To ze frka olej je len tym ostrekov vaciek a absenciou krytu. Ak by to tlakovalo tak to nebude frkat olej ale z toho viecka bude dymit. Co sa tyka podtlaku tak ked das dole viecko a zapchas to rukou tak by si mal citit podtlak, urcite by Ti nemalo odtlacat ruku.
Rozdiel v podtlaku oproti benzinu byt moze uz len z konstrukcie. Benzin ma odvetranie napojene do sania za klapkou takze v nizkych otackach ked je klapka privreta ma v sani podtlak vyssi, preto je sucastou separatora ten membranovy ventil aby nezacal podtlakom nasavat olej z vane. Diesel klapku nema, len vahu vzduchu takze taky podtlak pri tom prietoku v sacom potrubi asi sam nevytvori bez pomoci nejakej vakuovej pumpy. Neviem Ti presne povedat ako to je pri dieseloch spravene, co si matne spominam tak to bolo vyustene len cez nejaky molitanovy filter do boxu vzduchoveho filtra (molitan samozrejme nasiakol olejom a upchal sa). Je mozne ze ten podtlak bude ovela nizsi ako pri benzine, resp. bude priebeh podtlaku presne opacny nez pri benzine. Pri benzine vdaka klapke ktora uzatvara sanie je podtlak najvyssi pri nizkych otackach a so zvysujucimi sa otackami klesa. Pri diesli ak si to taha len motor bez nejakej pridavnej pumpy to bude presne naopak, podtlak sa bude mierne zvysovat s otackami, preto na volnobeh to rukou moc citit nebudes.
A ku klepotu po otvoreni viecka. Zavisi ako je to vyustenie odvetrania napojene, ci pred alebo za vahou vzduchu. Pri benzine je to az za vahou takze po otvoreni viecka prisava vzduch a ma chudobnu zmes, zacne triast, kuckat a tak. Pri diesli neviem kam to je presne vyvedene a aky to ma vplyv na motor po otvoreni viecka.
Ale to su len moje uvahy do vysky mojich aktualnych znalosti, takze by bolo najlepsie ak by to potvrdil niekto kto sa vyzna diesloch - mne diesel smrdi
