sa uz mozme bavit o naraste krutaku atd...
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: UREZANIE výfukového TLMIČU+nazváranie rovných rúr(open e

Nedeľa, 21. Apríla 2013, 17:30

Studuj...prajem pekny den

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ssure-Myth

UUC motorwerks :

Once past the exhaust manifold or headers, any "backpressure tuning" to increase scavenging or increase exhaust velocity is completed. Technically, it is not tuning of backpressure at all, it is tuning of propagating negative pressure patterns to aid the drawing out of spent combustion chamber gases more efficiently than just the pressure of the piston's exhaust stroke. Poor tuning will result in positive pressure patterns that hinder the exhaust gas removal.

After that point, less backpressure = more horesepower and torque. Bigger pipes (up to a certain reasonable point before diminishing returns) result in less backpressure.

This was empirically proven here - the systems with the biggest pipes produced the most power and torque (you can ignore the first couple of hundred rpm in each graph, the start of a dyno run has slight variation based on the in-car operator's ability to hold the start-point rpm accurately - which is hardly ever precise!). You can also read about why this myth, while true in the past with more primitive automotive technology, is not applicable to machinery of the modern age - click here to read about this.

There is, much more importantly, a secondary effect of further downstream tuning that can have a positive or negative impact on power. The results of this are shown in the above EC article, but not explained nor referenced. A standing wave (or repeated-propagation wave) of pressure or sound (sound is simply a form of pressure) can amplify itself, and even move backwards along the exhaust path. This can create positive pressure that hinders exhaust flow in a noticeable way... increased backpressure resulting in a loss of power. A well-tuned silencer, resonator, or muffler acts to break up this form of standing wave by changing the diameter of the reflective surfaces of the tube, thereby changing the frequency and interrupting the propagated wave pattern. The differences between muffling bodies that accomplish this constructively vs. those that do not is evident in final results, and is not evident by external appearance.

Car manufacturers recognize the importance of the Helmholtz resonance effect, using it to tune for power and also to adjust sound. For power, this is usually seen as a cavity (actually called a "Helmholtz resonator") off the intake tract (the Helmholtz resonance effect can create backpressure on air going in just as much as exhaust gas going out), and can specifically be seen in the exhaust systems of the E39 5-series, where the rearmost muffler looks like a twin silencer design, but only one of the muffling bodies actually has an outlet pipe. The volume of the resonance chamber is tuned for the wave characteristics and gas volume.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných