... všetko o BMW ...
HAZARD napísal:Clovece pred tebou klobuk dole.aj wikipedia ma oproti tebe rezervy
GtheRacer napísal:na Cayenne teda isto mozem povedat, ze nie
Aligator napísal:pocuvaj ty nerobis nahodou vo VW-BA?![]()
GtheRacer napísal:no, ok
je potrebne sa asi vyjadrit presnejsie:
existuje viacero antikoroznych postupov:
Spravne by sa pozinkovanie malo hovorit len ziarovemu pozinku.
Toto robilo LEN Porsche, neskor to prevzalo Audi, potom od toho
upustilo a dnes neviem ci to vobec este robi Porsche aspon na kasne
(na Cayenne teda isto mozem povedat, ze nie).
Dnes zvaracsko-technolocicke procesy spolu s chemiou isli
hodne dopredu a okrem toho vyrobcovia nemaju zaujem
vyrabat auta co drzia naveky![]()
Vseobecne zauzivane je pouzivanie pozinkovanych plechov
a nasl. KTL lakovanie aspon skeletu karoserie (aj ked nie vzdy a komplet),
exponovanych dielov - tieto bud takisto KTL alebo pozink, ako napr. sroby,
panty kapoty atd. Nasledne sa este nanasaju vrstvy chemie - vosky.
Tieto ale maju jednu nevyhodu. Starnu, tvrdnu a nasledne praskaju.
Preto jedine NonPlusUltra aj nadalej je, kto si este pamata z cias S-120,
striekanie dutin tekutymi olejovymi voskami.
Tieto zostavaju relativne plazive, postupne zatekaju a tak dlhodobo chrania.
Skandinavci, hadaj preco, su v tomto machri. Dnes napr. znacka Dintrol.
Na rozdiel od ziaroveho zinkovania (a len tohto) ale vzdy nastava problem
na vsetkych zvaroch, a dalej zvonku pri kazdom poskodeni (kamienok, deformacia,
aj vylepsovanie preliacenim este na vyrobnom pase a po KTL). Tam kde sa pozinkova
vrstva narusi, resp. spotrebuje to zakratko ide...![]()
E30 mala exponovane miesta poznikovane (vyrobene z pozink plechu)
E36 tiez + KTL + vosky
E46 --||--
Dnes sa od draheho, technologicky narocneho (o ziarovom sa ani nebavme),
jedovateho a u velkych dielov aj zdlhaveho pozinku pomaly stale viac a viac
upusta v prospech KTL, chemie, lakovania, plastu a ...hrdze
Kedysi si nemal dovod auto vymenit, kym ti nezhrdzavelo,
dnes ti aj zhrdzavie aj sa pokazi![]()
Trufnem si povedat, ze dnesne auta su dokonca nachylnejsie hrdzaviet,
okrem dielov kt. maju z inych materialov a dielov napr. na podvozku,
ktore su pozakryvane plastami a tym padom chranene pred poskodenim.
Ako dokaz si staci zobrat len taky vyfuk a pozriet si hrubky pouzitych
materialov. Takisto mi vo fabrike ukazali nove technologie, kt. umoznuju
znizovat hrubku pozink vrstvy a urychlovat procesy.![]()
Ci je tento technologicky smer dobry, nech posudi kazdy sam...
Aligator napísal:Skladacka![]()
vsetko je nastriekane,zajtra dokoncim...
Adam_BA napísal:porovnavat e30 alebo e36 s pasatom b5, ktoreho produkcia zacala v 2001 myslim neni moc na mieste...a videl som uz aj passaty hrdzave...hlavne b5 pred faceliftom...k e38 som mal pristup celkom dlho a motal som sa po parkovisku plnom e38 a nejake hrdzave som tam nevidel....takze aj co sa toho tyka tak asi ide o vec starostlovosti...o tieto auta bolo celkom dobre starane kedze museli byt stale pripravene na pouzitie a nejaka chyba nepripadala do uvahy...
GtheRacer napísal:
![]()
takze tvoje auto uz byvalo aj v obyvacke!
(po kuskoch:)
Adam_BA napísal:porovnavat e30 alebo e36 s pasatom b5, ktoreho produkcia zacala v 2001 myslim neni moc na mieste...a videl som uz aj passaty hrdzave...hlavne b5 pred faceliftom...k e38 som mal pristup celkom dlho a motal som sa po parkovisku plnom e38 a nejake hrdzave som tam nevidel....takze aj co sa toho tyka tak asi ide o vec starostlovosti...o tieto auta bolo celkom dobre starane kedze museli byt stale pripravene na pouzitie a nejaka chyba nepripadala do uvahy...