Po úspešnom dovezení a vybavení potrebnej administratívy som sa aj ja rozhodol, že napíšem svoj prvý príbeh ( hádam sa v budúcnosti dočkám aj ďalších

)
Tak pekne od začiatku.... Od získania vodičáku som si prešiel autami typu: Škoda Favorit 1.3 44kW...to bol stroj

, potom o nejakú tú triedu vyššie – Renault Laguna GrandTour 1.9 dCi 88kW .... ale stále to nebolo moje a nechcel som kupovať nejaký šrot len preto , aby som mal auťák....tak som si radšej počkal na správnu chvíľu (na VS som auto nepotreboval) a rozhodol sa pre BMW....dlhodobo som zaťažený na túto značku
O aute som začal snívať na VŠ a sníval som dlhé 2 roky....tešil som sa ako decko.....s kamarátom sme pozerali na mobile autá trojkovej rady a vzájomne sa hecovali (však Čiško), začínalo to od objemu 2.0 až nakoniec to skončilo pri 3.0, samozrejme benzín. Avšak ako sa blížil dátum kúpy, tak sa objem akosi znižoval (po rodinnom dohovore) až to skončilo na 2.2
Jednoznačne som bol za dovoz z Nemecka, mali sme tam ísť pôvodne ako partia kamošov, ale nejak sa to doj****o, tak som musel riešiť dovoz auta na vlastné triko, bez žiadnej nemeckej rodiny ,ktorá mala byť tzv. spojka. Po rozkukaní na klube som oslovil známeho dovozcu Skypca, či by bol ochotný ísť so mnou do DE. Samozrejme, bol veľmi ochotný. Odo mňa dostal „balík“ vyhliadnutých áut a zvyšok bola už jeho robota, pozrieť fotky, či to náhodou nie je čalamáda a obvolať predajcov. Dohodli sme sa na termíne a čase vyzdvihnutia.....konečne som bol spokojnejší a črtalo sa, že z toho niečo aj bude.
Deň D: O pol noci vyrážame z domu spolu s bratom, plný očakávaní, čo dovezieme, resp. nedovezieme

. Po ceste do BA sme vyzdvihli Skypca a jeho parťáka Béďa. Smer cesty bol jasný, Mníchov. Cesta bola zaujímavá, avšak vôbec nie nudná vďaka chalanom , aj keď dlhá. Do Mníchova sme došli okolo 8. Čakali sme na prvú obhliadku , E46 320i v m-pakete, modrá metalíza, xenony, ročník 12/2001,najazdených cca 178 000 km. Po 45 min sme sa dočkali, blíži sa k nám Turek a podáva každému ruku so slovami Hello,Hello

hhe. Išli sme za ním do podzemnej garáže a začali sme obzerať, na prvý pohľad pekné auto , vyumývané, vyleštené. Turek začal rozprávať, čo bolo všetko menené a obhajoval, že všetko je della tutti , jasné

. Skypcové znalosti nedali dlho čakať na seba: strecha komplet lakovaná, ešte bol lak v drážkach, šíber úplne na sračky, svietil airbag –vraj treba iba odblokovať v servise vraví turek,

, odblokovanie by ale nepomohlo, keďže bol určite zlý „slimák“. No a po naštartovaní motora, hydrolátka tak krásne bolo počuť, že cvrčky môžu ísť do péčka. Pri tej streche sme sa začali smiať, že reku „Herr Čalamáder“. No a z ničoho nič turek nastúpil do auta a zaparkoval ho, zjavne pochopil, že z toho nič nebude. Tak sme aspoň zo zdvorilosti povedali, že ideme ešte kuknúť iné a prípadne sa ozveme. Druhé auto bol môj favorit hneď ako som ho videl prvý krát na fotkách. Došli sme do Dachau, auto bolo pod prístreškom, tak sme začali trošku obkukovať, kým nedôjde predajca. Po príchode nám auto otvoril, obzreli sme všetko čo sa dalo, lak v pohode, motor OK, interiér veľmi zachovalý. Pneumatiky Dunlop 225/50 R16 v celkom dobrom stave, predné brzdové kotúče v pohode, zadné ešte čosi vydržia a potom ich čaká výmena. Kukáme do servisnej knižky, intervaly prehliadok sú tak ako majú byť , zisťujeme že dátumy medzi poslednou a predposlednou prehliadkou je rozdiel 3 rokov=> že auto pravdepodobne stálo a preto sa aj predáva. Nasledovala skúšobná jazda, trošku nezvyk na spojku, ale to sa časom napraví

. Geometria vozidla super, brzdy tiež. Došli sme späť a mňa čakalo rozhodnutie, či idem do toho či nie. Sám som ale vedel, že lepšie asi nenájdem a toto bol proste cukrík, tak hovorím Nemcovi : „Okey“. Podpísali zmluvu, vyplatil som. Predajca bol natoľko seriózny, že mi spustil niečo aj z ceny, dal aj nové rámčeky na ŠPZ a išiel s nami vybaviť aj prevozné značky. Z počutia viem, že v DE tieto záležitosti idú rýchlo, ale nečakal som, že budem mať hotové značky v rukách za 10 minút.
Pre zhrnutie: E46 320i 2.2 125 kW/170PS, Lifestyle edition , sivá metalíza, 3/2004, najazdených cca 110 000 km, 1000 km po komplet servisnej prehliadke – vymenený olej 5W-30 , filtre, brzdovka, sviečky. Bohužiaľ nie je v m-pakete , zadné okná s klúčkami a nemá xenony....ale toto všetko sa dá prekusnúť. Kolesá style 136 na pneumatikách Dunlop 225/50 R16. Strešné okno, 6x airbag, polokoža, DSC, rádio BMW Business CD.
Po obdržaní značiek sme sa vybrali ešte do BMW múzea po zážitky a pár fotiek. Po dvojhodinovom obzeraní bavorákov sme sa vydali na cestu. Nastavil som navigačný na cestu domov , ale kým chytilo signál z družíc sme zažili ešte menší exp s nemeckými policajtmi. Keď sme stáli v zákaze (nevšimli sme si

) pokiaľ sa „rozbehne“ GPS. Po dohovore o čo ide a čo sme zač nás pustili bez pokuty, uff. Nemecké diaľnice jedná báseň. Nedalo mi to a tak som stupil trošku na krk môjmu novému cukríku a vyskúšal si na niekoľko sekúnd aký to je pocit ísť 220 km/h... v pohode, len to bol trošku adrenalín dobrzdiť na 120, keď sa mi do cesty vopchal jeden blbec s dákou krabicu. Prefrčali sme Nemeckom tam nás btw. zastihla parádna búrka, Rakúskom a nakoniec aj na Slovensko sme došli. Zaviezli sme chalanov a potom nás s bráchom čakala už iba hodinová cesta domov. Domov sme došli šťastne, vybaliť a šup do postieľok.
Na druhý deň v piatok čo som ani nečakal sa mi podarilo vybaviť: KO, STK, EK, preklad. V pondelok ma čakal úrad dopravy a poistka. V stredu som išiel po hotovú žiadosť na úrad a odtiaľ rovno na DI po značky. Administratíva konečne za mnou

. Cena pohonných hmôt SR-DE, DE-SR cca 200 €, prihlásenie 387 € + poistka 180 €.
S autom som veľmi spokojný, denno-denne ho využívam na cestu do práce a späť + všade tam kde ma nos zavedie, heh. Kombinovaná spotreba 8,5 l/100 km, tak dá sa, kým som kľudný. Na auto som dal namontovať Zederlock, keďže k***y sú všade.

V najbližšej dobe budem riešiť zimné prezutie+poistné šróby McGard a gumenné rohože. AUX na rádiu nebol originál ,tak som si ho poriešil sám, keďže som elektrikár. Ostatné plánované doplnky a úpravy podľa finančnej situácie, keďže teraz na chvíľu som švorc.
Veľké díky by som chcel povedať všetkým členom posádky tohto tripu.
Pridávam nejaké fotky z cesty, z múzea, samotného auta pri kúpe a foto po umytí.