Štvrtok, 3. Marca 2016, 08:42
mam presne ten isty motor, sledoval som uz x (za x dosad velmi vysoku cifru) regeneracii na aute (dajme tomu ze kazdu piatu jazdu mam pripojeny mobil s Carly softwarom, ktory zobrazuje km od poslednej regeneracie, prebiehajucu regeneraciu, teplotu vyf.plynov, protitlaky atd...) a poviem ti, ze medzi 60-80kmh to zrovna na zaciatok regeneracie optimalne nie je (ak zacne regeneracia ano moze sa ist aj takto, ale nevidim v tom ziaden zmysel vonkoncom nie podmienku). Pod optimalnou regeneraciou sa podla vsetkeho mysli udrzanie teploty nad 600stupnov (vsak aj co ine). Tuto teplotu dosiahnes v takmer hocijakej KONSTATNEJ rychlosti od 50kmh do 140kmh urcite, ak regeneracia uz zacala. Najdolezitejsi faktor pri celom procese regeneracie je teda konstantna rychlost (pri brzdeni, pri pridani plynu teplota klesa). Takisto nie je optimalne drzat otacky prilis vysoko s mensim zatazenim motora (vtedy je vysoky objem vzduchu a mala zataz kontraproduktivna a znizuje teplotu, takze ist dajme tomu 90kmh na trojke po rovnej ceste je blbost). Z vlastnych skusenosti ti poviem takto, zahrej motor, vybehni na tu D1, trosku pridaj nech teplota vyf.plynov je kusok vyssia, vtedy sa ti chyti regeneracia (teplota motora, teplota vyf. plynov, mnozstvo paliva a potreba regeneracie by mali byt splnene) a potom mozes ist ako chces, najlepsie konstantne rychlo , urcite nie je podmienka medzi 60-80kmh, kludne chod 120kmh, teplota vyf. plynov bude presne taka ista ako budes mat aj pri 80kmh. Otacky drz nad 2000 (pri zaradenej 5ke to vychadza tak akurat nieco nad 100-110kmh, len neviem ci mas teraz automat alebo manual a nechce sa mi to hladat, ak automat tak to nechaj na neho :) ) a po 15-20-25 minutach (podla zanesenia) bude dpf vycistene, pocitadlo km od poslednej regeneracie sa ti vynuluje, teplota vyf. plynov bude pomaly klesat... Regeneraciu na mieste ti nespusti ale pokial uz bola spustena a zastanes tak pokracuje (ale teplota nie je taka vysoka ako pri konstantnej jazde to je pravda, takze urcite to nie je optimalne).... Regeneracia pod 50kmh prebieha urcite, kludne to zregeneruje aj po jazde mestom (viac krat spozorovane)...