... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Pondelok, 16. Decembra 2013, 18:16

A nahodou samotny projektor by nebol? Pac tieto hnusne biele svetla si predsa nebudem davat na auto ked tam mam krasne cierne helly. Akurat to napicu svieti, v odraze na stene vidno presne ze su vyhucane paraboly...
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Pondelok, 16. Decembra 2013, 18:30

Koľko ťa vyšli diely na tie rozvody?? A je to nutnosť? Teda je to už počuť či si to ako zistil, že je už na to čas?
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Pondelok, 16. Decembra 2013, 18:39

zistil som to tak že zvuk auta behom asi 200m pri ceste do roboty prepol z bežného tichého brumlania 8valca na ostrý klepot akoby to bol starý žigulák, a momentálne znie asi takto:
http://www.youtube.com/watch?v=XSxg8rfQj5o

takže vôbec natom nejazdím, aby to nepreskočilo alebo niečo

diely ešte neviem presne koľko to bude stáť, lebo nemám všetko pokúpené, ale niečo cez 400, ale cena vďaka tomu že som si veľa vecí zohnal za lepšiu cenu ako sa bežne v obchode predáva, vlastne sa vymenia všetky tesnenia na predku motora, spodnej časti vane, lišty rozvodov, napinák, keď je to už rozobraté tak separator oleja, atď. atď.
akurát vanosy nebudem dávať pretesňovať, to možno v lete

inak či je to nutnosť alebo nie zistíš najlepšie tak že zhodíš spodnú časť vane a keď tam nájdeš úlomky plastu tak to treba spraviť
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Pondelok, 16. Decembra 2013, 18:41

A reťaze zostanú pôvodné? tam sa od.ebe vždy len ten napinák?
Ale ten týpek čo ukáže fuckera motoru je zabitý :mrgreen:
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Pondelok, 16. Decembra 2013, 18:51

ja som svojmu ukázal tiež

reťaz niekto mení niekto nie, uvidím ešte

čo som sa o tom dočítal tak problém ani nie je v tej reťazi ale v tom že olejový napinák reťaze je spravený blbo a po čase odchádza, a k tomu napínacia lišta čo je v strede motora má na sebe vrstvu plastu ktorá sa po určitom čase začne rozpadávať a k tomu keď odchádza napinák tak vibrácie ešte dopomôžu tej lište v rozpade
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Pondelok, 16. Decembra 2013, 19:27

A kilometrovo to vychádza cca toľko, koľko máš nabehané? Niečo cez 200tis?
Škoda že bývam v BA len cez víkendy, som vždy chcel prísť pozrieť na nejaký zraz ale vidím že teraz budeš neaktívny chvíľu.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Pondelok, 16. Decembra 2013, 19:35

ja som väčšinou v BA aj cez víkendy, tak niekedy v januári sa môžeš zastaviť na kus reči :wink:

kilometrovo - ja mám teraz cca 223tis., ale záleží to od mnoho faktorov, niekto natom navalí 400tis. bez problému, niekomu sa to nedožije ani tých 200tis.
ale ja sa k tomu snažím postaviť optimisticky, dám to doporiadku, potom ešte pretesním valey-pan a možno tie vanosy a budem mať kľud na dlhú dobu

ešte sa bude treba povenovať karosérii, predný nárazník je trochu olúpaný a kapota obitá od kamienkov, ale to až na jar
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Wincik
Príspevky: 1242
Registrovaný: 28.10.2011
Auto: BMW 325 TDS
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Tvrdošín

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Pondelok, 16. Decembra 2013, 21:56

:shock: ten zvuk :shock:
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Pondelok, 16. Decembra 2013, 21:58

Tak keby si videl môj nárazník, tak sa zhrozíš, aký je dobitý od kamienkov :D To neriešim zatiaľ.
Tak sa pak niekedy po novom roku stavím veru, som ťa chcel vymáknuť dakedy ešte na e34ke len mi to nevyšlo už. 8)
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Pondelok, 27. Januára 2014, 19:53

nejaký ten update, aj keď sa toho moc neudialo
auto je stále nepojazdné, ale už sa pomaličky bude skladať, keď pôjde všetko podľa plánu tak bud. týždeň jazdíme,
pribudli nejaké diely, ešte zopár vecí chýba
zaobstaral som si aj nejaké nové náradie, medzi inými poriadny 3/4 600mm trhák, ktorý budem potrebovať na "jesus bolt" na kľuke, a tiež sa zíde pri povoľovaní zažratých skrutiek tu a tam, na podvozku a tak . . .
inak keď som rozoberal motor tak som zistil že prsia už boli v minulosti dole, týmto pozdravem majiteľov čo to mali predtým než sa auto dostalo na SVK, je to vidno hlavne kvôli napatlanému silikonu pod spodným kusom, bol menený separátor oleja ktorý je pod rozvodmi, avšak spraviť rozvody ich nenapadlo . . ., a tiež je motor z vnútra pekne zagrcaný pripečeným olejom, nie všade ale v takých záhyboch v odliatkoch kde sa to vedelo uchytiť, nechcem to nasilu odstraňovať chemikáliami nech sa mi nič neupchá, takže po oprave skrátim olejový interval na max. 3-4tis. km a potom prejdem na olej ktorý lepšie odoláva teplu v tom motore, konkrétne som sa rozhodol pre 5W50 od mobilu . . . a budem meniť aspoň 2x za sebou max. po 7-8tis. a potom znova zhodím veká kuknúť ako to tam vyzerá,
keď sa doskladá motor, a bude fungovať tak vo februári by som chcel dať lakovať predok auta, a mali by pribudnúť aj nové kolesá na leto . . . ešte uvidíme
auto špinavé schované v garáži tak som ho nefotil, keď budem skladať motor tak nejaké foto porobím
Prílohy
20131219_192135.jpg
pár vecí k rozvodom
20140127_170408.jpg
zopár tesnení
20140127_170457.jpg
nový trhák
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
slevin
Príspevky: 1857
Registrovaný: 29.4.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Senec

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Pondelok, 27. Januára 2014, 20:07

Ten trhak je fajn ak je znackovy, v byvalej robote sme mali facom a vydrzal aj meter a pol lesenarskej trubky ked bolo treba povolovat napravnicu na jumperi:)
M36R
F11 525xd
next car: radical sr3
skr 2:33.847 onboard
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Pondelok, 27. Januára 2014, 20:12

bežne som dával dvojmetrovú rúru na klasické 1/2" vrátidlo, ale tu som sa bál že sa to strhne lebo na kľuke je M18tka skrutka a dotiahnutá nenormálnym momentom,
Je to značky Fortum, či je to dobrá alebo zlá značka nie neviem posúdiť, v tomto som laik, je to Cr-V a keď neklamali tak ten koniec by mal byť z kalenej ocele, uvidíme ako sa osvedčí
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
VaNoS
Príspevky: 378
Registrovaný: 4.11.2011
Auto: Ne demande pas
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: SK, A, D

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Pondelok, 27. Januára 2014, 20:15

ViktorDDD napísal:
bežne som dával dvojmetrovú rúru na klasické 1/2" vrátidlo, ale tu som sa bál že sa to strhne lebo na kľuke je M18tka skrutka a dotiahnutá nenormálnym momentom,
Je to značky Fortum, či je to dobrá alebo zlá značka nie neviem posúdiť, v tomto som laik, je to Cr-V a keď neklamali tak ten koniec by mal byť z kalenej ocele, uvidíme ako sa osvedčí


Ten moment je 700Nm, to je fakt na hlavu. S Porterom a našim dvorným mechanikom sme sa to snažili povoliť na M62B44, ale márne.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Pondelok, 27. Januára 2014, 20:23

uvidíme
mám aj prípravok na pridržanie kľuky, vyrobený presne podľa origo, keď sa nezlomí tak vyfotím aj to, aj rád požičiam keď budeš chcieť, alebo dojdem, spravíme, dáme kávu a pokecáme :lol:
keďže motor už bol niekedy dávnejšie rozoberaný, pevne verím že to dotiahli len menším momentom, a že bez problémov to povolím,
len ako to potom dotiahnuť, momenťák mám len do 200Nm tak to dotiahnem na tých 200 a ešte pootočím o nejaký ten uhol, a rozmýšľam či použiť nejaký zaisťovač skrutiek, len z ponuky loctite som kokot, nevyznám sa v tom, viete poradiť ktorý by sa sem hodil?

a ešte, blaváci, poraďte mi kde kúpim motorový silikon? :oops: samozrejme čierny keby bol, na červený mám alergiu, viem že to do motora nepatrí, ale v miestach kde sa stretávajú 3 diely chcem dať aj trochu silikonu aby mi nič nepresakovalo
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
VaNoS
Príspevky: 378
Registrovaný: 4.11.2011
Auto: Ne demande pas
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: SK, A, D

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Pondelok, 27. Januára 2014, 20:59

ViktorDDD napísal:
uvidíme
mám aj prípravok na pridržanie kľuky, vyrobený presne podľa origo, keď sa nezlomí tak vyfotím aj to, aj rád požičiam keď budeš chcieť, alebo dojdem, spravíme, dáme kávu a pokecáme :lol:
keďže motor už bol niekedy dávnejšie rozoberaný, pevne verím že to dotiahli len menším momentom, a že bez problémov to povolím,
len ako to potom dotiahnuť, momenťák mám len do 200Nm tak to dotiahnem na tých 200 a ešte pootočím o nejaký ten uhol, a rozmýšľam či použiť nejaký zaisťovač skrutiek, len z ponuky loctite som kokot, nevyznám sa v tom, viete poradiť ktorý by sa sem hodil?

a ešte, blaváci, poraďte mi kde kúpim motorový silikon? :oops: samozrejme čierny keby bol, na červený mám alergiu, viem že to do motora nepatrí, ale v miestach kde sa stretávajú 3 diely chcem dať aj trochu silikonu aby mi nič nepresakovalo


Na zaistenie kľuky je najlepší, Loctite 270 (zelený), 243 (modrý), je slabý, ten sa dá vždy povoliť, zelený je takmer "večný" a práve táto skrutka je veľmi dôležitá.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 18 neregistrovaných