... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Šubo
Príspevky: 2822
Registrovaný: 9.3.2009
Auto: BMW Power
Kraj: Trenčiansky

Re: [E36 318iS Coupe] Silver Arrow ==>zaciname...

Streda, 18. Apríla 2012, 17:21

tak som pocul :D
I Love My BMW E-36 318iS M44 coupe
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
GtheRacer
Príspevky: 599
Registrovaný: 4.8.2008
Auto: dake sa najdu...
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: ( SK )

Re: [E36 318iS Coupe] Silver Arrow ==>zaciname...

Streda, 18. Apríla 2012, 18:07

no, ok
je potrebne sa asi vyjadrit presnejsie:

existuje viacero antikoroznych postupov:
Spravne by sa pozinkovanie malo hovorit len ziarovemu pozinku.
Toto robilo LEN Porsche, neskor to prevzalo Audi, potom od toho
upustilo a dnes neviem ci to vobec este robi Porsche aspon na kasne
(na Cayenne teda isto mozem povedat, ze nie).
Dnes zvaracsko-technolocicke procesy spolu s chemiou isli
hodne dopredu a okrem toho vyrobcovia nemaju zaujem
vyrabat auta co drzia naveky :-$

Vseobecne zauzivane je pouzivanie pozinkovanych plechov
a nasl. KTL lakovanie aspon skeletu karoserie (aj ked nie vzdy a komplet),
exponovanych dielov - tieto bud takisto KTL alebo pozink, ako napr. sroby,
panty kapoty atd. Nasledne sa este nanasaju vrstvy chemie - vosky.
Tieto ale maju jednu nevyhodu. Starnu, tvrdnu a nasledne praskaju.
Preto jedine NonPlusUltra aj nadalej je, kto si este pamata z cias S-120,
striekanie dutin tekutymi olejovymi voskami.
Tieto zostavaju relativne plazive, postupne zatekaju a tak dlhodobo chrania.
Skandinavci, hadaj preco ;), su v tomto machri. Dnes napr. znacka Dintrol.

Na rozdiel od ziaroveho zinkovania (a len tohto) ale vzdy nastava problem
na vsetkych zvaroch, a dalej zvonku pri kazdom poskodeni (kamienok, deformacia,
aj vylepsovanie preliacenim este na vyrobnom pase a po KTL). Tam kde sa pozinkova
vrstva narusi, resp. spotrebuje to zakratko ide... #-o

E30 mala exponovane miesta poznikovane (vyrobene z pozink plechu)
E36 tiez + KTL + vosky
E46 --||--

Dnes sa od draheho, technologicky narocneho (o ziarovom sa ani nebavme),
jedovateho a u velkych dielov aj zdlhaveho pozinku pomaly stale viac a viac
upusta v prospech KTL, chemie, lakovania, plastu a ...hrdze ;)
Kedysi si nemal dovod auto vymenit, kym ti nezhrdzavelo,
dnes ti aj zhrdzavie aj sa pokazi :mrgreen:

Trufnem si povedat, ze dnesne auta su dokonca nachylnejsie hrdzaviet,
okrem dielov kt. maju z inych materialov a dielov napr. na podvozku,
ktore su pozakryvane plastami a tym padom chranene pred poskodenim.
Ako dokaz si staci zobrat len taky vyfuk a pozriet si hrubky pouzitych
materialov. Takisto mi vo fabrike ukazali nove technologie, kt. umoznuju
znizovat hrubku pozink vrstvy a urychlovat procesy. :-"

Ci je tento technologicky smer dobry, nech posudi kazdy sam... :-k
Hladam:
-> E39 v dobrom techn. stave M62B44TÜ manual
-> E90 LCI Styling 32 7Jx16 ET34 ponuknite...

---
Schopnosti sofera spoznas podla zvyskov much na bocnom okne.
(Walter R.)
 
HAZARD
Príspevky: 2395
Registrovaný: 11.2.2009
Auto: stare
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: SiCilia

Re: [E36 318iS Coupe] Silver Arrow ==>zaciname...

Streda, 18. Apríla 2012, 18:21

Clovece pred tebou klobuk dole.aj wikipedia ma oproti tebe rezervy =D>
However good or bad a situation is, it will change...
SOLD 328i coupe
RIP 323i coupe
 
Užívateľov profilový obrázok
Šubo
Príspevky: 2822
Registrovaný: 9.3.2009
Auto: BMW Power
Kraj: Trenčiansky

Re: [E36 318iS Coupe] Silver Arrow ==>zaciname...

Streda, 18. Apríla 2012, 18:24

nechcem to tu Aligatorovy zas... ale tu si pozri v clanku nedostatky bmw E36 medzi ktore patri casto korozia :
http://www.autorubik.sk/kupujem-ojazdene-auto/bmw/bmw-3-e36/
tak pochybujem ze davali zinkovane plechy ako Audi 8)
I Love My BMW E-36 318iS M44 coupe
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
GtheRacer
Príspevky: 599
Registrovaný: 4.8.2008
Auto: dake sa najdu...
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: ( SK )

Re: [E36 318iS Coupe] Silver Arrow ==>zaciname...

Streda, 18. Apríla 2012, 18:37

HAZARD napísal:
Clovece pred tebou klobuk dole.aj wikipedia ma oproti tebe rezervy =D>


:roll:
Peto, neprehanaj...
Hladam:
-> E39 v dobrom techn. stave M62B44TÜ manual
-> E90 LCI Styling 32 7Jx16 ET34 ponuknite...

---
Schopnosti sofera spoznas podla zvyskov much na bocnom okne.
(Walter R.)
 
Aligator
Autor témy
Príspevky: 1416
Registrovaný: 10.8.2009
Kraj: Banskobystrický

Re: [E36 318iS Coupe] Silver Arrow ==>zaciname...

Streda, 18. Apríla 2012, 22:08

GtheRacer napísal:
na Cayenne teda isto mozem povedat, ze nie

pocuvaj ty nerobis nahodou vo VW-BA? :D

iank co si sem napisal vsetko je zaujimave...
ked dostanem spat auto,pozrem zo spodu,pripade pofotim a potom nieco doporucis nato.
 
Užívateľov profilový obrázok
GtheRacer
Príspevky: 599
Registrovaný: 4.8.2008
Auto: dake sa najdu...
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: ( SK )

Re: [E36 318iS Coupe] Silver Arrow ==>zaciname...

Štvrtok, 19. Apríla 2012, 09:49

Aligator napísal:
pocuvaj ty nerobis nahodou vo VW-BA? :D


nie, nie, ale pracujem v oblasti.
A v minulosti som aj dodaval nejake riesenia do vw,
takze som sa hodne pohyboval okolo vyrobneho pasu a aj v pilotnej hale.
Medzi nasich klientov patria tiez dodavatelia automobiloveho priemyslu,
napr. spominana zinkovna a KTL a tam ma trosku oboznamili s vyrobnymi
postupmi, lebo ma to zaujimalo, a tak som sa pytal... ;)
Otec mi hovorieval: kto sa pyta, ten sa dozvie :-"
Okrem toho spolupracujem s konstruktermi, takze ked silno potrebujem
info mam prvu ruku, na ktoru sa mozem obratit. O:)
Hladam:
-> E39 v dobrom techn. stave M62B44TÜ manual
-> E90 LCI Styling 32 7Jx16 ET34 ponuknite...

---
Schopnosti sofera spoznas podla zvyskov much na bocnom okne.
(Walter R.)
 
Aligator
Autor témy
Príspevky: 1416
Registrovaný: 10.8.2009
Kraj: Banskobystrický

Re: [E36 318iS Coupe] Silver Arrow ==>zaciname...

Sobota, 21. Apríla 2012, 18:39

Skladacka :D
vsetko je nastriekane,zajtra dokoncim...

Obrázok

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E36 318iS Coupe] Silver Arrow ==>zaciname...

Sobota, 21. Apríla 2012, 20:11

GtheRacer napísal:
no, ok
je potrebne sa asi vyjadrit presnejsie:

existuje viacero antikoroznych postupov:
Spravne by sa pozinkovanie malo hovorit len ziarovemu pozinku.
Toto robilo LEN Porsche, neskor to prevzalo Audi, potom od toho
upustilo a dnes neviem ci to vobec este robi Porsche aspon na kasne
(na Cayenne teda isto mozem povedat, ze nie).
Dnes zvaracsko-technolocicke procesy spolu s chemiou isli
hodne dopredu a okrem toho vyrobcovia nemaju zaujem
vyrabat auta co drzia naveky :-$

Vseobecne zauzivane je pouzivanie pozinkovanych plechov
a nasl. KTL lakovanie aspon skeletu karoserie (aj ked nie vzdy a komplet),
exponovanych dielov - tieto bud takisto KTL alebo pozink, ako napr. sroby,
panty kapoty atd. Nasledne sa este nanasaju vrstvy chemie - vosky.
Tieto ale maju jednu nevyhodu. Starnu, tvrdnu a nasledne praskaju.
Preto jedine NonPlusUltra aj nadalej je, kto si este pamata z cias S-120,
striekanie dutin tekutymi olejovymi voskami.
Tieto zostavaju relativne plazive, postupne zatekaju a tak dlhodobo chrania.
Skandinavci, hadaj preco ;), su v tomto machri. Dnes napr. znacka Dintrol.

Na rozdiel od ziaroveho zinkovania (a len tohto) ale vzdy nastava problem
na vsetkych zvaroch, a dalej zvonku pri kazdom poskodeni (kamienok, deformacia,
aj vylepsovanie preliacenim este na vyrobnom pase a po KTL). Tam kde sa pozinkova
vrstva narusi, resp. spotrebuje to zakratko ide... #-o

E30 mala exponovane miesta poznikovane (vyrobene z pozink plechu)
E36 tiez + KTL + vosky
E46 --||--

Dnes sa od draheho, technologicky narocneho (o ziarovom sa ani nebavme),
jedovateho a u velkych dielov aj zdlhaveho pozinku pomaly stale viac a viac
upusta v prospech KTL, chemie, lakovania, plastu a ...hrdze ;)
Kedysi si nemal dovod auto vymenit, kym ti nezhrdzavelo,
dnes ti aj zhrdzavie aj sa pokazi :mrgreen:

Trufnem si povedat, ze dnesne auta su dokonca nachylnejsie hrdzaviet,
okrem dielov kt. maju z inych materialov a dielov napr. na podvozku,
ktore su pozakryvane plastami a tym padom chranene pred poskodenim.
Ako dokaz si staci zobrat len taky vyfuk a pozriet si hrubky pouzitych
materialov. Takisto mi vo fabrike ukazali nove technologie, kt. umoznuju
znizovat hrubku pozink vrstvy a urychlovat procesy. :-"

Ci je tento technologicky smer dobry, nech posudi kazdy sam... :-k

To že sa antikorózna ochrana zhoršuje, moc pravda asi nebude. V dobách e36, e34, E38 sa teda žiadna 12 ročná záruka na prehrdzavenie nedávala, narozdiel od primitívnej A4 B5 či B5 Passatu atď. A to nehovorím o kvantách totálne na vrak zhrdzavených e30, e36, e34 a už aj e38 ( kto neverí, nech si otvorí e30.cz, pozrie klubové autá a Mackovu e38mu a uverí). A začínajú sa také objavovať aj e39iny. No povedzme si pravdu, koľko je takých Audín či B5 Passatov, IV Golfov a podobne? Proste v tomto mal a myslím že stále má koncern navrch. Nehovorím samozrejme o nejakom mieste, ktoré bolo neodborne ošetrené či poškodené.
A čo iné, ak nie záruka ukazuje na fakt o antikoróznej ochrane toho automobilu.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
GtheRacer
Príspevky: 599
Registrovaný: 4.8.2008
Auto: dake sa najdu...
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: ( SK )

Re: [E36 318iS Coupe] Silver Arrow ==>zaciname...

Pondelok, 23. Apríla 2012, 10:03

Aligator napísal:
Skladacka :D
vsetko je nastriekane,zajtra dokoncim...


=D> =D> takze tvoje auto uz byvalo aj v obyvacke!
(po kuskoch:) :thumbup:
Hladam:
-> E39 v dobrom techn. stave M62B44TÜ manual
-> E90 LCI Styling 32 7Jx16 ET34 ponuknite...

---
Schopnosti sofera spoznas podla zvyskov much na bocnom okne.
(Walter R.)
 
Adam_BA
Príspevky: 939
Registrovaný: 20.2.2010
Auto: E39 530d Touring
Kraj: Bratislavský

Re: [E36 318iS Coupe] Silver Arrow ==> nastriekane :)

Pondelok, 23. Apríla 2012, 10:38

porovnavat e30 alebo e36 s pasatom b5, ktoreho produkcia zacala v 2001 myslim neni moc na mieste...a videl som uz aj passaty hrdzave...hlavne b5 pred faceliftom...k e38 som mal pristup celkom dlho a motal som sa po parkovisku plnom e38 a nejake hrdzave som tam nevidel....takze aj co sa toho tyka tak asi ide o vec starostlovosti...o tieto auta bolo celkom dobre starane kedze museli byt stale pripravene na pouzitie a nejaka chyba nepripadala do uvahy...
EX-BMW E36 323i coupe avusblau

BMW E39 530d Touring - Anthracite metallic
 
Užívateľov profilový obrázok
GtheRacer
Príspevky: 599
Registrovaný: 4.8.2008
Auto: dake sa najdu...
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: ( SK )

Re: [E36 318iS Coupe] Silver Arrow ==> nastriekane :)

Pondelok, 23. Apríla 2012, 11:17

Adam_BA napísal:
porovnavat e30 alebo e36 s pasatom b5, ktoreho produkcia zacala v 2001 myslim neni moc na mieste...a videl som uz aj passaty hrdzave...hlavne b5 pred faceliftom...k e38 som mal pristup celkom dlho a motal som sa po parkovisku plnom e38 a nejake hrdzave som tam nevidel....takze aj co sa toho tyka tak asi ide o vec starostlovosti...o tieto auta bolo celkom dobre starane kedze museli byt stale pripravene na pouzitie a nejaka chyba nepripadala do uvahy...


presne tak!
1. kazde auto hrdzavie pri nespravnej starostlivosti, aj audi
2. ku koncu modelovej rady je vzdy antikorozna ochrana lepsia ako na zaciatku
3. ani E30, ani E36 ci 46 nehrdzaveju same od seba
(ok, az na kulilincek :mrgreen: notoricky znamych miesteciek, na ktore sa da lahko dat pozor a problem osetrit;),
preto zaradujem do kategorie udrzba)
4. moznosti antikoroznej ochrany obrovsky postupili dopredu, hlavne v chemii
5. Kazdy (slovom: kazdy) Mercedes A, B HRDZAVIE sam od SEBA, predovsetkym dvere a udrzbou sa
s tym neda nic urobit, O MB-C sa ani nezacnime bavit, tie sa nedaju ani zdvihakom zdvihnut bez preborenia.
Mazdy chodia z vyroby hrzdzave na zadnych lemoch, lebo si proste na mieste kde spajaju plech VOBEC nedaju
zalezat a kompletne sa vybodnu na akukolvek konzervaciu (nie niektore kusy - kazde auto! :thumbup: ).
mozem pokracovat...? =;

Na tomto zakladam svoje tvrdenie, ze na modernych autach sa
predovsetkym vzhladom na aktualne technicke moznosti robi coraz menej :thumbup:

Nehnevajte sa na mna, ale s tym pokrokom je to celkovo taka vec:
Ked som v devatdesiatych rokoch kupil BMW 3 bolo to na trhu vynimocne auto!
Motoricky, podvozkom, kvalitativne.
Dnes si sadam do VAG, MB, BMW, aj napr. Jaguar - secko to xodi pekne, ale cim
je napr. to BMW vynimocne?? [-(
Teda ja zacinam byt novou produkciou svojej znacky sklamany... :(

...mozno zmenim nazor ked si kupim i8 za 100.000e :-s
nekupim! za tie peniaze si kupim Hand Build AM V8 :-"

Cele to pisem preto,
lebo skladam klobuk pred ludmi, ktori sa s takym nasadenim venuju zachovaniu
vynimocnych vozidiel! =D> =D> Ali
tak.
Hladam:
-> E39 v dobrom techn. stave M62B44TÜ manual
-> E90 LCI Styling 32 7Jx16 ET34 ponuknite...

---
Schopnosti sofera spoznas podla zvyskov much na bocnom okne.
(Walter R.)
 
Aligator
Autor témy
Príspevky: 1416
Registrovaný: 10.8.2009
Kraj: Banskobystrický

Re: [E36 318iS Coupe] Silver Arrow ==>zaciname...

Pondelok, 23. Apríla 2012, 16:18

GtheRacer napísal:

=D> =D> takze tvoje auto uz byvalo aj v obyvacke!
(po kuskoch:) :thumbup:

Ale uz je poskldane v garazi,este musim spravit nejake "drobnosti" a spravime aj fotky :D
 
Užívateľov profilový obrázok
Šubo
Príspevky: 2822
Registrovaný: 9.3.2009
Auto: BMW Power
Kraj: Trenčiansky

Re: [E36 318iS Coupe] Silver Arrow ==> nastriekane :)

Pondelok, 23. Apríla 2012, 16:35

vyzera to ako obycajna strieborna nie metla :D
I Love My BMW E-36 318iS M44 coupe
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E36 318iS Coupe] Silver Arrow ==> nastriekane :)

Pondelok, 23. Apríla 2012, 16:50

Adam_BA napísal:
porovnavat e30 alebo e36 s pasatom b5, ktoreho produkcia zacala v 2001 myslim neni moc na mieste...a videl som uz aj passaty hrdzave...hlavne b5 pred faceliftom...k e38 som mal pristup celkom dlho a motal som sa po parkovisku plnom e38 a nejake hrdzave som tam nevidel....takze aj co sa toho tyka tak asi ide o vec starostlovosti...o tieto auta bolo celkom dobre starane kedze museli byt stale pripravene na pouzitie a nejaka chyba nepripadala do uvahy...

Ale no hoši, sme síce na BMW klube ale zas tu nerobme BMW všemohúcnym bohom, každá automobilka má svoje slabé miesta, niektorá ich má viac, niektorá menej.
http://forum.e30.cz/mackova-sedma-t93394.html môžte študovať, veď to nie je vôbec skorodované auto, ale vôbec. A na takých miestach, kde sa naozaj o údržbe hovoriť nedá, pretože to málokto bude asi rozoberať nápravy aby to vystriekal voskom každých pár rokov že.
A neporovnával som B5ku k e30, ale napríklad ku 80ke Audine a kto bude tvrdiť, že e30 je rovnako či dokonca menej hrdzavá ako priemerná 80ka, tak si sere do úst.
BTW B5ka vyšla v 1996 len tak bai očkom. čiže bezproblémov to porovnaj s e36kou.
Alebo žeby s e46kou viď foto? Ukáž mi B5ku, na ktorej bude diera v prahu, proste to nenájdeš. A vyhovárať sa, že na tej fotke je e46ka po búračke nie je na mieste, keďže diera a hrdzavé miesta sú inde, ako bola trafená.
Prípadne si pozrite príbeh majiteľa Ico321 či tak dáko tu na klube, ako mal zhrdzavenú svoju e46ku.
GtheRacer: hmm veru e30ky hrdzaveli len na pár miestach veru, od zadných káps až po predné miesta pod poistkovkou, skrz celú podlahu a prahy, veru len trošku a trebalo by sa tomu len sem tam povenovať. Ukáž mi e30ku, ktorá je nehrdzavá a nebola v živote robená. Taká proste neexistuje, je tu aj zopár fanatikov na e30 a tí mi tiež musia dať za pravdu.
Ani zinok nie je všetko, to je pravda, no oproti nepozinku je to vždy len a len +.
A povedz mi teda, keď bola v dobe e36 taká dobrá antikorózna ochrana (berieme len to, neviem prečo sem pcáš, že tie autá sú neosobné, nedávajú žiaden zážitok z jazdy a podobne, o tom tu nepadla ani reč, čisto len antikorózna ochrana sa tu preberá) prečo sa nedávala záruka na kasňu 12 rokov proti prehrdzaveniu, keď teda v dnešnej dobe ide viac výrobcom o odpísanie auta skôr a skoršiu výmenu autoparku a pritom tú záruku len zvyšujú? Je to trocha nelogické však.
Nur Original ist Legal.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 12 neregistrovaných