Trocha technickych detailov:
Pokial viem N52B30 sa este vyraba, ma ho X3 28i - nenasiel som to oficialne nikde, ale kompresny pomer tomu napoveda, 190kW/6600 ot. (kompresny pomer 10,7:1), jeho posledna evolucia N53B30 s HPI (kompresny pomer 12:1) sa este dodava v F10 530i, 200kW/6100 ot. (v E90 2007-2011 ako tu bolo spomenute 200kW/6700 ot.) cize pre kazdy model/pouzitie ma trochu ine naladenie, rozlozenie krutiaceho momentu a vykonu. Rozmyslal som vsak koli comu pouziva X3 este N52, pravdepodobne lepsie zvlada kratsie trasy-mesto, ktorych X3 asi absolvuje viac ako 5er - ta castejsie asi dlhsie trasy-dialnica, ako motor N53, ktory musi mat specialny NO katalyzator kedze v nizsich otackach spaluje ochudobnenu zmes a produkuje nejake oxidy dusika, ktore musia byt rozlozene a vyzaduje regeneraciu obdobne ako DPF u dieslov. Niektore auta mali s tymto katom problemy, hlavne ked sa jazdilo vela v nizkych otackach a obcas sa tomu poriadne nenalozilo/nejazdilo dlhsie a vo vyssich rychlostiach kedy sa kat regeneruje. Kat tiez zabijaju usadeniny z vyfukovych plynov pri spalovani nekvalitneho sirnateho benzinu - N53 s HPI trocha aj cmudi v nizkych otackach. To je ale iba moje vysvetlenie...
Cize N53 je posledna evolucia atmosferickeho R6, aj ked nema tak pekny zvuk ako N52, stale ma gule, funguje vyborne len ho treba pouzivat na co bol stavany a tie kone obcas prevetrat
