tak trochu oživím príbeh, a napíšem nejaké užitočné skúsenosti, práve som vyliezol z jamy, menil som zadný veľký silentblok nápravy, búchal mi pri každej malej nerovnosti, ani sa nečudujem keď som ho vybral tak tá stredná časť cez ktorú ide skrutka sa hýbala 2cm, proste skoro sa celý roztrhol, inak je to veľmi na pi.u robota nikomu to neprajem,
keďže to vyzerá byť moc zložité vymeniť a mechanik ku ktorému som to zobral to odmietol (že vraj musí ísť dole náprava a nechce sa mu) tak napíšem pre ostatných majiteľov e34 ktorý to chcú meniť postup ako som to robil:
-auto nemusíte dvíhať, môže stáť na kolesách, ale je to lepšie robiť napr. z jamy ako len na zemi
-povoliť držiak nápravnice - jedna 22 matka a dve 13 skrutky
- keď sa podarí tak vybrať skrutku čo ide cez silentblok, druhý koniec je pod zadnou sedačkou celkom na rohu pri dverách, keď sa nepodarí, ako v mojom prípade, tak nevadí
- náprava trochu klesne
-medzi karosériu a silentblok dajte orech z goly, dostatočne veľký aspoň 17-ku, keď sa vám nepodarilo vybrať skrutku, tak musíte vyrobiť medzikus ktorý tam dáte miesto toho orechu, napr. 3-4cm kus rúrky 1/2 alebo 3/4, z ktorého vyrežete flexou kus po dĺžke aby ste ho mohli dať okolo skrutky (tak som to robil ja)
-teraz treba pridvihnúť nápravnicu, v blízkosti silentbloku, aby ten medzikus tlačil na ten silentblok, treba dvihnúť dostatočne aby karoséria tlačila dostatočne na silentblok
-silentblok treba vypáliť plameňom alebo teplovzdušnou pištoľou(tak som to robil ja, je to zdĺhavejšie cca pol hodina ohrievania) a silentblok sa začne vysúvať, keď bude už ten medzikus čo ste tam dali krátky tak treba dať nato ďalší, a ohrievať, ohrievať až kým sa celý silentblok nevysunie (ja som mal garáž plnú modrého dymu z tej gumy

)
-keď je vonku, nechať nápravnicu vychladnúť, nový silentblok trochu namazať, odporúča sa moc to nemazať ale ja som tam dal aspoň trochu krému na ruky a silentblok predtým na hodinku do mrazáku aby sa trochu stiahol(neviem či to niečo pomôže), silentblok napasovať na svoje miesto rukou (bacha na 2 drážky na silentblokoch aby šli správne) medzi nápravnicu a karosériu vložiť nejaký kus dreva, dať zdvihák pod silentblok a vlisovať ho na svoje miesto, najlepšie je medzi zdvihák a silentblok vložiť nejaký železný kruh aby ste tlačili skôr na jeho okraj aby sa nevytrhlo vnútro
- ide to pomaly, treba pridvihnúť tak aby bolo koleso vo vzduchu a váhou karosérie sa silentblok vlisuje na svoje miesto
- keď je na mieste (u mňa 20minutová procedúra lisovania) tak namontovať naspäť držiak nápravnice, a hotovo, môžete jazdiť
sorry že som sa tak rozpísal ale dúfam niekomu pomôže kto to chce doma meniť na svojej e34ke
a teraz to vyzerá že je už podvozok konečne OK a bez pazvukov, len sem-tam počuť klepnutie tyčiek riadenia na veľmi zlej ceste, ale to sa tiež bude riešiť