... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Štvrtok, 24. Júla 2008, 17:51

No ty mas vo vsetkych autach v podpise jednohmotu (akurat pri tej E23 si nie som isty...) tak ta to moc trapit nemusi :smile: . Riesili toto dost obsiahle na nemeckom e34.de fore a zevraj oficialne vyjadrenie BMW je take ake som napisal.
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Štvrtok, 24. Júla 2008, 17:55

Helldiver napísal:
No ty mas vo vsetkych autach v podpise jednohmotu (akurat pri tej E23 si nie som isty...) tak ta to moc trapit nemusi :smile: . Riesili toto dost obsiahle na nemeckom e34.de fore a zevraj oficialne vyjadrenie BMW je take ake som napisal.


no v podpise mam svoje auta, na sluzobakoch ktore boli vsetko relativne nove vozy je twinmass dost mozny a odjazdil som na nich pekne desattisice a nic.... bmw oficialne tvrdi napr aj to, ze normospotreba oleja je do 1,5l a tiez je to len chranenie sa pred reklamaciou....

poviem to tak, ze odjazdene mam mozno aj necely milion a ziadne auto mi ani raz neklaklo na spojke alebo skrini samotnej
e23 732iA, e24 635CSiA, e24 628CSi, e30 325i, SV 1000 S
 
Užívateľov profilový obrázok
jergy_zm
Príspevky: 463
Registrovaný: 8.10.2007
Auto: Trabant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlaté Moravce

Štvrtok, 24. Júla 2008, 18:10

myslim ze je to uplne jedno. Startujem so stlacenou spojkou, lebo sa mi uz par krat stalo ze som aj bez nej chcel nastartovat a bola tam jednotka, a odlomit zuby na pastorku startera alebo nieco podobne asi nieje moc prijemna zalezitost. :idea: V zime je podla mna urcite lepsie startovat so stlacenou spojkou, baterka je studena-a netreba ju trapit este tym ze budem pretacat staly prevod v prevodovke ktory je v studenom oleji...
Suzuki Burgman 400
Volvo S70 LPG
Trabant 1.1 limo
ex:
BMW E36 ///M3 3.2i US limo
Lada Niva Tajga 1.6 4x4
Citroën Berlingo 1.9D
ARO 10.4
Škoda Felicia Combi VanPlus 1.9D
BMW E36 318i limo
Trabant 1.1 limo
Gilera Dakota 350 Enduro
Škoda M 120 L LPG
Trabant 601 limo
Simson S51 Enduro
Babetta 210
 
Užívateľov profilový obrázok
Peped
Príspevky: 1303
Registrovaný: 3.9.2006
Auto: g31 530d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Štvrtok, 24. Júla 2008, 21:18

Helldriver: Prečo presne treba startovat bez spojky? Nevidím dôvod preco s dvojhmotou startovat bez spojky a naopak. Už som to čital aj ja, ale neviem preco presne to tak treba, nedáva to logiku :roll:
g31 530d
e61 550i LCI
e60 545i ex
e46 320d touring ex
e36 328i coupe ex
e36 325tds touring ex
 
Užívateľov profilový obrázok
pepo286
Príspevky: 1428
Registrovaný: 13.6.2008
Bydlisko: Kosice

Štvrtok, 24. Júla 2008, 22:59

njn .. jak spekulujem, tak spekulujem .. ale nenapada ma ziaden dovod preco startovat bez spojky ...
jedine pri vypinani motora ma napada ze by mozno mohla byt nejaka suvislost zotrvaku s tym v akej polohe ostanu piesty .. ale aj to je hlupost si myslim

moj zaver: nepocul som este ani o jednom pripade ze by startovanie so spojkou nieco pokazilo .. zato som pocul o XY pripadoch startovania bez spojky a zabudnutou hodenou rychlostou kedy to nedopadlo bez ujmy ;) => aj nadalej asi budem startovat so spojkou
E46 320D Touring 100kW (2001)
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Štvrtok, 24. Júla 2008, 23:23

Peped: logicke vysvetlenie je podla mna take ze vtedy sa dvojhmota nema do coho bez zataze (aspon minimalnej v podobne neutralu v prevodovke) napnut a pri drce startera z 0 na 300 ot a potom hned pri chyteni motora z 300 na cca 800 ot sa moze "prevodovkova" cast zotrvaku oproti "motorovej" casti viac rozvibrovat (nie celkom spravny vyraz, na mieste by bolo skor "rozoscilovat") ako v pripade ze by mala na sebe nejaku zataz ktora by frekvenciu kmitov dvojhmoty znacne znizila... To je jedine logicke vysvetlenie, ktore ma napada...
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Piatok, 25. Júla 2008, 00:23

Helldiver napísal:
Peped: logicke vysvetlenie je podla mna take ze vtedy sa dvojhmota nema do coho bez zataze (aspon minimalnej v podobne neutralu v prevodovke) napnut a pri drce startera z 0 na 300 ot a potom hned pri chyteni motora z 300 na cca 800 ot sa moze "prevodovkova" cast zotrvaku oproti "motorovej" casti viac rozvibrovat (nie celkom spravny vyraz, na mieste by bolo skor "rozoscilovat") ako v pripade ze by mala na sebe nejaku zataz ktora by frekvenciu kmitov dvojhmoty znacne znizila... To je jedine logicke vysvetlenie, ktore ma napada...


rovnake slehy, ked nie niekolko nasobne vacsie ma pri santeni s podradovanim, alebo radenim nahor....
e23 732iA, e24 635CSiA, e24 628CSi, e30 325i, SV 1000 S
 
Nitro
Príspevky: 730
Registrovaný: 31.7.2006
Auto: e91, 320D
Kraj: Žilinský

Piatok, 25. Júla 2008, 08:05

NITRO:-20 a bez spojky, neviem ako ty, ale ja nastartujem na prvykrat.

bez urazky ale myslim ze v zlatych moravciach ste este nemali ani - 15°C a na motore nezalezi ci mas 5L alebo 1,6ku ide o starter....
Obrázok
 
Nitro
Príspevky: 730
Registrovaný: 31.7.2006
Auto: e91, 320D
Kraj: Žilinský

Piatok, 25. Júla 2008, 08:14

Helldiver napísal:
Peped: logicke vysvetlenie je podla mna take ze vtedy sa dvojhmota nema do coho bez zataze (aspon minimalnej v podobne neutralu v prevodovke) napnut a pri drce startera z 0 na 300 ot a potom hned pri chyteni motora z 300 na cca 800 ot sa moze "prevodovkova" cast zotrvaku oproti "motorovej" casti viac rozvibrovat (nie celkom spravny vyraz, na mieste by bolo skor "rozoscilovat") ako v pripade ze by mala na sebe nejaku zataz ktora by frekvenciu kmitov dvojhmoty znacne znizila... To je jedine logicke vysvetlenie, ktore ma napada...


pri tomto odôvodneni by sa musela spojka pri driftovani alebo gumovani uplne rozdrbat, a apropo odpruzeny zotrvacnik nemaju vsetky modely napr. jedna 316i ma odpruzenu lamelu a druha 316i ma odpruzeny zotrvak..... a zistis to len z vyrobneho cisla alebo ked ju rozoberies...
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Piatok, 25. Júla 2008, 08:46

Max-Max: ved pri tomto santeni sa aj dvojhmotak kvalitne kurvi. A nikde som netvrdil ze vsetky modely maju ZMS, povedal som skoro vsetky, v stvorvalcoch sa vobec nevyznam, tak tam neviem... Ja mam 100AH autobateriu, starter uplne v pohode a auto mi chyti na brnknutie ci uz so spojkou alebo bez, okrem toho rozbohybovat motor s tiez studenym olejom je podla mna tak 20 krat tazssie ako neutral v prevodovke, takze ja si to predstavujem tak ze so zoslapnutou spojkou starter pretaca zataz 20 "jednotiek" a bez zoslapnutej tak 21, takze tak nejak za jedno, urcite ho dvojnasobne nijak nezatazis:)) Sak nech si kazdy startuje ako chce, ajtak mam ZMS odpaleny, takze tam dam EMS a bude svaty pokoj.
Naposledy upravil/-a Helldiver v Piatok, 25. Júla 2008, 08:59, upravené celkom 1 krát.
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
Peppo
Príspevky: 2214
Registrovaný: 7.3.2007
Auto: TOYOTA PRIUS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Piatok, 25. Júla 2008, 08:58

na kazdej novej E90 ktora sa startuje uz gombikom musi byt pri manuale stlacena spojka, inak nenastartuje... automat samozrejme s brzdou...
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Piatok, 25. Júla 2008, 14:00

Startujem vzdy bez spojky. Postupujem podla maualu k autu. (E36)

: Zarade neutral, vypnite vsetky spotrebice prudu, iba pri nizkych teplotach vyslapnite spojku (tod citacia)
 
Užívateľov profilový obrázok
jozi_bmw
Príspevky: 231
Registrovaný: 11.2.2008
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Piatok, 25. Júla 2008, 15:01

fotka priamo z manualu
Prílohy
startovanie.PNG
mozte to tu uz uzavriet :D
startovanie.PNG (7.53 KiB) 1684 zobrazení
Ford Focus Turnier 100PS 2009 Obrázok
Yamaha XJ6 78PS 2011

Ex: BMW E46 320d Touring 150PS 2002
Ex: BMW E46 323i 170PS 1999
Ex: Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi 116PS 2003
 
Užívateľov profilový obrázok
Peped
Príspevky: 1303
Registrovaný: 3.9.2006
Auto: g31 530d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Piatok, 25. Júla 2008, 21:03

Helldiver napísal:
Peped: logicke vysvetlenie je podla mna take ze vtedy sa dvojhmota nema do coho bez zataze (aspon minimalnej v podobne neutralu v prevodovke) napnut a pri drce startera z 0 na 300 ot a potom hned pri chyteni motora z 300 na cca 800 ot sa moze "prevodovkova" cast zotrvaku oproti "motorovej" casti viac rozvibrovat (nie celkom spravny vyraz, na mieste by bolo skor "rozoscilovat") ako v pripade ze by mala na sebe nejaku zataz ktora by frekvenciu kmitov dvojhmoty znacne znizila... To je jedine logicke vysvetlenie, ktore ma napada...



Tak takto to už dáva logiku :wink:

Môže byt ale aj tak si myslim že je to len take male bezvyznamne plus ako v zime startovat so spojkou.

V mojom pripade to je už jedno, mám ho vylágrovaný, ale aj tak nemusi byt viac, takže asi budem bez spojky startovat len si treba zvyknut stale pre zhasinaním vyradit :lol:
g31 530d
e61 550i LCI
e60 545i ex
e46 320d touring ex
e36 328i coupe ex
e36 325tds touring ex
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Piatok, 25. Júla 2008, 21:05

jozi_bmw napísal:
fotka priamo z manualu


to SMG mozem potvrdit, ale este musis mat zmacknutu brzdu

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných