... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
dethXtreme napísal:zdravim, vcera som zapocul v TV, ze ked su taketo mrazy, tak je dobre pred startom nechat chvilku len svietit kontrolky a potom na chvilku prebliknut dialkovymi aby sa baterka prebrala...je na tom nieco pravdy?? mne to pride ako blbost, ale mozno to blbost nie je...co vy na to? :)
GtheRacer napísal:Vela aut (napr. japonske) pri startovani automaticky vypinaju vsetko okrem okruhu motora. Som v BMW este len novacik, ale udivilo by ma, keby tu tu bolo inak. Viete mi to niekto ujasnit ?Startovat SO VSETKYM POVYPINANIM !!!!
Le Gend napísal:Vela aut (napr. japonske) pri startovani automaticky vypinaju vsetko okrem okruhu motora. Som v BMW este len novacik, ale udivilo by ma, keby tu tu bolo inak. Viete mi to niekto ujasnit ?
Le Gend napísal:Auta maju 2 zakladne elektricke okruhy: motor a accessories. Vecsinou su svetla, klakson a niekedy aj zasuvka zapalovaca s radiom vytiahnute osobitne. Pri otoceni kluca do prvej polohy sa zapina radio a zasuvka zapalovaca, v druhej polohe zasvietia kontrolky, mozeme zapnut stierace, klimu, ventilaciu, ohrievanie skla a senzory v motore dostanu stavu. V tretej polohe sa zapne starter, no odpoja sa vsetky accessories: stierace sa zastavia, klima prestane fukat, uhrev sa vypne, dokonca aj svetla zhasnu pocas celej doby startovania.
Ludia maju pocit, ze sa to deje kvoli tomu, ze starter ma velky odber a stiahne napetie v aute, no v skutocnosti je prepinac v spinacej skrinke zapojeny tak, ze v tej tretej polohe klucika je zapojeny len okruh motora (ECU a senzory) a starter. Ked vodic uvolni klucik zo startovacej polohy naspet do polohy 2, pripoja sa aj accessories.
Takto som to videl vo viacerych autach (vecsinou to boli japonske). Dnes skusim zapnut stierace pocas startovania na E90.
Le Gend napísal:Auta maju 2 zakladne elektricke okruhy: motor a accessories. Vecsinou su svetla, klakson a niekedy aj zasuvka zapalovaca s radiom vytiahnute osobitne. Pri otoceni kluca do prvej polohy sa zapina radio a zasuvka zapalovaca, v druhej polohe zasvietia kontrolky, mozeme zapnut stierace, klimu, ventilaciu, ohrievanie skla a senzory v motore dostanu stavu. V tretej polohe sa zapne starter, no odpoja sa vsetky accessories: stierace sa zastavia, klima prestane fukat, uhrev sa vypne, dokonca aj svetla zhasnu pocas celej doby startovania.
Ludia maju pocit, ze sa to deje kvoli tomu, ze starter ma velky odber a stiahne napetie v aute, no v skutocnosti je prepinac v spinacej skrinke zapojeny tak, ze v tej tretej polohe klucika je zapojeny len okruh motora (ECU a senzory) a starter. Ked vodic uvolni klucik zo startovacej polohy naspet do polohy 2, pripoja sa aj accessories.
Takto som to videl vo viacerych autach (vecsinou to boli japonske). Dnes skusim zapnut stierace pocas startovania na E90.
retepp1 napísal:
Presne takto to funguje. Takto to fungovalo aj na mojom Golfe z 1985-ho aj na E36 aj na Honde aj na E46 a na všetkých autách, ktoré som doteraz videl (jazdil)...