Takže takto....rozhodol som sa pre očistu auta, ktorá spočívala všetkých prevádzkových tekutín ale tak hlbšie trochu no....
Vynechal som akurát servo a chladiacu, keďže to bolo menené nedávno...
31.8.2016 - 317 420km - Zahájenie 1. fázy preplachu oleja1. fáza spočíva vo veľmi skrátenom intervale výmeny oleja... nakoľko pri výmene oleja veľa nečistôt ostane v motore, ktoré sa uvoľnia do nového oleja behom prvých 2000tis km...následne sa nečistoty začínajú usádzať odznova.... ako 1. som použil to čo som tam dával doteraz a zároveň lacnejšiu variantu kvoli preplachu
Olej : Shell Helix Ultra Professional AM-L 5w30
Filter : ALCO
Takže teraz mi zostávalo najazdiť pár km....konkrétne som si stanovil 2. fázu na 320 000
kmMedzičasom sa vymenila brzdová kvapalina. Použil som Liqui Moly DOT4. A taktiež som vymenil senzor opotrebenia bŕzd na zadných platničkách nakoľko bol odtrhnutý a bývali majiteľ ho tam jednoducho priviazal... chybu začal indikovať až keď som ho raz odpojil a následne zapojil...Ďalej mi začalo odchádzať LED osvetlenie ŠPZ tak som taktiež vymenil obe....žiarovky ?

V piatok som sa zastavil vo Vavrišove (pri Lipt. Hrádku) na výmenu oleja v automate vo firme dekarbo.sk .
Aby som popísal moju skúsenosť s týmto servisom tak vám opíšem postup :
1. ako prvé bol použitý prípravok BG 106 quick clean... otvorom ktorým sa kontroluje hladnina oleja bol prípravok aplikovaný do prevodovky...následne sme absolvovali výlet cca 15-20 km aby sme popreradzovali všetky rýchlosti a použili všetky režimy jazdy... Následne sme sa vrátili s5 a nasledovalo vypustenie oleja ako prvé nás zarazila parádne robota predchádzajúcich majstrov

Namiesto nového tesnenia (predpokladáme, že aj filtra keďže sa to predáva spolu) bol použitý červený silikón

Vytiahli sme starý filter a šli sme vyčistiť dosadacie plochy na vani... ako prvé prekvapenie magnet... žiadne úlomky, žiadne piliny

Olej bol čierny ako uhlík....čiže ak vôbec bol menený tak max vypustených 4litre a napustené do starého...

Dosadacie plochy sme vyčistili, magnet tiež a namontovali nový filter s tesnením a šróbami.

Následne sa napustil priamo do vane 4 litre nového oleja....aby bolo prečistenie prevodovky tip-top tak bolo do stroja alpikovaných 12L nového oleja...

Fotky z prečisťovania strojom nemám lebo som sedel hore v aute a pri naštartovanom motore prehadzoval rýchlosti (P,R,N,D dookola) kým sa preplach nedokončil...stroj prečerpal celých 12litrov cez chladič, hydromenič a samotnú prevodovku... vyresetovali sa adaptácie a mohli sme ísť prevodovku vyskúšať....
Aby bola očista kompletná nevynechal som ani diferenciál...výmena už bola načase, však posúďte sami.


Použity bol taktiež aditivovaný olej od BG, ktorý ma lepšiu tepelnu stabilitu a bla bla bla....to je jedno

Vošlo nám tak okolo 1,5L
Zhodnotenie práce z prevodovkou :Môj prvý pocit už pri začiatku jazde bol zaujímavý... auto začalo ísť... dostalo druhý dych reakcia na plyn podstatne lepšia. Jazda je oveľa dynamickejšia už od nižžích otáčok... Pred tým som mal problém s tým, že pri rozjazde miauto ťahalo do 2500-3000 a potom nastal taký effekt , že začalo ťahať oveľa lepšie (otáčky nekolísali). Podľa všetkého to bolo spôsobené degradáciou starého oleja a zmenou jeho hydrodynamických vlastností. Jednoducho olej v prevodovke sa pri nižsích otáčkach nevedel dostatočne natalkovať a prenos výkonu bol veľmi stratový...
Teraz ? Auto ide ako nové... na otázku, keď som sa bol previesť a vrátil som sa s5, že ako ? Som z úžasom odpovedal...."Šak to je iné auto"
Podstatné zlepšenie bolo cíteľne pri radení rýchlosti...aj samotná páka ide ľahšie a aj autom netrhne pri zaradení rýchlosti. Taktiež radenie je podstatne hladšie, z 90% neviem kedy auto radí.... Samozrejme prevodovka výmenou oleja nie je nová

ale rozdieľ je veľmi cíteľný a ide to parádne

Celý natešený som šiel domov a vytešoval som sa s "nového auta"
No a včera som sa pustil do druhej fázy očisty
12.11.2016 - 320 200km 2[b]. fáza preplachu oleja[/b]
2. fáza spočíva v plnohodnotnej výmene oleja spolu s preplachom motora a prípravou na nový olej. Vzhľadom na to, že auto má už čo to najazdené tak som zvolil zvýšiť viskozitu oleja z 5w30 na 5w40 aby pri vyšších teplotách vo válcoch (predpoklad vyššieho opotrebenia motora) na neztrhával olejový film.
[b]Olej : [/b]Liqui Moly TopTec 4100 5w40
[b]Filter : [/b]Mann
Čistenie : Liqui Moly Motor CleanTak bola príjemná sobota a pekne nám snežilo ale vzhľadom na to, že som už prešvihol svojich
320 000 km tak to muselo byť v sobotu.
Keďže sobotu som mal spústu času a naobliekal som ma po 3 vrstvy tak som si dal na čas aby bolo všetko tip top
. Ako prvé som použil prípravok na rozpustenie odolnejších sadzí z olejového priestora do oleja Liqui Moly Motor Clean ktorý bežal na voľnobehu 45min. kým som si popripravoval auto.
Keď bolo všetko pripravené auto si poklepalo dostatočne dlho išlo sa na vypúšťanie oleja. Vypúšťanie priebehalo tak, že počas toho ako sa vypúšťal olej som dolieval zvyšný olej 5w30 ( nový cca 1,5-2 L) do priestoru kde bol filter, aby sa to tam kus prepláchlo, a keď to tam vyzeralo čisté tak zvyšok aj priamo do motora...Auto som naklonil tak aby bolo možné vypustiť čo najviac starého oleja. zakrútil som šrób, založil nový filter od firmy Mann a vymenil tesnenie okolo filtra.Tak a môžme napúšťať.
Zhodnotenie : myslím, že takáto očista bola až barz prospešná pre auto. Prevodovku som opisoval vyššie. z Diferenciálom problém nebol tak to hodnotím ako prevenciu. A čo sa týka motorového oleja bol cítiť krok v pred...auto ide jemnejšie a aj podstatne tichšie... taktiež som nezaregistroval ranné dymenie ( ale to musím ešte odpozorovať nakoľko to boli len 2 rána...ale zasa bolo pomerne chladno )wladi napísal:No co stale nic s trasenim, chvenim a neviem cim este?
A na tvoju otázku ti dám odpoveď. Od spomínanej očisty mi auto nezachvelo/nezatriaslo/netrhlo ani raz 