Idem teda napísať pár slov k odvekým konkurentom BMW vs. Audi. Mercedes fans si na svoje asi neprídu aj keď AMG uznávam.
Pár slov na začiatok, respektíve koniec príbehu. Po predaji 335i som mal dve varianty. Jedno čisto fun auto, mala to byť E30 325i a druhé daily, asi E90. Druhá varianta, pokúsiť sa to skĺbiť zase do jedného univerzálneho auta. Všetci vieme, že sa to skĺbiť nedá, vždy je tu kompromis ale presvedčil som sa na vlastnej koži, že nedokážem niekoľko dní v týždni jazdiť na bežnom aute a keď celý deň riešim pracovné veci a chcem sa nejako odreagovať jednoducho som si na 335i podradil, 10 minúť poblbol a bolo dobre. Z tohto dôvodu, som hľadal niečo univerzálne, zábavné ale aj bežne jazditeľné... niečo... a to niečo muselo mať 8 valcov, čo bolo na jednej strane dosť obtiažne ale na druhej strane mi to uľahčilo výber. C63 , M3, RS4 , IS-F.
C63 by bolo fajn ale odradila ma naozaj vysoká spotreba, dojazd na plnú nádrž 400km max a áno, aj vyššia cena a takmer nulový výber na slovenskom trhu. IS-F som ani neriešil, vozil som sa v danom aute, prevodovka je top aj motor excelentný ale nijako sa mi nevrylo do srdca. Po predaji auta som mal seriózny záujem o M3 ale nejako to opadlo, trafiť dobrý kus je celkom obťiažne, ojničné ložiská, občas problém s DKG a podobne, ma utvrdilo v tom, že nechcem do auta hneď po kúpe naliať 5 litrov ( eur, nie litrov benzínu, či oleja

) a piate auto z rady E9x by som nezvládol... a výsledok, začal som pozerať RS4 B7, ktorú som mal od 15tich do 17tich rokov na pozadí PC ešte u rodičov.
Prečo RS4? Nádherný zvuk V8, nezničiteľný motor, top podvozok, manuálna prevodovka ( aj keď po automatoch som bol celkom rozmaznaný ), brutálna kasňa s vytiahnutými blatníkmi na maximum a celková charizma ma presvedčila.
RS4 na SVK sa v priebehu 2-3 mesiacov predali. Boli tu cca 4 kusy. Musel som hľadať v zahraničí. DE som riešil až sekundárne, keďže jedno auto som už dotiahol z CZ a nebol to veľký problém, orientoval som sa týmto smerom. Bol som pozrieť dve autá na porovnanie, jedno v Brne – červený sedan a jedno v Hradci Králové – a tá obézna modrá sviňa je už u mňa v garáži nejaký mesiac, dva.
JČo som hľadal? Bolo to jednoduché, MUSEL som mať Recaro škrupiny, Lambo volant a karbónové obloženie. Ostatné ma moc netrápilo. Sedan som chcel viac ako kombajn ale nebolo to kritérium. Podarilo sa a všetko bolo nakonfigurované prvým majiteľom v mojej RS4. Auto kupované v CZ v Prahe ako nové, dvaja majitelia. Pán od ktorého som to kupoval, vlastnil dve RS4. Jednu B7, jednu B5 ( prekopanú na 700ps ), RS2, Audi A5, A6 allroad, Audi 100, Audi 80 ... vlastník obchodu s ND na autá. Mohol som trafiť niečo lepšie?
Kto prečítal príbeh tak vie, že 335i bola kompletne upravená a sériové som ponechal len turbá, ktoré pôjdu možno časom väčšie. Maťo?
JRS4 je v úplne sériovom stave. Na tom aute nie je jediná úprava, čo ma teší. V celom interiéri som našiel jeden škrabanec, lak pôvodný, nedobitý len pár oškretí na kapote od kamienkov. Inak absolútny cukrík. Vo štvrtok som bol auto pozrieť a po testovacej jazde som povedal, že auto beriem.
J. Vyplatil som v banke necelých 500 00 Czk a išiel spokojne domov.
Pre rýpačov, porovnávam v E92 335i vs. RS4, takže zmienky ako musíš to porovnávať s M3, tu nehrajú žiadnu rolu. Je to SUBJEKTÍVNE porovnanie dvoch áut.
Začneme asi s
exteriérom, ktorý mi ako vždy padne do oka na prvom mieste. E92 je kus nádherného, stále atraktívneho auta. Opticky... amatéra skôr osloví E92 ... kukaj jaký športiak ide

RS4 je v tomto smere konzervatívnejšia, predsa len má základ v A4. Takže limuzína, ktorá len odborníkom, autičkárom, fajnšmekrom? Povie, že pozor, toto je niečo viac ako bežná A4 v S-line. Karoséria je naozaj riadne prifúknúta, predné a zadné blatníky idú prasknúť ale na počudovanie, inžiníří to v Nemecku dotiahli do celkovo veľmi pekného balíka. Nemusel som riešiť žiadne podložky a podobne R19 eletróny ( 255 šírka predok zadok ) sedia pekne a celý blatník vyplnia. R19 mám aj na zimu aj na leto. Menšie kolesá si tam neviem veľmi dobre predstaviť a skrz brzdy neobujem menšie ako R18. V zadnom nárazníku sú dve mohutné oválne koncovky výfukov ( v každej koncovke sú ukryté dve rúry tlmičov ). S4 to má podobne ako RS4, len ich nemá skryté. Predný nárazník je klasika, maska s motívom včelieho úľa a skrýte chladenie na brzdy. Chrómove lišty okolo okien, hliníkové späťáky, a nejaké lištičky. Tu nie je jasný víťaz aj keď E92 prvoplánovo osloví asi lepšie, RS4 je väčší sleeper. Farba je sepang blau.
Interiér. Objetívne musím za seba povedať, že pri E9x rade je celkový dojem palubovky lepší a vyzerá omnoho novšie. Ovšem ak je tam iDrive, MFL volant a digi klíma. RS4 tu trošku zaspala dobu. Vnútri je vidieť viac, že sa jedná už o 10 ročné auto. Na druhej strane je interiér naozaj kvalitne spracovaný, viac kože a kvalitného plastu, žiadne pukanie a vŕzganie plastov ako pri E9x rade. Už v druhej kapitole ale musím vyzdvihnúť dve veci, ktoré sú TOP. Volant, totožný sa dával do Lamborghini Gallardo, len v Lambe nemal MFL tlačidlá. Ja viem na volante ovládať len pár vecí. BC medzi budíkmi, lap timer na stopovanie kôl na ringu a S-mode ( ktorý otvorí klapky výfukov a dofúkne sedadlá ). Nedá sa s ním ovládať rádio ani klíma a pod.. Mierne race-ový štýl. Druhá TOP vec sú škrupiny Recaro ( mám pocit, že sú to modifikované Recaro Sportster CS ). Dofuk spodnej sedacej časti, dofuk vrchnej časti tela a tak isto chrbtový dofuk. Oproti športovým sedadlám v E9x je to míľový skok vpred. Ale čo trepeš, tvrdé lavice len na pár KM... Sklamem vás. 2500km po Rumunsku ( 1000 km jedna cesta ) a vyskočil som ako z komfortných sedačiek 7er. Tu je ale jedno veľké pozor, sedačky sú len pre chudých a mierne pribratých ľudí... rozumej pevných chlapov! Nikto s nadváhou sa do toho nezmestí, lebo odfúknuté bočnice ho budú tlačiť a sparia sa mu gule na maximum. Ja mám leg day len raz týždeň, takže pohoda.
Podvozok bol na E9x rade naozaj dobrý. 335i som dal k zemi cez HR pružiny a sedelo slušne, no občas nedokázalo odfiltrovať priečnu nerovnosť podľa mojich predstáv. V zákrutách na kopcoch a ringu, to bolo dobré náčinie. Potom prišla RS4, ktorá dostala od výroby montovaný podvozok od KW a DRC technológiou tlmenia. V podstate je v kufri kvapalina, ktorou sú tlmiče natlakované a podľa terénu sa tlmič prispôsobuje vozovke. V tej chvíli som pochopil význam slova podvozok. Tu RS4 víťazí na plnej čiare. Takmer nulové nakláňanie v zákrutách, krásne tlmenie nerovností. V žiadnom aute som nevidel tak skĺbený komfort a šport. Musím auto odtestovať ešte na ringu ale beriem to ako obrovskú výhodu. Zaujímavé by bolo porovnanie s M3. Takže jazdné vlastnosti určite na strane RS4.
Dynamika oboch vozov je vynikajúca. 35i išla po úpravach pocitovo lepšie, predsa len od nízkych otáčok sa zapli turbá a ámen tma. Delová gula je slabé slovo. 4.2 V8, ktorá je v RS4 je z iného súdku. Motor ma síce neuveriteľnú silu ale je potrebné ho točiť ( ako každú atmosféru ). Krásne rastie výkon a pri 8500 otáčkach sa zježia chlpy aj na zadku. Ak to vezmeme na čísla, tak BMW malo zrýchlenie z 0-100 za 4.2s. Ja mám momentálne 4.6s na RS4. Obe merané racelogicom. Tu by som podotkol ešte jednu vec, ktorú som pochopil až teraz. Nejde len o výkon. 335i išla neskutočne ale výkon občas predbiehal podvozok. Pri Audi je cítiť, že si dal niekto aj námahu s ladením a vyšperkovaním. Krásne zladený podvozok s motorom a riadením. Jeden uhladený celok pod značkou RS. Brzdy riešiť nemá význam RS4 ma 365mm predný vŕtaný kotúč a 8piest, takže odkrvenie na počkanie. Manuálne radenie je fajn, kvalty majú presnú dráhu a zapadajú vcelku dobre. S automatom by to bolo asi zaujímavé.Nejako som sa rozpísal, takže asi stačí. Neviem či sa nájde niekto kto to dočíta do konca
J . Aký je finálny rezult? 335i bolo neskutočne vydarené auto, doladené opticky aj výkonovo, ktoré mi dalo mnoho radosti a zážitkov. Som naozaj rád, že má dobrého majiteľa, ktorý si ho užije tak ako ja. Je to za málo peňazí veľa muziky. Aj vďaka tomuto autu bude u mňa BMW vždy TOP. RS4 mi už vyladená prišla z továrne. Dal som len KN sanie, plánujem dekarbonizáciu motora, nový výfuk ( séria je dosť decentná ) a remap RJ. Ak sa po meraní dostanem na 450ps, tak som v pohode. To sú aj kompletné plány s autom do budúcna. Nič viac netreba robiť, z čoho som aj nervózny

nemám moc čo upravovať a objednávať a vymieniať, lebo to na výrobnej linke spravili za mňa. Takže z osobných pocitov som sa momentálne asi vyrozprával, lebo frajerku to už moc nebavilo počúvať.
Ešte pár foto.