... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

reklamne predmety bmwklub.sk
 
bruno75
Autor témy
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Ako funguje x-drive?

Štvrtok, 26. Januára 2012, 13:38

Na úvod sa ospravedlňujem, ak tu už taká téma je. Ja som to nenašiel.
Mám E60 530xd, všetko (dúfam) funguje ako má, je to najlepšie autíčko, ak som doteraz mal.
Zaujímalo by ma, ako vlastne ten x-drive funguje. Niekde som čítal, že je tam stály pohon 4 kolies, rozdelený 40:60 v prospech zadku. Viem, že si vie elektronicky priradiť podľa potreby (a "uváženia" počítača) až 100% výkonu na ktorékoľvek koleso. Toľko teória.
Prakticky som vypozoroval, že: na diaľnici za mokra (resp. ak je nasolená snehová brečka) má auto výrazne iný zvuk (niečo akoby hučalo) a začne aj viac papať (podľa merača okamžitej spotreby cca o 1-2 l).
Je možné, že ten zvuk a zmenu spotreby má na svedomí x-drive alebo je to iba iný valivý odpor na mokrom povrchu? Môže byť rozdielna spotreba, keď sa zmení pomer výkonu prenášaného na jednotlivé nápravy / kolesá? Je x-drive skutočne stály pohon všetkých kolies a za ideálnych podmienok (suchá rovná cesta, ustálená rýchlosť...) sa "neodpojí" pohon predku (prerozdelenie výkonu 0:100 (alebo povedzme 20:80) v prospech zadku)? Samozrejme bavíme sa o relatívne normálnych jazdných podmienkach - jasné, že keď idem po snehu do kopca, auto ide ako tank, ale aj tak hučí a žerie... :mrgreen: to je asi normálne
Nie som technik, možno vám moje otázky pripadajú blbé. Myslím, že moje auto žiadny problém nemá, pýtam sa iba pre zaujímavosť a zo zvedavosti.
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Ako funguje x-drive?

Štvrtok, 26. Januára 2012, 21:14

Ohľadom zvýšenej spotreby za mokra môžem potvrdiť, že také niečo som spozoroval aj ja a tiež to pripisujem vyššiemu valivému odporu než na suchej ceste. Samozrejme záleží aké máš gumy, lebo jedny na to môžu byť viac citlivé než druhé.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Ako funguje x-drive?

Piatok, 27. Januára 2012, 09:13

vyssi valivy odpor na vode? to ti 2 litre na 100km nespravi...

Tu skor ide o to ze xDrive ma niekolko uzavierok diferencialov. (medzinapravovy, predny a zadny) Ludia co ste mali rozobraty xDrive, opravte ma ak sa mylim, ale xDrive diferencialy funguju tak, ze pomocou lamelovych spojok v nich davaju na predok zadok pomer spominanych 40:60. Na suchom povrchu pri konstantnej jazde (bez akceleracie) mozu kludne prepnut na 0:100 a ani to nezistite. Ak ale za zlych podmienok system zisti ze potrebuje menit tok vykonu, podla mna zacne odoberat viac vykonu z motora, zapoji aj prednu napravu (lebo zapoji obe napravy cca rovnakym dielom a podla aktualneho preklzovania kolies drzi trakciu, co dokaze regulovat v milisekundach) a preto Vam stupne spotreba. Na suchej ceste to nepotrebuje...

Z toho podla mna to hucanie a spotreba na horsej ceste. (voda/sneh)
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11630
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Ako funguje x-drive?

Nedeľa, 29. Januára 2012, 00:12

kdesi sa tu spominalo, ze x-drive sa "zapina preklzom" neviem vobec co to znamena, ale rad som vam pomohol, nemate za co :mrgreen:
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 18 neregistrovaných