... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Oldman
Príspevky: 740
Registrovaný: 21.8.2007
Auto: E46 325 TI, E46 320i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Nedeľa, 18. Novembra 2007, 16:46

OK, mám Jak na to, len nemám čas a teplu garáž, dík za podporu :D
compakt E46 325 TI Individual ,e46 320 touring
 
Užívateľov profilový obrázok
VLADKY242
Príspevky: 3706
Registrovaný: 11.6.2007
Bydlisko: Bratislava

Nedeľa, 18. Novembra 2007, 17:57

Helldiver napísal:
Lamba sa prejavuje v tzv Closed Loop rezime motoru (teda pocas slabej zataze motoru, volnobeh, jazda ustalenou rychlostou s malym zoslapnuim plynu), v Open Loop rezime (teda vyssia zataz) RJ sere na udaje lambdy (a tak to ma byt :lol: ) a dava zmes pre maximalny vykon nie pre co najmensi obsah emisii (co sa mozno zda zvlastne ale to nei je ejdno a to iste...). A vadna lambda ti hlavne vyrazne zvysi spotrebu... Urcite ju premeraj, nic za to nedas a mas istotou, rovnako ako to koleno, je fajn ze je stare dva roky ale mne napriklad nedavno exli 3 sviecky stare par mesiacov a to boli predpisane Boschky (najvacsi hnoj, uz nikdy do motoru nedam Bosch sviecky). Brzdovkou nic nepokazis, ale sak mozes aj WD40, hlavne nastriekat do toho ventilu a skontrolovat rukou ci sa ten valcek v nom toci lahko a bez zadrhavania. Aby som nezabudol, tak cidla teploty (v termostate cidlo teploty chladiacej zmesi a vo vahe cidlo teploty nasaneho vzduchu) tiez radsej premeraj, predpisane udaje najdes napriklad v Hayen's manuale ale v "Jak na to".
To že ty odišli sviečky nieje chyba boschu. Na jednom pase sa robia bosch ,ngk a pod . 3 naraz neodidu len tak alebo tie sviečky napasuju na ten motor. :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
VLADKY242
Príspevky: 3706
Registrovaný: 11.6.2007
Bydlisko: Bratislava

Nedeľa, 18. Novembra 2007, 18:25

Helldiver napísal:
Lamba sa prejavuje v tzv Closed Loop rezime motoru (teda pocas slabej zataze motoru, volnobeh, jazda ustalenou rychlostou s malym zoslapnuim plynu), v Open Loop rezime (teda vyssia zataz) RJ sere na udaje lambdy (a tak to ma byt :lol: ) a dava zmes pre maximalny vykon nie pre co najmensi obsah emisii (co sa mozno zda zvlastne ale to nei je ejdno a to iste...). A vadna lambda ti hlavne vyrazne zvysi spotrebu...
a POčíTAč STALE BERE HODNOTY LAMBDA SONDY . čI NA VOLNOBEH ALEBO V ZAžAžENí. Proste stale . Podla lambdy a prietokaču +teploty motora plný motor. Nikdy počítač nesere na udaje z lambdy :wink: 8)
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Nedeľa, 18. Novembra 2007, 19:29

Boli to predpisane sviecky ktore tam mali byt... A pocul som uz od x-ludi ze tie sviecky su totalne nanic, idem kupit NGK... Mozno sa vyrabaju v jednej fabrike a na jednom pase, ale kazda firma na ne pouziva vlastne materialy... Inac Minimalne kym sa lambda zohreje, tak na jej udaje pocitac sere... A to s tou plnou zataziu, najlahsie by bolo asi zmerat obsah CO a EGT pod zatazou s a bez lambdy a hned by sa vedelo...
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
VLADKY242
Príspevky: 3706
Registrovaný: 11.6.2007
Bydlisko: Bratislava

Nedeľa, 18. Novembra 2007, 19:44

Ja používam len bosch veci a nemam žiaden problem. NGK a DENSO vždy praskaly izolatory na sviečkach. Dosť rokov iba bosch a bez problemov. U starých aut v ohrievacom režime chvilku trvalo kym bral lambda sondu počitač preto ma vyhrievanie aby pracovala už rýchlejšie aj ked sa motor iba zohrieva. Na nových pracuje ani nie po minute. :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Nedeľa, 18. Novembra 2007, 20:00

Ja používam len bosch veci a nemam žiaden problem. NGK a DENSO vždy praskaly izolatory na sviečkach
Hadaj co sa stalo s tymi boschkami - izolator sa odelil od kovoveho tela sviecky a pretacal sa. Inac aj na E30.de vsetci jednohlasne odporucaju NGK. Sak ja ti niekedy dojdem ukazat tie dodrbane boschky, este ich mam doma :D .
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
VLADKY242
Príspevky: 3706
Registrovaný: 11.6.2007
Bydlisko: Bratislava

Nedeľa, 18. Novembra 2007, 20:02

odkladaš veci odkladaš :lol: :lol: :lol: :lol: zasierame mu to tu on chcel poradiť :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
Oldman
Príspevky: 740
Registrovaný: 21.8.2007
Auto: E46 325 TI, E46 320i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Nedeľa, 18. Novembra 2007, 22:09

VLADKY242 napísal:
odkladaš veci odkladaš :lol: :lol: :lol: :lol: zasierame mu to tu on chcel poradiť :lol:
Nevadí, sledujem to, ja na e30 len Denso, nedám na ne dopustit
compakt E46 325 TI Individual ,e46 320 touring
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

start

Nedeľa, 18. Novembra 2007, 23:10

pises, ze start 2000 rpm a potom naraz klakne. Natocit ide az po polhodine. Vychadza mi to na teplotne cidlo pre RJ. Preco - po starte je tych 2000rpm reltivne ok, kvazi sytic riadeny RJ. Po mirenom ohriati uz RJ odpaja zosilnene vstrekovanie po starte a prechadza na norm, rezim, ktory sa riadi prave tym cidlom. Preto aj to nastartovanie po pol hodine - musi motor vychladnut. Skus ho vymenit alebo skontroluj konektor pre cidlo.
e23 732iA, e24 635CSiA, e24 628CSi, e30 325i, SV 1000 S
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Nedeľa, 18. Novembra 2007, 23:12

VLADKY242 napísal:
Ja používam len bosch veci a nemam žiaden problem. NGK a DENSO vždy praskaly izolatory na sviečkach. Dosť rokov iba bosch a bez problemov. U starých aut v ohrievacom režime chvilku trvalo kym bral lambda sondu počitač preto ma vyhrievanie aby pracovala už rýchlejšie aj ked sa motor iba zohrieva. Na nových pracuje ani nie po minute. :wink:


inak, mam rovnaku skusenost ako Helldiver - W8LCR najazdili mozno 100 km a 3ks v prdeli. Nie som si isty, ci NGK sa robia na rovnakej linke ako bosche, skor nie ako ano. Dal som NGK a odvtedy no problem v roznych motoroch.
e23 732iA, e24 635CSiA, e24 628CSi, e30 325i, SV 1000 S
 
Užívateľov profilový obrázok
Oldman
Príspevky: 740
Registrovaný: 21.8.2007
Auto: E46 325 TI, E46 320i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Pondelok, 19. Novembra 2007, 06:36

Myslím že je fajn keď sa zapojí viac ĺudí a pripojí skúsenosti.Pokial sa pri probléme s motorom nezačne riešiť zapojenie el.antény tak to nieje OT. Spravil som si záver,bude to čidlo teploty + voĺnoventil,neviem kedy sa k tomu dostanem,zatiaĺ ďakujem.M
compakt E46 325 TI Individual ,e46 320 touring
 
Užívateľov profilový obrázok
Oldman
Príspevky: 740
Registrovaný: 21.8.2007
Auto: E46 325 TI, E46 320i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Utorok, 20. Novembra 2007, 20:15

Tak som sa podíval na ten voľnoventil, bol pekne zasr, vyčistil, volne sa otáča, ovšem je otázka ako tesní. Výsledok, motor naskočil, otáčky na 1000, postupne šli dole, motor som nezahrial, takže uvidím čo to urobí pri dlhšej jazde. takže pokrok. To teplotné čidlo je len čidlo, alebo spínač? Predpokladám že ak to nebolo nikdy vybrané tak to bude pekne zasr. od bordelu v chladiacom okruhu. A mám garáž, tak komplikovaný vjazd že sa mi ju podarilo hneď pokrstiť, naštastie si to odniesol len krycí panel vzduchotechniky, nárazník len chytil vápno,chvalabohu nemusím každý deň vyťahovať voz, to by bol horor
compakt E46 325 TI Individual ,e46 320 touring
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Utorok, 20. Novembra 2007, 20:43

Ten volnobezny ventil nemusi nejak uplne tesnit, neni tam ziadne gumove tesnenie, takze o to by som sa neobaval, ked to dobre vycistis a pripade premazes WD40, tak by to malo byt uplne OK. To cidlo odsrobujes bez problemov aj na ulici za minutku, potom si len priprav teplomer a cidlo ohrej nariklad v hrnci na predpisanu teplotu, rychlo vyber premeraj odpor, ktory potom porovnaj s predpisanou hodnotou v manuale "jak na to" - a pozor cidla su v termostate dve, s jednym a s dvoma pinmi - to jednopinove je len pre budik teploty v pristrojovke a na chod motora nema ziaden vplyv, cidlo pre ECU ma dva piny a nezabudni potom odvzdusnit chladiaci system. Inac som vcera kupil NGK ZGR5A v-line a oproti bosch strasna zmena (mal som docasne dva dni v motore 4 fiat sviecky a dve boschky, z toho jedna bola dodrbana), motor chyta na prve otocenie, len si tak pradie a zatah vo vysokych otackach je ovela lepsi 8) .
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Užívateľov profilový obrázok
Oldman
Príspevky: 740
Registrovaný: 21.8.2007
Auto: E46 325 TI, E46 320i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Utorok, 20. Novembra 2007, 21:08

Dík, som presvedčený že elektricky to bude ok, ale bude to vlastne zaizolované sajrajtom :D
compakt E46 325 TI Individual ,e46 320 touring
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných