Nedeľa, 13. Júla 2014, 12:12
Este by som rad dodal ze nesuhlasim s akymkolvek vrtanim do steny klimatizacie ako uvadza aj BMW biblia (!) pretoze pristup pomocou jezka ventilatora je najlepsi pristup k vyparniku klimatizacie na inspekciu a cistenie.
Najdolezitejsie je prave to precistenie tych odpadovych trubiek kondenzatu pred akymkolvek aplikovanim sprejov alebo cisticov "zhora". Ako je vidiet v prilhohe z rezu klimatizacnej jednotky, vyplyva, ze kondenzat sa vzdy zacne hromadit s prachom a necistotami az "za" vyparnikom prave tam kde sa po vypnuti klimatizacie a auta zacne rozrastat plesen.
Dovod preco pri vypnuti klimatizacie este za jazdy je vzdy vzduch "citit" najviac je ten ze horna klapka priepuste studeneho prudu sa uzavrie a vzduch zacne prudit prave "ponad" odpadovu cast skrz ohrievac do rozvodov vzduchu. (po otvoreni krytky alebo vytiahnuti gumennej hadicky prepadu je pri zapnutej cirkulacii bez klimatizacie citelny podtlak) Mytus o odparovani vody zapnutim tepleho vyhrievania pred odstavenim auta funguje len velmi ciastocne a to len za splneni podmienky uzavretia recyklacie vzduchu a ohrievanim. Toto vsak problem neriesi.
Ako je vidiet s priloh prepadove trubky su trikrat zahnute do 90 stupnoveho uhla kde sa mozu necistoty zhromazdovat. Preto je velmi dolezite precistenie tychto trubiek.
Postup prvotneho zistenia zanesenia odpadovych trubiek je jednoduchy. Pri velmi teplom pocasi po odstaveni auta a vypnuti klimatizacie, na rovine je dobre zobrat zdvihak a zdvihnut predok auta v strede asi po piatich minutach odstavky a auto by malo zacat "curat" vodu pri prevodovke z oboch stran. Pokial voda nevyteka su s najvacsou pravdepodobnostou zanesene.
Pri tych klimatizacnych jednotkach, ktore nemaju pristupovu krytku v interierovej casti prepadu kondenzatu, ako je vidiet z priloh, azda pomoze prestrihnutie kovovej obruce do ktorej dosada vyustka prepadu do gumennej hadicky pred prvym 90 stupnovym kolienkom. V mojom pripade som si vsimol ze su tam krytky a nic som strihat nemusel. Inak ako pise uzivatel pelo, je to velmi obtiazne dostat hadicku spat do obruce a zahaknut uska hadicky o rektifikatory.
Pocas cistenia zvyknem este prevencne oplachnut aj ohrievac cez vyustky na nohy. Nepouzivam nic zvlastne len obycajny cistic na plesne alebo nieco chloroveho obsahu. Vzdy to necham posobit cez noc a potom poriadne prevetram. Chvilu to v aute je citit ako v nemocnici ale ako uz bolo spomenute su aj cistice plesni z parfemom. Pripadne pouzijem Neutradol antibakterialny sprej pre domacnosti a na uzavretej recyklacii striekam len v malom mnozstve v oblastni recyklacneho sania na odstranenie chloroveho zvysku.
Ako vsak hovori doktor, prevencia je vzdy lepsia ako liecenie. V prilohach som pridal este par zaberov kde sa vo filtracnej casti auta na strane nasavania moze voda zacat hromadit vdaka nepriechdonym odpadom zrazkovej vody. Pravidelnym cistenim tychto prepadov sa zamedzi zavlhceniu uhlikoveho mikrofiltru cim sa dostava do systemu podstatne vlhkejsi vzduch. Dalsim velmi dolezitym faktorom su vylamane zuby (vdaka nejakemu vydlakovi) na sacich kolenach do prepazky interieru kde tieto zuby zabezpecuju utesnenie sania falosneho vzduhu. V neposlednej rade si treba davat pozor na "aftermarket" mikrofiltre ktore rozmerovo nemusia vzdy spravne "dosadat" a tesnit v nasavacej casti a vytvaraju dalsie zdroje sania falosneho vzduchu plneho necistot. Cim lepsie prefiltrovany vzduch pri nasavani, tym cistejsia klimatizacia a menej prachu v aute...
-
Prílohy
-

- IHKA.jpg (58.4 KiB) 2271 zobrazení
-

- AC_Drains.jpg (79.7 KiB) 2271 zobrazení
-

- netesnost2.jpg (83.04 KiB) 2271 zobrazení
-

- netesnost1.jpg (52.96 KiB) 2271 zobrazení
-

- prepad3.jpg (71.45 KiB) 2271 zobrazení
-

- prepad2.jpg (61.96 KiB) 2271 zobrazení
-

- prepad1.jpg (44.5 KiB) 2271 zobrazení
-

- pipe2.jpg (47.9 KiB) 2271 zobrazení
-

- zaklapka1.jpg (84.93 KiB) 2271 zobrazení
-

- zaklapka4.jpg (43.21 KiB) 2271 zobrazení
-

- zaklapka3.jpg (69.65 KiB) 2271 zobrazení
TECHNIK IST NICHT KOMPLIZIERT - BMW