... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
rasto540i
Príspevky: 39
Registrovaný: 29.9.2009
Auto: e39 B10 3.2/ex540iAT
Kraj: Zahraničie

Re: [ALPINA B10 E39 3,2] NO.007

Utorok, 9. Novembra 2010, 21:50

530i manuál 1605kg, aut. 1635kg. Neviem, ako to dosiahli. Ale je tam dost suciastok, kde sa da usetrit :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
matyson
Príspevky: 1702
Registrovaný: 17.3.2009
Auto: e84 X1
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Prievidza

Re: [ALPINA B10 E39 3,2] NO.007

Streda, 10. Novembra 2010, 09:47

Dnes budem volať do Tempusu tak hodín bokom reč že ako a aká cena na dielce na Alpinu.
 
rasto540i
Príspevky: 39
Registrovaný: 29.9.2009
Auto: e39 B10 3.2/ex540iAT
Kraj: Zahraničie

Re: [ALPINA B10 E39 3,2] NO.007

Streda, 10. Novembra 2010, 12:07

ceny dielov? mne nevedeli na roznavskej povedat, ci je termostat rovnaky ako na 528i alebo specialny. Neviem, neviem. Moc sa v tom nevyznaju, je tych alpin malo.
Hlavne nebudu drahsie ako na commonrail. Take turbo na B10 ta napriklad vyjde na 0€ :lol:
 
palzo
Príspevky: 1820
Registrovaný: 15.1.2008
Auto: Dedova Lada
Kraj: Košický
Bydlisko: Dedina

Re: [ALPINA B10 E39 3,2] NO.007

Streda, 10. Novembra 2010, 12:14

rasto540i napísal:
ceny dielov? mne nevedeli na roznavskej povedat, ci je termostat rovnaky ako na 528i alebo specialny. Neviem, neviem. Moc sa v tom nevyznaju, je tych alpin malo.
Hlavne nebudu drahsie ako na commonrail. Take turbo na B10 ta napriklad vyjde na 0€ :lol:


U nas je problem ze nevedia velmis ervisovat Alpinu v BMW.. ja by som asi siel rovno do Rakuska do BMW na servis..
Jack Daniels + Coca Cola :)
 
Užívateľov profilový obrázok
matyson
Príspevky: 1702
Registrovaný: 17.3.2009
Auto: e84 X1
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Prievidza

Re: [ALPINA B10 E39 3,2] NO.007

Streda, 10. Novembra 2010, 16:42

No tak vraj podľa vinka neni problém objednať....
Cena podľa vinka.
 
rasto540i
Príspevky: 39
Registrovaný: 29.9.2009
Auto: e39 B10 3.2/ex540iAT
Kraj: Zahraničie

Re: [ALPINA B10 E39 3,2] NO.007

Streda, 10. Novembra 2010, 16:51

podla VIN, haha. Alpina ma 2 VIN. Jedno je BMW, druhe alpinacke. To druhe je im v BMW nezname. A podla prveho je to napr. 528i alebo 540i a Ty musis vediet, ci je diel BMW alebo specificky alpinacky. Oni Ti to nepovedia, lebo to zvacsa nevedia!!!
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: [ALPINA B10 E39 3,2] NO.007

Streda, 10. Novembra 2010, 17:50

ten rozdiel v hmotnosti by ma silno zaujimal, ci tam naozaj nieco odlahcili alebo je pouzita len ina metodika udavania pohotovostnej hmotnosti. (mala by byt s komplet naplnami a plnou nadrzou bez vodica - ale niekedy sa praveze udava s vodicom (+75kg) alebo bez.
inak rozdiel v zrychleni 0-100km/hod urobi tych 75kg cca 0,3s
 
rasto540i
Príspevky: 39
Registrovaný: 29.9.2009
Auto: e39 B10 3.2/ex540iAT
Kraj: Zahraničie

Re: [ALPINA B10 E39 3,2] NO.007

Streda, 10. Novembra 2010, 17:56

pochybujem, ze ina metoda. Proste ine pera, tlmice,ojnice, piesty,vackova hriadel...bohvie, kde to usetrili. zrychlenie je 6,5. 530i ma 7,1 (manual). to je 0,6s rozdiel, ale okrem 75kg-vej vyhody je vykon vyssi o 29k, krutak o 30Nm.
 
Užívateľov profilový obrázok
korado
Autor témy
Príspevky: 2116
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: len V12 a len long
Kraj: Bratislavský

Re: [ALPINA B10 E39 3,2] NO.007

Štvrtok, 11. Novembra 2010, 09:12

tak doklady komplet v poriadku, dnes ráno sme absolvovali administratívnu STK a EK :smile:
INSTAGRAM: korado_korado
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: [ALPINA B10 E39 3,2] NO.007

Štvrtok, 11. Novembra 2010, 10:16

rasto540i napísal:
pochybujem, ze ina metoda. Proste ine pera, tlmice,ojnice, piesty,vackova hriadel...bohvie, kde to usetrili. zrychlenie je 6,5. 530i ma 7,1 (manual). to je 0,6s rozdiel, ale okrem 75kg-vej vyhody je vykon vyssi o 29k, krutak o 30Nm.


vsak to ma prave zaujima. U verzii ako CSL to vieme kde usetrili, ale ze Alpiny by boli lahsie nie je vseobecne zname a kde usetrili hmotnost. kazdopadne prave nizssia hmotnost je klucova pre pozitivne jazdne vlastnosti
 
rasto540i
Príspevky: 39
Registrovaný: 29.9.2009
Auto: e39 B10 3.2/ex540iAT
Kraj: Zahraničie

Re: [ALPINA B10 E39 3,2] NO.007

Štvrtok, 11. Novembra 2010, 10:58

Mne bolo hned na zaciatku zname, ze Alpiny su lahsie. Sice o nich viem len asi 3 roky, ale uz vtedy ma zaujalo, ze V8 4619cm3 automat s 1690 kg je o 105 kg lahsia ako M5 (obe E39). M5 ma ale 4941cm3, 8 skrtiacich klapiek a spec. servomotor na ich pohon, spec. vodnu pumpu, co precerpa 380L a aj nasavanie ma dvojite a tusim tiez 2 spec. pumpy na odsavanie oleja a jeho spatne precerpanie do vane (dobre pri vysokych odstredivych rychlostiach 1g) . takze asi preto automat a napriek tomu 105 kg menej.
pri B10 3.2 (3152cm3) a 3.3 (3300cm3) je rozdiel 10 kg. To ma teda zodpovedat vyssiemu zdvihu. Ale potom oproti 530i (2979cm3, 1605 kg) tam na ostatnych dieloch vlastne museli usetrit este viac ako 75kg, aby to celkovo dalo 75kg rozdiel.
 
rasto540i
Príspevky: 39
Registrovaný: 29.9.2009
Auto: e39 B10 3.2/ex540iAT
Kraj: Zahraničie

Re: [ALPINA B10 E39 3,2] NO.007

Štvrtok, 11. Novembra 2010, 11:05

tu su nejake udaje, Alpina je tam len V8 bez Vanosu 340k (do 9/98) a skutocny (namerany) vykon je nizsi, ako aj u ostatnych

http://www.rri.se/popup/performancegrap ... artsID=455

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showth ... post357306
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: [ALPINA B10 E39 3,2] NO.007

Štvrtok, 11. Novembra 2010, 13:14

zmazana duplicita
Naposledy upravil/-a blesk v Štvrtok, 11. Novembra 2010, 13:16, upravené celkom 1 krát.
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: [ALPINA B10 E39 3,2] NO.007

Štvrtok, 11. Novembra 2010, 13:15

rasto540i: ja sa okolo BMW netocim vobec nejak specialne (teda nepreferujem len BMW lepsie povedane). takze fajn takto ked si zhrnul roziely. osobne ale mam stale pochybnosti o relevantnosti udajov, nakolko mam uz viac krat potvrdene ze dost vyrazne sa udavana hmotnost lisila (Almera Gti ma v TP udavane 1230kg - vybava sa tam lisi len ci ma stresne okno alebo nie, ostatne je identicke) odmerane mame dve Gti jedna so stresnym 1135kg, druha bez stresneho ale s bocnymi bagmi mala 1130kg, mam aj ine este priklady). Osobne si myslim ze vyrobcovia udavaju tie udaje zamerne takto aby na papiery boli rozdiely medzi modelmi ako potrebuju. Potom sa ludia divia ako ze to auto tak ide pri jeho paprierovom vykone a udavanej hmotnosti - pritom ju ma o cca 10% nizssiu co je uz citelny rozdiel. Koza, bagy, velke kola(zial aj pri M malokedy lahke) ale hlavne elektricke sedacky a podobne casti vybavy vyrazne hmotnost navysuju, plus byva rozdiel aj v izoloacii co byvaju tiez kg a nazbera sa to. odporucam zajst na nejake nakladne prekladisko, alebo srtovisko a postavit sa s autom a plnou nadrzou na vahu - potom to bude 100% a nie len papierovy udaj vyrobcu.
 
rasto540i
Príspevky: 39
Registrovaný: 29.9.2009
Auto: e39 B10 3.2/ex540iAT
Kraj: Zahraničie

Re: [ALPINA B10 E39 3,2] NO.007

Štvrtok, 11. Novembra 2010, 16:06

jasne, beriem to. Su to hmotnosti podla EU. Tazko povedat, co na tom je pravdy. Odvazim, musim niekde, kde polisi vazia kamiony :lol: nabehnem tam a vypnem motor, poviem, ze som myslel, ze ma chcu kontrolovat :-({|= dufam, ze to vazenie nebude drahe ](*,)
Ale vsetky recenzie, co som cital na Alpinu, pisu, ze sa lepsie riadi (better handling). ze je to taka idealna zmes vykonu a hbitosti a lahkosti. No kazdopadne po 530dAT (1820kg) mi to pripadalo ako pierko. Aj tak to bude mat viac ako 1530, lebo je tam plyn. A ta nadrz a vsetko okolo toho nieco vazi. Zase plyn by mohol byt lahsi a tych 10l benzinu moc nezavazi, takze...no...jazdi to vraj skvele (mam to z 2.ruky, ze korado :smile: ). Raz za cas si clovek musi urobit radost.

Co sa tyka V8: podla nastudovaneho materialu mala Alpina B10 V8 (tak 340k ako aj 347k verzia) az do faceliftu 9/2000 papierove (organicke) tesnenie pod hlavou valcov. A to obcas zlyhalo s roznymi nasledkami, obcas dost drahymi. Navyse ako byvaly majitel 540i viem, ze ta vodna pumpa na 8 hrncov a tych 4,4L nestiha (myslim, ze je rovnaka na B10 ako na 540). Nie je to heavy-duty vodna pumpa ako na M5, co precerpa 380 L. A to by ma dost sralo, stale sledovat, ci sa neprehrieva. Ja som mal 540 s rocnym chladicom a vodnou pumpou, ale kua, obcas to blblo. A novy majitel mi tiez povedal po case, ze sa to obcas prehrieva. Teda nielen sledovat, ale aj riesit to, odstavovat, vyberat veko motora, pripadne odvzdusnovat, no to je dost na P. A V8 ma fakt horsie riadenie, nie hrebenove, ale šnekové (ako hovoria bratia Cesi). Aj ked Alpinacke je vraj lepsie ako BMW, R6 je uplne najlepsia. To fakt 530d ide lahucko tocit. Takze je to dilema.

Automat je pekna vec v zapche a v meste, ale pravdupovediac, do mesta auto nepouzivam a zapcham sa vyhybam, takze ten manual si viac uzijem (este zena by sa mohla naucit :lol: )

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných