... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Markoo1
Príspevky: 240
Registrovaný: 11.7.2008
Auto: E46 318d
Kraj: Bratislavský

Streda, 10. Septembra 2008, 12:47

Daj potom vedieť ako si to poriešil. Mne to tiež robí, ale len pri vyšších točkách, a pritom mám všetko pôvodné sériové repraky aj kabeláž len rádio je sony s cd.
ex E36 325td
 
Užívateľov profilový obrázok
Rimi
Príspevky: 314
Registrovaný: 6.5.2008
Auto: Citroen C4 WRC
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Utorok, 16. Septembra 2008, 08:29

ja som mal to iste a problem bol ten,ze som mal napajanie z alternatora...
ex 316i Compact Arktissilber
Citroen C4

Everyday is like a bullet in your brain.
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Utorok, 16. Septembra 2008, 13:52

Teraz cez víkend som si dorábal do E46 AUX na origo rádio a napojenie na iPod (iba konektor na vytiahnutie linkových výstupov).

Ako konektor som použil FM transmitter čo som kúpil na ebayi a ten mal aj napájanie iPod-u tak som s hrôzou zistil že to napájanie je nestabilizované a teda ide rovných 12V do iPod-u. Ale to je OK.

Kostru ako zemnenie som pripojil na napájanie zásuvky 12V a hneď vedla som odbočil cez poistku vedenie 15 teda spínané plus na napájanie iPodu.

pustil som AUX, zapol napájanie a to čo som počul bola hrôza, ako by ste počuli vesmírnych ľudí vysielať signály na zem...zapol som svetlá, ešte horšie... takže teraz som to nechal tak a pri zmene podsvietenia na Bussiness CD som trošku pobádal v rádiu a našiel som MOSFET ktorý zapína celé rádio (teda tú výkonovú časť) a odtial som na AUX konektor potiahol tých už odfiltrovaných 12V. Montáž napájania prebehne neskôr lebo bolo už tma :)
 
Užívateľov profilový obrázok
porter
Príspevky: 131
Registrovaný: 27.5.2007
Auto: e30 325i, e38 740i
Kraj: Trenčiansky

Utorok, 16. Septembra 2008, 19:04

pani je to fakt jednoduche...
bud si kupte profi auto-audio kondik (ceny su na nich zaujimave):
http://www.autoomega.sk/index.php?ukaz= ... ie=9&obr=9

alebo skrakta kupte co najsilnejsi kondenzator co najdete (vobec nemusi byt az 1Faradovy...) a plesknite ho na napajanie autoradia a je po probleme.
Potom som este nasiel toto, malo by to odrusit priamo alternator (ktory to piskanie prave sposobuje ) , ale nejaky takyto baznekt by tam uz mal byt od vyroby, takze je otazne ci Vam funguje :
http://www.cdl.sk/?cmd=2&show=7

neviem ja mam v e30 motor a aj alternator z e36 a nemam tam pridavane ziadne dodatocne odrusenie a nic mi v radiu nepisti. Kamos ma 320i e36 a presne tak isto mu piska ako popisujete, takze asi nie je u Vas v poriadku odrusenie na alternatore alebo priamo v radiu / zosilovaci. Treba to tam este dorobit, proste zabehnite za elektrikarom a je. Neviem co furt spekulujete :smile:
e38 740i '98 286PS - jazdi dopredu a dozadu
e30 325i @ M50B25 192PS - stoji a hnije
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

hmm

Utorok, 16. Septembra 2008, 19:53

Dovolím si ti oponovať, nemyslím že ten kapacitor vyrieši problém s vf rušením naindukovaným či už na kabeláži alebo produkovaným jednotlivými RJ, mne to ruší ten iPod aj pri nenaštartovanom motore.
Ten ti tak pomôže preklenúť prúdové rázy ale na vf rušenie je v rádiu na vstupe výkonová schottky dioda (pod ľavým kondíkom) cievka a samotné dva kondíky práve na dostatočnú prúdovú zásobu v prípade že zosík cucká (pod pravým kondíkom je koncový stupeň).

Na doske pod konektorom je ešte ku každému pinu, či je to výstup alebo vstup do rádia priradená dvojica keramických kondenzátorov ktoré spolu majú kapacitu cca 5nF to znemrná že jeden je asi 4n7 a druhý ten rozdiel v pikofaradoch na primárne potlačenie vf rušenia

Rádio je to Business CD


EDIT: ale je pravda že má niečo s tým odrušením priamo na alternátore, inak robilo ti to aj predtým alebo to začlo teraz niekedy?
Prílohy
IMG_6672_resize.JPG
Dióda pod plastovým krytom pod ľavým kondenzátorom, koncový zosilňovač pod pravým kondíkom pod kovovým krytom (úchytom) a cievka plus kondíky
IMG_6672_resize.JPG (261.35 KiB) 2102 zobrazení
IMG_6657_resize.JPG
dvojice kondenzátorov priamo na vstupoch a výstupoch teda okrem výstupov na repro
IMG_6657_resize.JPG (331.53 KiB) 2099 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
Rimi
Príspevky: 314
Registrovaný: 6.5.2008
Auto: Citroen C4 WRC
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Utorok, 16. Septembra 2008, 21:08

odkedy to taham z baterky tak ziadne UFO tam neni siroko daleko,samozrejme aj kabelaz je kompletne nova :)
ex 316i Compact Arktissilber
Citroen C4

Everyday is like a bullet in your brain.
 
Užívateľov profilový obrázok
Duffy
Príspevky: 997
Registrovaný: 11.2.2007

Utorok, 16. Septembra 2008, 21:29

chyba je jednoducha , ako uz niekto napisal , mas tahane spolu napajanie aj signaly aj reprokable . najlepsie je tahat napajanie uplne samostatne ,signaly samostatne a reprokable samostatne , to nie je tak jedoduche , takze napajanie samostatne , a reprokable so signalovymi tiez samostatne , pricom davaj pozor , alebo sa aspon snaz ,aby signaly , sli co najdalej od silovych kablov elektroinstalacie ..

-tvoj problem , vyber cinche , zapoj ich vo vzduchu , a skus , potom ich natahj v aute , ale nezaloz si plasty , tapacira a pod , len to stale skusaj , ci to nahodou nepiska , aby si sa zbytocne nenarobil

-ak by to piskalo aj tak , ak mas moznost , skus dat ine radio , ci prestane piskat ..

-na 99% ma piskanie na svedomi zle ukostrenie .. skontrolovat vsetky kosrty , cize ukostrenie radia , ukostrenie zosiku , precistit vsetky kontakty na altiku , kostra na baterke ,

- ak by nepomohlo , ukostrit dotatocne radio , natiahnut napajanie priamo od baterky

- ziadne profi kondiky , odrusovace a ine kokotiny tomu nepomozu , problem je v kostreni , popr kabloch , cize ak by stale piskalo , treba skusit aj ine signalove kable , takisto skontrolovat ulozenie kablov , vi niekde necvaklo kabel o kostru , popr nepritlacil nejaky plast

uffff , snad pomohlo
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Utorok, 16. Septembra 2008, 22:26

Duffy napísal:
- ziadne profi kondiky , odrusovace a ine kokotiny tomu nepomozu , problem je v kostreni , popr kabloch , cize ak by stale piskalo , treba skusit aj ine signalove kable , takisto skontrolovat ulozenie kablov , vi niekde necvaklo kabel o kostru , popr nepritlacil nejaky plast


jj,,, tak nejak... vo vacsine pripadov sposobuje hucanie, vrcanie a piskanie tzv. zemniaca slucka... tj, ze medzi jednotlivymi komponentami nieje dokonale uzemnenie a rusenie sa indukuje medzi "jednotlivymi GND"...v principe - vsetko musi byt pripojene na rovnaku zem, ale len 1 cestou!!!
Toto vsak plati iba v pripade instalacie Radio-Zosik... pokial mas len radio samotne, pripojene na 2/4 repraky, tak to hucat proste nesmie ;)... ak je chyba s alternatorom, tak to bude hucat aj v takej jednoduchej konfiguracii...

Zaklad je skutocne mat vsetko dobre uzemnene... kvalita cinchovych kablov a podobne veci su az druhorade.. piskat to nesmie ani s kablami za 200Sk ;)

Napr - ja ked som natahoval kable na zosik, tak som netahal len + ale aj -... pretoze ukostrovanie zosikov cez "kasnu" akosi neuznavam ;)


EDIT: ak chcete vediet viac o zemniacich sluckach:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ground_loop_(electricity)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 16 neregistrovaných