... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
NiktO
Autor témy
Príspevky: 380
Registrovaný: 27.8.2008
Auto: F11 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Posledný R6 bez turba

Pondelok, 1. Októbra 2012, 13:37

Ahojte,

Nerád sa opakujem ale túto info som tu naozaj nevedel nájsť. Aký motor je posledným od BMW, kde sa nedáva turbo. Mám namysli 6 valec. predpokladám, že to je N52B30 teda 3,0l 190kW ale chcel by som si túto info potvrdiť. Ten sa vyrábal ak správne viem do roku 2007? Novšie N53 a N54 boli všetky s turbom?

Naozaj neviem nájsť na nete rozdelenie prepĺňaných a atmosférických motorov od BMW.

Ďakujem za pomoc
Naposledy upravil/-a NiktO v Pondelok, 1. Októbra 2012, 16:10, upravené celkom 1 krát.
4ever BMW
EX E36 316i, r.v.97...
EX E90 325i, r.v.05... http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/krasavec-e90-325i-t64804.html?hilit=E90" onclick="window.open(this.href);return false; 325i
F11 530D, r.v.12... https://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/bmw-f11-530d-novy-pribeh-zacina-t110086.html
Chrysler 300C 5,7 Hemi, r.v. 09...
 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 987
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: Posledný R6 bez turba

Pondelok, 1. Októbra 2012, 14:13

The N54 is a direct injection twin-turbocharged straight-6 automobile engine from BMW.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N54

cize posledny bol N53, ktory sa vyrabal 2007-2011
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N53

tu je zoznam vsetkych motorov:
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_engines
 
Užívateľov profilový obrázok
NiktO
Autor témy
Príspevky: 380
Registrovaný: 27.8.2008
Auto: F11 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: Posledný R6 bez turba

Pondelok, 1. Októbra 2012, 16:09

Ďakujem,

škoda len, že to nikde nič podobné nie je ako článok, len tieto tabuľky.
4ever BMW
EX E36 316i, r.v.97...
EX E90 325i, r.v.05... http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/krasavec-e90-325i-t64804.html?hilit=E90" onclick="window.open(this.href);return false; 325i
F11 530D, r.v.12... https://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/bmw-f11-530d-novy-pribeh-zacina-t110086.html
Chrysler 300C 5,7 Hemi, r.v. 09...
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11630
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Posledný R6 bez turba

Pondelok, 1. Októbra 2012, 16:17

N52 sa vyraba este stale a je to atmo
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 987
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: Posledný R6 bez turba

Pondelok, 1. Októbra 2012, 19:16

podla wikipedie sa N52 tiez vyrabal iba do 2011, respektive v jednom modely - X3 E83 3.0 si sa montuje doteraz, cize asi je posledny N52, aj ked je N53 nastupca
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52

a rozdiel medzi N52 a N53 je v tom, ze N53 ma priame vtrekovanie paliva
 
Užívateľov profilový obrázok
SmartBastard
Príspevky: 1610
Registrovaný: 5.5.2011
Auto: '08 M Coupe, '10 X6
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Wien

Re: Posledný R6 bez turba

Pondelok, 1. Októbra 2012, 19:29

Ak ťa to zaujima zo zberatelskeho pohladu tak pozri ktore Mko bolo posledné bez turba :)
BMW Z4 M Coupe: Wreaking serious havoc on the hierarchy of needs.
BMW X6: If there's a guideline for creating coupés, it's just been ignored.
Bastard's Video Collection
www.RoyalGarage.sk
www.facebook.com/RoyalGarageBratislava
 
Užívateľov profilový obrázok
Avenger
Príspevky: 2367
Registrovaný: 22.10.2011
Auto: E46 320i 110kw
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Re: Posledný R6 bez turba

Pondelok, 1. Októbra 2012, 19:44

SmartBastard napísal:
Ak ťa to zaujima zo zberatelskeho pohladu tak pozri ktore Mko bolo posledné bez turba :)


Tvoje :thumbup:
---------------
Aerodynamics are for people who can’t build engines. – Old Enzo
-----------------
Doska na cibulu
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11630
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Posledný R6 bez turba

Utorok, 2. Októbra 2012, 08:09

mate recht..N53 je priamym nastupcom N52 :oops:

a posledne M bez turba su E92/E93...az skonci ich vyroba, tak uz budu secky Mka oturbene
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Užívateľov profilový obrázok
GtheRacer
Príspevky: 599
Registrovaný: 4.8.2008
Auto: dake sa najdu...
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: ( SK )

Re: Posledný R6 bez turba

Utorok, 2. Októbra 2012, 09:33

moje zberatelske tuzby by mal zakratko uspokojit najmensi R6, aky sa kedy vyrabal :-$
Hladam:
-> E39 v dobrom techn. stave M62B44TÜ manual
-> E90 LCI Styling 32 7Jx16 ET34 ponuknite...

---
Schopnosti sofera spoznas podla zvyskov much na bocnom okne.
(Walter R.)
 
Užívateľov profilový obrázok
SmartBastard
Príspevky: 1610
Registrovaný: 5.5.2011
Auto: '08 M Coupe, '10 X6
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Wien

Re: Posledný R6 bez turba

Utorok, 2. Októbra 2012, 13:19

voMacK napísal:
mate recht..N53 je priamym nastupcom N52 :oops:

a posledne M bez turba su E92/E93...az skonci ich vyroba, tak uz budu secky Mka oturbene

Aaaaa, dostal si ma. Chcel som napísať I6 bez turba ;)

Avenger napísal:

Tvoje :thumbup:


\:D/
BMW Z4 M Coupe: Wreaking serious havoc on the hierarchy of needs.
BMW X6: If there's a guideline for creating coupés, it's just been ignored.
Bastard's Video Collection
www.RoyalGarage.sk
www.facebook.com/RoyalGarageBratislava
 
Arestanec
Príspevky: 12
Registrovaný: 28.6.2012
Auto: 330i
Kraj: Prešovský

Re: Posledný R6 bez turba

Štvrtok, 4. Októbra 2012, 23:54

Trocha technickych detailov:

Pokial viem N52B30 sa este vyraba, ma ho X3 28i - nenasiel som to oficialne nikde, ale kompresny pomer tomu napoveda, 190kW/6600 ot. (kompresny pomer 10,7:1), jeho posledna evolucia N53B30 s HPI (kompresny pomer 12:1) sa este dodava v F10 530i, 200kW/6100 ot. (v E90 2007-2011 ako tu bolo spomenute 200kW/6700 ot.) cize pre kazdy model/pouzitie ma trochu ine naladenie, rozlozenie krutiaceho momentu a vykonu. Rozmyslal som vsak koli comu pouziva X3 este N52, pravdepodobne lepsie zvlada kratsie trasy-mesto, ktorych X3 asi absolvuje viac ako 5er - ta castejsie asi dlhsie trasy-dialnica, ako motor N53, ktory musi mat specialny NO katalyzator kedze v nizsich otackach spaluje ochudobnenu zmes a produkuje nejake oxidy dusika, ktore musia byt rozlozene a vyzaduje regeneraciu obdobne ako DPF u dieslov. Niektore auta mali s tymto katom problemy, hlavne ked sa jazdilo vela v nizkych otackach a obcas sa tomu poriadne nenalozilo/nejazdilo dlhsie a vo vyssich rychlostiach kedy sa kat regeneruje. Kat tiez zabijaju usadeniny z vyfukovych plynov pri spalovani nekvalitneho sirnateho benzinu - N53 s HPI trocha aj cmudi v nizkych otackach. To je ale iba moje vysvetlenie...

Cize N53 je posledna evolucia atmosferickeho R6, aj ked nema tak pekny zvuk ako N52, stale ma gule, funguje vyborne len ho treba pouzivat na co bol stavany a tie kone obcas prevetrat :smile:
 
Užívateľov profilový obrázok
ptz
Príspevky: 987
Registrovaný: 8.3.2012
Auto: E60 540i man
Kraj: Bratislavský

Re: Posledný R6 bez turba

Piatok, 5. Októbra 2012, 06:51

podla mna ta X3 pouziva N52 prave kvoli tomu, ze zvlada lepsie "nekvalitny" benzin, ktory sa predava v USA, kde je hlavny trh pre X modely

a kedze N53 ma uz priamy vstrek, je citlivejsi na pouzivanie kvalitneho benzinu
 
Arestanec
Príspevky: 12
Registrovaný: 28.6.2012
Auto: 330i
Kraj: Prešovský

Re: Posledný R6 bez turba

Utorok, 9. Októbra 2012, 16:27

Mas pravdu, X3 sa vyraba v USA, to som si neuvedomil, dovod nebude tak prespekulovany ako som pisal. :thumbup:

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných