Taaak dnes teda vymena hore fotenych veci + prezutie na letne papuce. Na pocudovanie vsetko islo lahko, neboli ziadne problemy, cize som to mal hotove celkom rychlo.
Po vymene ma ocarilo ticho od predu auta... uz ziadne cvrlikanie vylietanych kladiek, iba cisty zvuk motora. Silentbloky taktiez pomohli tomu, aby sa do kabiny neprenasalo tolko vibracii... uz si nepripadam ako vo fabii 1.2 htp Ked uz som bol tak rozbehnuty tak som preventivne vymenil aj silenty na prevodovke, ktora je krasne zakonzerovovana od oleja ktory pravdepodobne unika cez gufero za unasacom. Hardy spojka este co to pozije, aj ked uz je na niektorych miestach popraskana. No a zakoncil som to vymenou vzduchoveho filtra, ktory ani po takmer 17 tisic km a 15 mesiacoch nevyzeral najhorsie
No dnes som v robote fušoval nefunkčné hmlovky, kedže sa mi blíži STK a tak nejak nesvietia vďaka odhnitým káblom priamo z konektorov. Po zistení ľudovej ceny jedného komplet konektora v BMW (14€) som sa rozhodol, že tade cesta nevedie a kúpil som za pár šupiek vodotesné konektory SuperSeal. Dalo sa to vyriešiť elegantným spôsobom vytlačenia starých pinov na konektor z čiapočky hmlovky a prepchal som kábliky. Dnes som stihol len jednu stranu, zajtra ešte ofotím pôvodné konektory a ich super stav
Kedže už ma nebavilo vkuse sa prispôsobovať divne reagujúcej spojke, ktorá raz šmýkala, potom triasla pri rozjazde alebo pre zmenu po jazde rachotila viac ako motor, rozhodol som sa konať. Objednal som novú spojkovú sadu s guferami a vodiacim ložiskom a pustil sa do práce.
Po rozobratí ma čakalo prekvapenie v podobe takmer novej lamely, nového prítlačného taniera a skoro rozpadnutého spojkového ložiska. Moje prekvapene rázom vyústilo do zhrozenia, keď som zbadal zotrvačník. Pôvodný majiteľ podľa všetkého zjazdil starú spojku až na nity, ktoré si to pekne štrádovali po zotrvačníku a zanechali po sebe neprehliadnuteľné a hmatateľné stopy. Pôvodný majiteľ si samozrejme nerobil starosti so stavom zotrvačníka a tak proste založil novú lamelu aj s tanierom na takto vytuningovaný zotrvačník a jazdilo sa ďalej.
Zotrvačník teda odišiel na cestu reinkarnácie a čoskoro opäť bude pripravený k službe.
A aj si kriesil pruziny alebo len na hulvata osustruzene? Inak ked sa sustruzi dosadacia plocha, malo by sa pre spravnu funkciu pritlacneho kotuca upravit aj jeho uchytenie (resp vzdialenost trecej plochy a dosadacej plochy pre pritlacak by sa mala upravit aby sedela). Neviem ako TDS spojka, ale u niektorych aut kde som videl rovnany zotrvak to potom klzalo kvoli nedostatku pritlaku, tak by som z toho mal trochu strach.
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
Pružiny som neriešil kedže vôla tam je ešte minimálna a čo to ešte pojazdí. Pôvodne sa plánovalo stiahnuť aj z dosadacej plochy na tanier ale tie kolíky sa nedali ani za tu prdel vybrať von. Ale nesťahovalo sa veľa, cca. 0.1-0.2mm tak dúfam, že až taký problém tam nebude.... ešte k tomu s novou spojkou. Ak by predsa bol, tak dám do čiech preobložiť starú lamelu na HDS a nakážem, nech spravia kus hrubšiu. :)