Sobota, 15. Septembra 2012, 21:38
Dnes som po dlhom čase konečne zahájil prípravné práce na výmenu reproduktorov za niečo lepšie.
Ako krok číslo jedna bolo nutné nazrieť do dverí pod tapacír za účelom zistenia, koľko miesta je tam k dispozícii a tým pádom aké repro sa tam dajú použiť. Prvý pokus, ktorý sa konal pred viac než mesiacom skončil neúspechom, lebo sme nevedeli s kamošom, ktorý je špecialista na audio, zistiť ako zhodiť dolu tapacír. Po konzultácii s jedným mechanikom z autorizovaného servisu mi bolo doporučené ešte pred zhadzovaním tapacíru si objednať náhradné diely. Na to, aby bolo možné tapacír zhodiť, treba dať dolu jednu skrutku, ktorá je schovaná pod plastovou mušľou za kľučkou dverí. Inžinieri v Mníchove však tento detail vymysleli tak kokotsky, že daný kust plastu nie je priskrutkovaný, ale je nacvaknutý takým spôsobom, že pri zhadzovaní plastu dolu sa polámu jazýčky na plastovej časti tapacíru (na obrázkoch sú tieto časti označované ako kurvítka 1 a 2). V piatok som si teda bol vyzdvihnúť náhradné kurvítka, takže dnes sme sa pustili do roboty. Len pre informáciu spomeniem, že sada na jedny dvere stojí cca. 15 EUR bez DPH. Jedná sa o dva malé kúsky plastu a jednu skrutku. Takže časté rozoberanie dverí celkom lezie do peňazí. Dobrá správa je však, že aj s ulomeným kurvítkom č. 1 ten plast drží na mieste celkom obstojne, takže som dnes zlomený diel nenahrdail novým, ale urobím tak až v prípade krajnej núdze.
Pre prípadných záujemcov nasleduje krátky popis, akým spôsobom sa dá celý tapacír odstrojiť.
1) Zhodiť dekoračnú lištu. Nie je na to treba žiadne špeciálne náradie. Akurát v prednej časti je jedna spona, ktorú treba stlačiť súčasne zhora aj zdola, aby to celé išlo von. Pod lištou je jedna skrutka torx (neviem veľkosť).
2) Skrutkovačom uvoľniť prvý jazýček. Malo by to byť zrejmé z priloženého obrázku, o ktorý jazýček sa jedná. Po jeho uvoľnení sa dá odchýliť zadná časť plastu. Predná časť dosť pevne drží. Zo zadu zhora je na plaste pripevnený svetlovod na podsvietenie kabíny (súčasť ambientného osvetlenia). Robil som si o neho starosti, lebo sa zdalo, že je spojený s dverami, ale našťastie nebol. Po odstránení plastu celý svetlovod nepoškodený ostal na ňom pripevnený.
3) V mieste kde sa nachádza kurvítko č. 1, treba toto pomocou vhodného nástroja zatlačiť nadol (predpokladom je však najprv ho nájsť) a súčasne voľnú časť plastu ako keby odklápať smerom do kabíny a trochu nahor.
4) Plast potom ostane visieť už iba na kurvítku č. 2 z ktorého je možné ho uvoľniť bez poškodenia.
5) Po uvoľnení plastu dáme dolu skrutku torx nachádzajúcu sa pod ním. Potom tapacír dlží iba klasicky na štupľoch po obvode.
Náhradné kurvítka majú objednacie čísla
51417286924/3 (pravá a ľavá strana sú odlišné)
-
Prílohy
-

-

-

-

-

-

- PK1.jpg (49.32 KiB) 1745 zobrazení
-

- PK2.jpg (56.18 KiB) 1745 zobrazení
-

- Náhradné kurvítka, za púhých 15 EUR bez DPH
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11
Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
