... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
chico69
Autor témy
Príspevky: 565
Registrovaný: 18.9.2008
Auto: E46, 320d, 100kW
Kraj: Bratislavský

zničenie turba

Piatok, 26. Decembra 2008, 01:59

Nazdar,
chcel by som sa spýtať v čom spočívazničenie turba. Viem teoreticky že ako by sa s ním malo zaobchádzať (nevytáčať za studena, pri dlhodobom namáhaní nechať vychladnúť...) ale chcel by som fyzikálne opodstatnenie-že čo sa deje pri nevhodnom zaobchádzaní..má to niečo spoločné s tepelnou rozťažnosťou ?
 
Užívateľov profilový obrázok
Mireck
Príspevky: 357
Registrovaný: 2.11.2008
Auto: E32 735i, E21 320,
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Piatok, 26. Decembra 2008, 09:24

Ak na dlhšiu dobu zaťažíš motor tak turbo sa pekne nahreje. Ak motor hneď vypneš turbo sa zastaví a chladne v tejto jednej polohe pričom teplo stúpa smerom hore a aj odliatok turba nieje rovnomerne hrubý, takže ochladnutie rotora turba je nerovnomerne a tak môže dôjsť k ohnutiu . Ďalej sa stane to že olej v ložisku sa na horúcom rotore spečie na karbón a ložisko sa môze prydreť. Ak to necháš bežať na voľnobeh je stály prítok oleja takže sa neprehreje a rotor sa rovnomerne ochladí.
E32 - 735i Alpinweiss
E21 - 320 Čečečervena
EX - E30 - 318i
 
Užívateľov profilový obrázok
chico69
Autor témy
Príspevky: 565
Registrovaný: 18.9.2008
Auto: E46, 320d, 100kW
Kraj: Bratislavský

Piatok, 26. Decembra 2008, 10:30

díky, takéto niečo som chcel počuť..
a ako je to s vytáčaním turba za studena?
ešte k tomu oleju - olej v ložisku sa taktiež "obmieňa"?-vlastne či je tiež sú časťou obehu oleja? (dúfam že som napísal otázku zrozumitelne)
 
Užívateľov profilový obrázok
slamec
Príspevky: 2527
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Žilina

Piatok, 26. Decembra 2008, 10:56

chico69 napísal:
díky, takéto niečo som chcel počuť..
a ako je to s vytáčaním turba za studena?
ešte k tomu oleju - olej v ložisku sa taktiež "obmieňa"?-vlastne či je tiež sú časťou obehu oleja? (dúfam že som napísal otázku zrozumitelne)


v turbe je klzné ložisko lebo valivé by neznieslo také otáčky - cca 150000

klzné je náchylnejšie na mazanie

viskozita olej za studena nieje taká ako za tepla

studený olej sa horšie prelieva cez mazné kanáliky

...

:lol: :lol: :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
fioro
Príspevky: 847
Registrovaný: 11.10.2007
Auto: 156 1,9JTD
Kraj: Košický
Bydlisko: KOSICE

Piatok, 26. Decembra 2008, 13:18

slamec napísal:
v turbe je klzné ložisko lebo valivé by neznieslo také otáčky - cca 150000


a to si kde nasiel ?
...... Obrázok......
.............Moje sadzomety...........
BMW e34 525tds EX
Ford Transit 2,5 td EX
Opel Campo 2,5td 4x4 EX
Alfa 156 1,9 JTD
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Piatok, 26. Decembra 2008, 14:05

150 tisic RPM je trochu moc .. neviem aky material by to vydrzal ;) co ja viem, tak je to cca 60 ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

hmmm

Piatok, 26. Decembra 2008, 14:33

alfi666 napísal:
150 tisic RPM je trochu moc .. neviem aky material by to vydrzal ;) co ja viem, tak je to cca 60 ;)



Asi tam malo byt 15 000 to je realna hodnota turbíny.....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
fioro
Príspevky: 847
Registrovaný: 11.10.2007
Auto: 156 1,9JTD
Kraj: Košický
Bydlisko: KOSICE

Piatok, 26. Decembra 2008, 15:17

tie otacky aj mozu byt ale to striktne tvrdenie o loziskach [-X

turba su rozne a prave ball bearing turbos sa pouzivaju ako upgrade....
...... Obrázok......
.............Moje sadzomety...........
BMW e34 525tds EX
Ford Transit 2,5 td EX
Opel Campo 2,5td 4x4 EX
Alfa 156 1,9 JTD
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Piatok, 26. Decembra 2008, 16:05

otacky turba su bezne okolo 100 000 za minutu. Co sa tyka lozisiek tak su seriovo klzne lepsie a vacsie turba uz maju priemyselne-gulickove ci ako sa to vola loziska.
Chladenie olejom ale coraz castejsie je aj chladenie vodou a olejom sucasne. Napriklad octavia RS TDI, u bmw neviem
 
Užívateľov profilový obrázok
Mireck
Príspevky: 357
Registrovaný: 2.11.2008
Auto: E32 735i, E21 320,
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Piatok, 26. Decembra 2008, 16:43

slamec napísal:
v turbe je klzné ložisko lebo valivé by neznieslo také otáčky - cca 150000

klzné je náchylnejšie na mazanie

viskozita olej za studena nieje taká ako za tepla

studený olej sa horšie prelieva cez mazné kanáliky

...

:lol: :lol: :lol:


Ešte doplním odpoveď na otázku ci sa olej obmieňa. ANO obmieňa. Turbo je mazané tlakom oleja a je súčasťou mazaceho systému motora. K turbu je privedená trubka na mazanie v ktorej je tlak oleja od čerpadla. Ďalšia trubka je na odvod oleja späť do olejovej vane.
E32 - 735i Alpinweiss
E21 - 320 Čečečervena
EX - E30 - 318i
 
Užívateľov profilový obrázok
chico69
Autor témy
Príspevky: 565
Registrovaný: 18.9.2008
Auto: E46, 320d, 100kW
Kraj: Bratislavský

Piatok, 26. Decembra 2008, 16:49

ďakujem za odpovede,
dostal odpovede na svoje otázky.
Ale môže sa téma kludne ďalej rozvíjať..
 
Užívateľov profilový obrázok
PetiE34
Príspevky: 790
Registrovaný: 8.9.2008
Auto: E34 524 TD +E34+E30
Kraj: Košický
Bydlisko: KS

Piatok, 26. Decembra 2008, 16:57

otacky turba (GARET 2x6lopatkove)je 80 000 ot/min pri volnobehu motora taze tie 150 000 asi niesu nerealne, vecsinou su lozisa klzne/plavajuce tj. medzi loziskom a ulozenim loziska ja vola ktora je vymedzena olejom ktory je pod tlakom. velke som este nemal rozobrate taze gulickove som este nevidel ale moze byt!!! To tepelne namahanie a specenie oleja je presne tak ako to napisal Mireck ale to je vacsinou pri zlom alebo s nenormalnim zaobchadzanim motora. Pri normalnom sa csasom vybehaju tie loziska a vznikne veka vola, timto rotor moze vybocit a dotika sa domceka a zbrusia sa lopatky a turbo uz netlaci dostatocni tlak straca ucinost.ked chcete mozem nahodit neake fotecky toho zabiteho turba
E34 525 tourig tds-ON AIR
E34 524 td-Sterlingsilber-Metalic
E34 525 tds
E34
E30
Kočky chcú BMW, seriem nanich ... mám BMX! 8998
 
Užívateľov profilový obrázok
Mireck
Príspevky: 357
Registrovaný: 2.11.2008
Auto: E32 735i, E21 320,
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Piatok, 26. Decembra 2008, 17:29

Casto sa stretavam aj s tym ze ak niekomu odide turbo tak vydre vacku v tom lepsom pripade a v tom horsom zadre motor. Sprevodným javom volneho loziska rotora turba je aj netesnost a olej je tlaceny do sania a vyfuku. chod motora je sprevadzany hustym dymom. V takom pripade je treba auto odstavit a nejazdit. Po par km je olej z motora fuc a co myslite ze sa stane? :roll:

BTW: Uz som videl co spravy nasaty olej z intercoolera do sania u turbidiesla. Ak motor zacne bezat na nasaty olej nepomoze ani vypnut zapalovanie a nabere samovrazebne otacky az kym ho neroztrhne.
E32 - 735i Alpinweiss
E21 - 320 Čečečervena
EX - E30 - 318i
 
Užívateľov profilový obrázok
TomNR
Príspevky: 784
Registrovaný: 26.10.2008
Auto: BMW 318ti
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NR/BA

Piatok, 26. Decembra 2008, 18:28

som sa stretol s turbinou bez lopatiek... zrejme tam nieco padlo a zakladna bola takmer naholo
BMW 318ti M44B19 5/1997

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
R0nnIe
Príspevky: 1136
Registrovaný: 11.9.2008
Auto: 325i e36 coupe
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin - Necpaly

Piatok, 26. Decembra 2008, 19:59

Chcem sa opytat ako sa prejavuje poskodene, nefunkcne turbo. Stalo sa mi ze motor mi dost huci, ale nedym nejako vyrazne. Predtym ked som pridal, pri vysokych otackach som pocul ako tlak sici z vyfuku a nie motor. Teraz je to opacne. V nedelu chcem ist dat auto pozriet, ale je to cesta cez 100km z Martina do Popradu. Bojim sa aby sa mi nieco nepokazilo este viacej. Prvy krat sa mi to stalo presne pred tyzdnom potom islo relativne normalne, a dnes zase blblo :cry: :cry: .

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 26 neregistrovaných