... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: potrebujem sučiastku pre turbo

Štvrtok, 7. Januára 2010, 20:34

aha.. takze to chces prerobit aby to aj naklapalo tie lopatky??... hmm.. ale nato myslim treba nejaka elektronika ktora povie tym lopatkam kedy sa ako natocit ;) .. poprepajanim nejakych hadiciek s ventilkami sa to same nespravi.... teda.. pochybujem :)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
PetiE34
Autor témy
Príspevky: 790
Registrovaný: 8.9.2008
Auto: E34 524 TD +E34+E30
Kraj: Košický
Bydlisko: KS

Re: potrebujem sučiastku pre turbo

Štvrtok, 7. Januára 2010, 21:01

no funkciu si predstavujem takto

v základnej polohe tj, neni podtlak lopatky sú nastavené na max. prepúšťanie plynov meňej roztáča turbýnu. Po naštartovaí studeného motora kým ešte nieje správný tlak oleja sa turbo neroztáča naplno a tým zabráním pridieraniu osky predlží sa životnosť,a po chvílke sa sa naplní zásobník podtlaku resp.výprázní a potlak nastaví lopatky a turbýna sa roztáča. po pridaní plynu sa roztáča stále viac a ked dosiahne plniací tlak poistný ventil pustí vduch do podlakového sistému čím lopatky začnú prepúšťať viacej plynu a neroztáča ďalej turbynu plniací tlak sa nedvýha a podtlak sa zase dostáva do sistému čím sa privedie zase plyn na lopatky turbína sa zase roztáča, a takto sa pekne zacyklí čím vzniká regulácia
rozkmitanie sistemu je zabránené zásobníkom podtlaku a keby nestačilo tak za poistý ventil ide ešte škrtiací, ale to všetko a pri skúšaní a nastavovaní

možno je to nepochopiťelné ale nevadí potrebujem pomoc zohnať taký ventil e nie pochopiť moje bludy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

viem to spraviť aj s elektronikou ale tiež neviem zohnať dostatočne citlivý tlakový spínač , a s tlakovým senzorom ide rozpočet cez 200e
Naposledy upravil/-a PetiE34 v Štvrtok, 7. Januára 2010, 21:04, upravené celkom 1 krát.
E34 525 tourig tds-ON AIR
E34 524 td-Sterlingsilber-Metalic
E34 525 tds
E34
E30
Kočky chcú BMW, seriem nanich ... mám BMX! 8998
 
donuzo
Príspevky: 180
Registrovaný: 18.2.2008
Auto: BMW 330d 400ps/900Nm
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piestany

Re: potrebujem sučiastku pre turbo

Štvrtok, 7. Januára 2010, 21:03

pekne riesenia :) xixi

alfi666 lopatky sa nemozu napevno zaistit,nakolko by to bud moc fukalo,alebo by to nefukalo vobec,,,,
Pokial chces stabiny tlak,napr 1bar,tak sa len ovladanie podtlak,vymeni za pretlak a pripoji sa na vystup turba,,(inak vsetky stare auta su tak robene)...bude drzat pozadovany tlak,,vela krat som riesil a funguje stabilne..
Druha moznost je el.ovladanie a prida sa snimac tlaku v potrubi a mala elektronika..(uz troska zlozitejsie)..

Inak neda mi podotknut :mrgreen: da sa z toho pekne vytlacit na vykone ked sa potom este prida na davke :mrgreen: len ta spojka :mrgreen:
BMW 330D <400ps/900NM> d-racing.sk diesel chiptuning (chiptuning,upravy sw,odstranenie dpf,egr,odstranenie chybovych kodov atd.)
 
Užívateľov profilový obrázok
PetiE34
Autor témy
Príspevky: 790
Registrovaný: 8.9.2008
Auto: E34 524 TD +E34+E30
Kraj: Košický
Bydlisko: KS

Re: potrebujem sučiastku pre turbo

Štvrtok, 7. Januára 2010, 21:06

a každy týžden nová hlava :mrgreen:
E34 525 tourig tds-ON AIR
E34 524 td-Sterlingsilber-Metalic
E34 525 tds
E34
E30
Kočky chcú BMW, seriem nanich ... mám BMX! 8998
 
donuzo
Príspevky: 180
Registrovaný: 18.2.2008
Auto: BMW 330d 400ps/900Nm
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piestany

Re: potrebujem sučiastku pre turbo

Štvrtok, 7. Januára 2010, 21:06

PetiE34 napísal:
no funkciu si predstavujem takto

v základnej polohe tj, neni podtlak lopatky sú nastavené na max. prepúšťanie plynov meňej roztáča turbýnu. Po naštartovaí studeného motora kým ešte nieje správný tlak oleja sa turbo neroztáča naplno a tým zabráním pridieraniu osky predlží sa životnosť,a po chvílke sa sa naplní zásobník podtlaku resp.výprázní a potlak nastaví lopatky a turbýna sa roztáča. po pridaní plynu sa roztáča stále viac a ked dosiahne plniací tlak poistný ventil pustí vduch do podlakového sistému čím lopatky začnú prepúšťať viacej plynu a neroztáča ďalej turbynu plniací tlak sa nedvýha a podtlak sa zase dostáva do sistému čím sa privedie zase plyn na lopatky turbína sa zase roztáča, a takto sa pekne zacyklí čím vzniká regulácia
rozkmitanie sistemu je zabránené zásobníkom podtlaku a keby nestačilo tak za poistý ventil ide ešte škrtiací, ale to všetko a pri skúšaní a nastavovaní

možno je to nepochopiťelné ale nevadí potrebujem pomoc zohnať taký ventil e nie pochopiť moje bludy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


to mas ake auto ked ti odtaca za studena lopatky??? co som upravoval auta s natacanim,,tak turbo je na min medzere aby bol vobec reakcny cas,,a po dosiahnuti pozadovaneho tlaku (podla mapy),ich odtaca a tym padom reguluje na pozadovanej urovni...
BMW 330D <400ps/900NM> d-racing.sk diesel chiptuning (chiptuning,upravy sw,odstranenie dpf,egr,odstranenie chybovych kodov atd.)
 
donuzo
Príspevky: 180
Registrovaný: 18.2.2008
Auto: BMW 330d 400ps/900Nm
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piestany

Re: potrebujem sučiastku pre turbo

Štvrtok, 7. Januára 2010, 21:08

PetiE34 napísal:
a každy týžden nová hlava :mrgreen:


Novej hlave tlaci turbo uz momentalne 2,9BARU v potrubi a reakcny cas na pedal je skresany o 80%....myslim ze troska do toho vidim :)
BMW 330D <400ps/900NM> d-racing.sk diesel chiptuning (chiptuning,upravy sw,odstranenie dpf,egr,odstranenie chybovych kodov atd.)
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: potrebujem sučiastku pre turbo

Štvrtok, 7. Januára 2010, 21:12

donuzo napísal:
pekne riesenia :) xixi

alfi666 lopatky sa nemozu napevno zaistit,nakolko by to bud moc fukalo,alebo by to nefukalo vobec,,,,


Jj, no predpokladal som, ze to stare turbo bolo obycajne, bez regulacie (nepoznam E34 motory)... a predpokladal som, ze funguje cez wastegate... tak ale ako hovorim, nepoznam ten motor, tak uz nespekulujem :mrgreen:

Teoria ovladania inak pekna, ale si myslim, ze to az tak jednoduche nebude :-k ... ono niekedy sa zide vyssi plniaci tlak a niekedy nizsi... cize stabilne nastaveny 1bar by asi tiez nebolo idealne :-k .... trebars pri plnom vykone by bolo treba aj viac a na volnobehu predsa netreba 1bar lebo by bola prilis chudobna zmes (aj ked nafte to tak nevadi ako benzinu)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
PetiE34
Autor témy
Príspevky: 790
Registrovaný: 8.9.2008
Auto: E34 524 TD +E34+E30
Kraj: Košický
Bydlisko: KS

Re: potrebujem sučiastku pre turbo

Štvrtok, 7. Januára 2010, 21:14

:shock: 2,9BAR????? pane bože

ale ja mam 20 rokov stary motor a bolby som spokojní keby som vedel tlačit 0,9

pri volno behu stoho nedostanem 1bar aj keby som sa pokakal :mrgreen: , nemá čo roztáčať turbínu
E34 525 tourig tds-ON AIR
E34 524 td-Sterlingsilber-Metalic
E34 525 tds
E34
E30
Kočky chcú BMW, seriem nanich ... mám BMX! 8998
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: potrebujem sučiastku pre turbo

Štvrtok, 7. Januára 2010, 21:17

PetiE34 napísal:
pri volno behu stoho nedostanem 1bar aj keby som sa pokakal :mrgreen: , nemá čo roztáčať turbínu


Vsak jasne, to bolo len prirovnanie... ;)

V kazdom pripade daj potom vediet ako si to poriesil :mrgreen:
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
donuzo
Príspevky: 180
Registrovaný: 18.2.2008
Auto: BMW 330d 400ps/900Nm
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piestany

Re: potrebujem sučiastku pre turbo

Štvrtok, 7. Januára 2010, 21:17

alfi666 napísal:

Jj, no predpokladal som, ze to stare turbo bolo obycajne, bez regulacie (nepoznam E34 motory)... a predpokladal som, ze funguje cez wastegate... tak ale ako hovorim, nepoznam ten motor, tak uz nespekulujem :mrgreen:

Teoria ovladania inak pekna, ale si myslim, ze to az tak jednoduche nebude :-k ... ono niekedy sa zide vyssi plniaci tlak a niekedy nizsi... cize stabilne nastaveny 1bar by asi tiez nebolo idealne :-k .... trebars pri plnom vykone by bolo treba aj viac a na volnobehu predsa netreba 1bar lebo by bola prilis chudobna zmes (aj ked nafte to tak nevadi ako benzinu)


jj..ale to sa riesi az na autach s elektronikou(ja mam uz podla mapy v zavislosti stlaceneho akceleratora a otacok nastaveny tlak),,,stare auta mas presne tak riesene ako som pisal ,,na jednom stabilnom tlaku(hned ako ho dosiahne..
dokonca aj teraz sa to poziva na dorabanie turb na m3 a pod...viz obrazok..

http://www.avoturbo.com/new_products/im ... o_400l.jpg
BMW 330D <400ps/900NM> d-racing.sk diesel chiptuning (chiptuning,upravy sw,odstranenie dpf,egr,odstranenie chybovych kodov atd.)
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: potrebujem sučiastku pre turbo

Štvrtok, 7. Januára 2010, 21:20

aha :) no je to mozne, nehadam sa :) .. ja uz vo vsetkom vidim elektroniku, takze principy takehoto jednoducheho ovladania sa mi zdaju az tak jednoduche, az si myslim, ze nemozu fungovat :mrgreen:
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
donuzo
Príspevky: 180
Registrovaný: 18.2.2008
Auto: BMW 330d 400ps/900Nm
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piestany

Re: potrebujem sučiastku pre turbo

Štvrtok, 7. Januára 2010, 21:20

PetiE34 napísal:
:shock: 2,9BAR????? pane bože

ale ja mam 20 rokov stary motor a bolby som spokojní keby som vedel tlačit 0,9

pri volno behu stoho nedostanem 1bar aj keby som sa pokakal :mrgreen: , nemá čo roztáčať turbínu


ja som hovoril teoreticky :) na volno beh nepozeraj,,pri turbe s natacanim mas zaber od cca 1500ot...a hovorim o vystupnom tlaku,,tam uz si urcis kolko chces..(podla tupu turba,,napr.2260 je sschopna uz pri 1600ot dat 2,5bar v potrubi na 3.0l motor)
BMW 330D <400ps/900NM> d-racing.sk diesel chiptuning (chiptuning,upravy sw,odstranenie dpf,egr,odstranenie chybovych kodov atd.)
 
donuzo
Príspevky: 180
Registrovaný: 18.2.2008
Auto: BMW 330d 400ps/900Nm
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piestany

Re: potrebujem sučiastku pre turbo

Štvrtok, 7. Januára 2010, 21:22

alfi666 napísal:
aha :) no je to mozne, nehadam sa :) .. ja uz vo vsetkom vidim elektroniku, takze principy takehoto jednoducheho ovladania sa mi zdaju az tak jednoduche, az si myslim, ze nemozu fungovat :mrgreen:


uff..prepac poslal som foto turba na benzin,,tam je wasgate,,,ale take iste len ovladanie je napojene na lopatky..sorry
BMW 330D <400ps/900NM> d-racing.sk diesel chiptuning (chiptuning,upravy sw,odstranenie dpf,egr,odstranenie chybovych kodov atd.)
 
Užívateľov profilový obrázok
PetiE34
Autor témy
Príspevky: 790
Registrovaný: 8.9.2008
Auto: E34 524 TD +E34+E30
Kraj: Košický
Bydlisko: KS

Re: potrebujem sučiastku pre turbo

Štvrtok, 7. Januára 2010, 21:23

a mas pravdu je tam elektronika ktorá sníma tlak v potrubí lebo som ju odídenú a išiel som na nudzoví režim
E34 525 tourig tds-ON AIR
E34 524 td-Sterlingsilber-Metalic
E34 525 tds
E34
E30
Kočky chcú BMW, seriem nanich ... mám BMX! 8998
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: potrebujem sučiastku pre turbo

Štvrtok, 7. Januára 2010, 21:31

donuzo napísal:
uff..prepac poslal som foto turba na benzin,,tam je wasgate,,,ale take iste len ovladanie je napojene na lopatky..sorry


hej, ale to nevadi.. viem si predstavit... rovnake ako mam v diesli, len ho nereguluje podtlak ale pretlak ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných