... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
zoom
Autor témy
Príspevky: 42
Registrovaný: 20.3.2009
Auto: Jeep Grand Cherokee
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Otazky ohladom deraveho chlad. systemu + nefunkcne kurenie

Pondelok, 19. Októbra 2009, 08:00

Zdravim, mal by som par otazok ohladom chladiaceho a vyhrievacieho systemu mojho auta (1998 E38). Prilis tomu nerozumiem, ale skusim to tu sformulovat do par otazok, snad sa na kazdu najde odpoved.

Problem 1
Hlavny problem je, ze mi niekde tecie chladiaci system (ten, kde sa vpredu dolieva voda do expanzky). Myslim, ze ked auto stoji a nepouziva sa, tak z kvapaliny neubuda. Pri jazdeni musim doliat cca 2 dcl vody za par dni (naozaj hruby odhad). S autom sa daju robit aj dlhe cesty a nikdy som nemal problem s teplotou chladiacej kvapaliny.

Problem 2
Teraz v zimnom obdobi som si vsimol, ze mi zrejme nefunguje vyhrievanie. Z vyduchov v kabine ide len velmi vlazny vzduch (na "dotyk" skor studeny ako vlazny). Je jedno, ci nastavim 25°C alebo 32°C, nic sa nezmeni. Myslim si, ze moj motor ma tepla na rozdavanie, takze sa mi ta teplota (studenota) vzduchu skor nezda.


Otazka 1: Mozu mat tieto dve veci suvis? Resp. mohlo by dojst opravou problemu 1 aj k naprave problemu 2?

Otazka 2: Vedel by niekto poradit nejake... neviem ako to nazvat... miesta s najcastejsim vyskytom poruch pre oba problemy? Proste nieco na sposob "jaaaj, to je znama chyba, skontroluj vec X, ktora je umiestnena tam a tam, ci nahodou nie je zlomena".

Otazka 3: Pozeral som si postupy opravy netesniaceho chladiaceho okruhu, bohuzial toto zahrnuje pouzitie BMW nastroja, ktory sa nasadi na expanzku a natlakuje sa okruh. Tento nastroj vsak nevlastnim. Mal by ho niekto na zapozicanie, pripadne nejaku podomacky vyrobenu nahradu?

Ine otazky ma zatial nenapadaju. Keby nieco, dopisem to. Zatial diky.
 
Užívateľov profilový obrázok
slamec
Príspevky: 2527
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Žilina

Re: Otazky ohladom deraveho chlad. systemu + nefunkcne kurenie

Pondelok, 19. Októbra 2009, 08:11

tvoje problémy úzko súvisia

málo vody => zavzdušnené => nekúri

máš dojem že sa pravidelne tratí?
robil si niečo so systémom chladenia? - nejaká výmena niečoho
 
zoom
Autor témy
Príspevky: 42
Registrovaný: 20.3.2009
Auto: Jeep Grand Cherokee
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Otazky ohladom deraveho chlad. systemu + nefunkcne kurenie

Pondelok, 19. Októbra 2009, 08:20

To, ze sa voda pravidelne trati, nie je dojem, ale fakt. Ono sa to nedeje poslednych par dni, ale uz tak par mesiacov (no tak som bol lenivy to opravit, no a co :?). Mnozstvo stratenej vody za jednotku casu sa postupne nezvysuje. Navyse, ked nedolievam vodu, postupne plavacik zapadne uplne dole a bordcomputer vypise chybu CHECK COOLANT LEVEL. To sa mi stalo asi 2 ci 3-krat, inak si na dolievanie davam pozor a nikdy som nemal prehriaty motor.

So systemom chladenia som nic nerobil, nic som nemenil. Chyba sa objavila nahle a sama od seba. Proste som jazdil autom, vsetko bolo v poriadku a jedneho dna BC zahlasil vyssie uvedenu chybu a odvtedy dolievam vodicku.
 
Thorien
Príspevky: 506
Registrovaný: 17.7.2008
Kraj: Košický

Re: Otazky ohladom deraveho chlad. systemu + nefunkcne kurenie

Pondelok, 19. Októbra 2009, 08:27

mne sa nieco podobne stalo na E46 ... prasklina na expanzke ... ono to neboli ani vidno .. ale ked sa zohrial motor tak som raz zbadal ze medzi expanzkou a chladicom tecie voda .. po vymene bez problemov .. tkaze asi len tak ... odkrytovat co sa da ... spod motora kryt prec ... nastartovat a sledovat ci niekde netecie voda ...
 
Užívateľov profilový obrázok
slamec
Príspevky: 2527
Registrovaný: 5.4.2007
Bydlisko: Žilina

Re: Otazky ohladom deraveho chlad. systemu + nefunkcne kurenie

Pondelok, 19. Októbra 2009, 08:27

odsleduj, či ti niekde netečie chladič alebo hadice v spoji
 
Užívateľov profilový obrázok
fioro
Príspevky: 847
Registrovaný: 11.10.2007
Auto: 156 1,9JTD
Kraj: Košický
Bydlisko: KOSICE

Re: Otazky ohladom deraveho chlad. systemu + nefunkcne kurenie

Pondelok, 19. Októbra 2009, 08:33

no kde sa moze tratit voda na 750il tazko povedat...predpokladam ze tam mas urcite aj nezavisle kurenie t.j. dalsie srandy naviac...a nechcem tu pisat ze to moze byt vodna pumpa, tesnenie pod hlavou a podobne....plus v tom motorovom priestore nie je taky prehlad ako v 316i, cize to hned nemusis zbadat ak je unik maly...

ovsem vec ktora najcastejsie sposobuje problemy s topenim je water valve, skus odpojit konektor z neho a tak sa previezt co to urobi...
...... Obrázok......
.............Moje sadzomety...........
BMW e34 525tds EX
Ford Transit 2,5 td EX
Opel Campo 2,5td 4x4 EX
Alfa 156 1,9 JTD
 
zoom
Autor témy
Príspevky: 42
Registrovaný: 20.3.2009
Auto: Jeep Grand Cherokee
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Otazky ohladom deraveho chlad. systemu + nefunkcne kurenie

Pondelok, 19. Októbra 2009, 08:40

Hej no, taky plan mam o cca 2 tyzdne - rozobrat a sledovat. Len som myslel, ci nie su nejake zname slabe miesta, ale asi skontrolujem klasicky vsetky hadicky, spoje a tak. Navyse musim mat nastartovane auto, preto som chcel radsej tu pumpicku na expanzku a natlakovat to v klude... nie ze mi ten velky ventilator pomelie prsty. Ale v pohode, popozeram, co sa da. Som rad, ze to aspon spolu suvisi, a teda pri odstraneni diery a odvzdusneni by to mohlo opat aj kurit.

A ako pise fioro, je to tak.. je to tam natlacene a moze to byt vselico. A co som parkrat pozeral, auto nerobi pod sebou mlacku, cize to bud tecie do nejakej dutiny, na nejaky kryt, alebo sa to stihne odparit.

Idem si viac precitat o tom water ventile...

EDIT: Och a este jedna vec. Absolutne netusim, ci to moze mat suvis, ale radsej to sem napisem. Z motorovej casti obcas(?) pocut taky tikavy zvuk, asi ako "tk tk tk tk tk" ... no dajme tomu. Ozyva sa tak 3-5× za sekundu a priamo umerne tika tak rychlo, ako je stlaceny plyn. Cize stojim na semafore, mam zaradene D a stlacenu brzdu a z motora sa oziva pravidelne tikanie 3-5 Hz. Ked pridam plyn, tak sa tikanie zrychli, potom plyn uplne pustim a na chvilku sa tikanie uplne zastavi a po par sekundach zas objavi (asi ako prevodovka uz zacne "tlacit" auto dopredu - neviem jak sa to vola). Fakt neviem, ci to ma suvis, alebo ci je to chyba, alebo normalny jav. Len mi to tak padlo do ucha, preto to tu radsej spominam.

Zda sa, ze tento clovek ma presne rovnaky problem. Clicking noise 4× za sekundu a je to naviazane na rpm, cize moja situacia.
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Otazky ohladom deraveho chlad. systemu + nefunkcne kurenie

Pondelok, 19. Októbra 2009, 08:57

to ti odchadzaju hydrostossely ked stojis, mas nizke otacky, a su malo mazane, maju maly tlak.
 
zoom
Autor témy
Príspevky: 42
Registrovaný: 20.3.2009
Auto: Jeep Grand Cherokee
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Otazky ohladom deraveho chlad. systemu + nefunkcne kurenie

Pondelok, 19. Októbra 2009, 13:48

Hm, no ohladom toho tikania som si precital vselico na internete. Nie je to az taky ojedinely problem, ako som zistil. Dokonca to castokrat BMW ani nechce riesit a zvali to na studene pocasie. Z prispevkov vsak vyplynulo, ze to nie je skodlive pre motor, takze by som rad vedel, preco a ako mi odchadzaju tie hydrostössely. Nemam rad, ked mi nieco odchadza, ci je to autobus, alebo suciastka v aute. Resp. co vedie k naprave tejto situacie?
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Otazky ohladom deraveho chlad. systemu + nefunkcne kurenie

Pondelok, 19. Októbra 2009, 14:14

zoom napísal:
Hm, no ohladom toho tikania som si precital vselico na internete. Nie je to az taky ojedinely problem, ako som zistil. Dokonca to castokrat BMW ani nechce riesit a zvali to na studene pocasie. Z prispevkov vsak vyplynulo, ze to nie je skodlive pre motor, takze by som rad vedel, preco a ako mi odchadzaju tie hydrostössely. Nemam rad, ked mi nieco odchadza, ci je to autobus, alebo suciastka v aute. Resp. co vedie k naprave tejto situacie?


bud das hustejsi olej, co sice odstrani problem len na neaky cas, alebo vymena co je nakladna zalezitost, kedze treba menit vsetky naraz a cena sa pohybuje od 10 evri hore za kus. ale ako si sam napisal, neskodi to motoru, len to je hnusny akusticky jav
 
zoom
Autor témy
Príspevky: 42
Registrovaný: 20.3.2009
Auto: Jeep Grand Cherokee
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Otazky ohladom deraveho chlad. systemu + nefunkcne kurenie

Pondelok, 19. Októbra 2009, 15:03

Okej, to mi staci. Nasiel som takuto peknu sadu a ta cena nie je nejaka hrozna. Kedze to vsak neskodi motoru, tak tomu davam malu prioritu a kupim to az po dolezitejsich veciach, resp. ked ma to uz nahneva. Takze tikanie by bolo vyriesene, mozeme sa opat vratit k povodnemu topicu, co bol chladiaci okruh a kurenie.

Tam teda musime pockat, kym nerozoberiem auto, co bude tak o dva tyzdne. Alebo vyskusam tu fiorovu radu s odpojenim konektora z water valve, len co ho najdem...
 
Užívateľov profilový obrázok
fioro
Príspevky: 847
Registrovaný: 11.10.2007
Auto: 156 1,9JTD
Kraj: Košický
Bydlisko: KOSICE

Re: Otazky ohladom deraveho chlad. systemu + nefunkcne kurenie

Pondelok, 19. Októbra 2009, 19:20

pred vodicom aj ked foto nieje zo 750 tusim...
Obrázok
...... Obrázok......
.............Moje sadzomety...........
BMW e34 525tds EX
Ford Transit 2,5 td EX
Opel Campo 2,5td 4x4 EX
Alfa 156 1,9 JTD
 
zoom
Autor témy
Príspevky: 42
Registrovaný: 20.3.2009
Auto: Jeep Grand Cherokee
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Otazky ohladom deraveho chlad. systemu + nefunkcne kurenie

Utorok, 20. Októbra 2009, 16:45

Takze, dnes som vyskusal odpojit ten kablik z toho vodneho ventilu, alebo co to je, a nezda sa mi, ze by sa to spravalo velmi odlisne, i ked si nie som isty. Odpojil som ho, ked som odchadzal z prace. Cesta domov trva mozno tak 20-30 minut. Nastavil som u vodica aj spolujazdca 26 °C a rovnaku intenzitu fukania a rozne som to menil. No a tak nejak som vypozoroval dve veci:

1) Spolujazdcova strana fuka teplejsi vzduch nez vodicova. Aj ked boli obidve teploty rovnako nastavene, zdalo sa mi, ze od spolujazdca ide znacne teplejsi vzduch.

2) Neviem preco sa mi zda, ze nejako malo fukali ventilatory. Mal som na tej stupnici nastavenych 5 dielikov od zaciatku a tak 15 cm od vyduchov som uz nic necitil. Ale mozno to tak ma byt, nemam to s cim porovnat, takze neviem. Samozrejme fukanie bolo nastavene iba dopredu.

Celkovo bol tento "test" taky nejaky mrzuty, lebo vlastne neviem co ako fukalo. Striedal som ruku pred roznymi vyduchmi, raz teplo, raz chladno, no a po chvili uz je z toho telo tak zblbnute, ze citi aj kockaty vzduch.

A este jedna prihoda, ktora by potencialne mohla toto ovplyvnit (ale najskor nie): Dnes rano idem do auta, kliknem na kluciku odomknutie a nic. Hm. Klikam jak o zivot... nic. Vratim sa do bytu pre druhy kluc, klikam, nic. "Ukradnem" si teda auto, pridem do prace a zistim, ze jeden z dvoch akumulatorov je uplne vybity (ten horny). Aj nastavenia a cas v aute sa vyresetili a tym padom sa zrejme stratila synchronizacia medzi klucmi a nejakou skrinkou v aute. V praci som dal bateriu nabijat, kluce som zosynchronizoval a opat vsetko funguje. Skutocne som necakal, ze sa moze akumulator tak rychlo vybit, nerobim nijake excesy pri nenastartovanom motore a hoci casto teraz pouzivam vyhrievanie sedaciek a volantu, myslel som, ze to alternator utiahne velmi v pohode.

Kazdopadne toto sa stalo a cital som rozne po nete, ze dochadzajuca baterka moze mat rozne priznaky pri tomto auto. Neviem, ci poblaznene kurenie/chladenie/fukanie patri medzi ne. Sam si vsak najviac slubujem od opravy chladiaceho okruhu. Tato prihoda bola len, aby ste mali kompletnyobraz o situacii "keby nahodou".
 
zoom
Autor témy
Príspevky: 42
Registrovaný: 20.3.2009
Auto: Jeep Grand Cherokee
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Otazky ohladom deraveho chlad. systemu + nefunkcne kurenie

Sobota, 24. Októbra 2009, 20:02

Velky problem

Vcera a dnes som nechal to autp prehliadnut trosku podrobnejsie, kvoli tomu vytekaniu chladiacej kvapaliny a podivnemu kureniu. Kurenie je trochu podivne, jedna strana hreje viac nez druha, samo o sebe ma este par much a po napojeni auta na INPU sa v module IHKA (obsluhuje automaticku klimu) objavili vo vypise chyby pre Water valve left, Water valve right a tusim Auxiliary pump. Vsetky mali spolocnu chybu a sice "Short circuit to ground". Co s tym, neviem, ale toto je ten mensi problem.

Ten ozaj velky hodny velkeho cerveneho pisma je to, ze mne ta chladiaca kvapalina nevyteka len tak jednoducho, ako som si myslel ja, ale ze do chladiaceho okruhu je vtlacany vzduch a vytlaca tu kvapalinu von. Tato vychadza von niekde ako je odvzdusnovaci srob na chladici vpredu, ale nie priamo cezen ani nie cez vrchnak - bezpecnostny ventil. Proste urobi sa tam niekde hore mlacka.

No a clovek mi hovoril, ze toto je velmi velmi pravdepodobne sposobene tym, ze mi netesni tesnenie hlavy, alebo v horsom pripade hlava valcov samotna. Oba pripady su vsak na hovno. Takze asi by bolo treba ist do BMW servisu, aby tam nasadili na ustie chladica ten ich pristroj na detekciu CO, ci tam nevnika z valcov alebo co?

Ma s tym niekto skusenost? Poradte nieco... je to pre mna dost velky problem a vobec ma to netesi.
 
Užívateľov profilový obrázok
Mimo
Príspevky: 7943
Registrovaný: 23.9.2007
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Galanta Hodywood

Re: Otazky ohladom deraveho chlad. systemu + nefunkcne kurenie

Sobota, 24. Októbra 2009, 21:19

zoom napísal:
1) Spolujazdcova strana fuka teplejsi vzduch nez vodicova. Aj ked boli obidve teploty rovnako nastavene, zdalo sa mi, ze od spolujazdca ide znacne teplejsi vzduch.


nečítal som to celé ale nie je to ventil kúrenia?
bmw3/e36-318i-klima-mi-kuri-na-nohy-riesenie-t19086.html?hilit=k%C3%BAri%20mi%20na%20nohy

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných