... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

obchodna sekcia
 
ticco11
Autor témy
Príspevky: 121
Registrovaný: 3.10.2012
Auto: BMW E92 325xi
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Ficoland DOJBNY

Re: [E92 325xi AT rv2006] dream update

Streda, 17. Júna 2015, 07:39

Miloš_330i napísal:
Už všetko funguje ako má dúfam :)

Ani nie, cim vaicej veci tam menim tym je to horsie...uvidim co dnes stihneme ale mam v plane zmenit to tesnenie pod vekom.. uvidim co bude stym separatorom ako je to tam riesene pod tým vekom( nové veko stojí na eshope prebmw.sk 415EUR, v BMW Zilina 369EUR, v BMW Rakusko 20km od Blavy 315EUR a v nemecku BMW v Mnichove 280EUR :) Slovensko ma najdrahsiu dopravu podla tejto exponencialnej krivky narastu ceny:)
- planujem skontrolovat este raz vsetky tie hadice a tesnenia na sani co sme menili
- chcem prekontrolovat vstrekovace ked ich vymontujem .. tym ze ich zapojim naspet na listu a skusim startovat mimo motora ,aby som videl ci vsetky rovnako rozstrekuju a skusit ocistit tie gumicky na nich
- potom chcem skontrolovat ci neprepusta olej do sania cez nejake tesnenie na vedeni ventiloch..(ale este neveim ako asi len pozoriovanim pri pretoceni motora)
a ak toto nepomoze tak to zatlacim do kanala Vahu a predtym podpalim:)

Potom to zatlacim do BMW Zilina a uvidim co stym oni porobia...
 
ticco11
Autor témy
Príspevky: 121
Registrovaný: 3.10.2012
Auto: BMW E92 325xi
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Ficoland DOJBNY

Re: [E92 325xi AT rv2006] dream

Utorok, 30. Júna 2015, 14:31

Takže, stále sa nedarí ale aby som opísal ako pokračujeme s testovaním tak opíšem.
Keďže auto strácalo olej a bolo zaslzené od oleja pod vekom ventilou kúpil som nové tesnenie cez BMW ZIlina a nahodil ho s kamarátom. Samozrejme sme vyčistili dosadacie plochy medzi vekom a hlavou motora plus veko ventilov od usadenín. Pri demontáži sme zistili že tesnenie pod VANOS motorčekom je doslova stvrdnuté tak ako tesnenie pod vekom ventilov takže som ho musel doobjednať a pozdržať montáž dielov po výmene tesnení.
Demontáž prebiehal tak že všetko šlo poriadku,dokonca aj nervy kamaráta mechanika vcelku držali len raz musel odísť ísť sa najesť jahôd do záhradky na ukludnenie:)

Po osadení nového tesnenia do veka sme osadili veko na hlavu motora a dotiahli všetky šróby len ručne. Po osadení ostatných vecí ako elektriky,káblikov a držiakov sme šróby na veku dotiahli momentovým klúčom na požadovanú hodnotu 8,6 +- 0,6Nm. Po preštartovaní ale sme zistili že slzí olej v strede veka nad kaťákmi tak sme šróby v tommieste utiahli o niečo vaicej. Pravdepodobne už to mal niekto dole a pretiahol to vaicej a spôsobil jemné pretlačenie veka a to spôsobuje to slzenie. Po tomto slzenie ustálo.

Medzi tým sme dva dni čakali na tesnenie pod VAnos motorček. Vymontovanie a namontovanie vanos motorčeka bolo vcelku jednoduché lebo nebolo nutné dodržať žiadny postup , po odtiahnutí šróbov šiel voľne von a tak isto aj nazad.

Po naštartovaní chod motora stále nanič, či mizne olej sa uvidí, stále mám zlý chod motora a píše zle spalovanie na 4. valci a zlú lambdu na druhom rade valcov , čo môže byť spôsobené zlým spalovaním motora na 4. valci.

Ďalší postup je na tento týždeň dopracovať sa prečo to ide zle:
- zmeranie kompresie motora na každom valci
- vymontovanie vstrekovacej lišty a vstrekovačov a skúsenie natočenie motora aby sme prezistili či všetky vstreky rovnako funguju resp či rovnako rozstrekujú palivo
- výmena vstrekovača ak sa preukáže nejaká nezrovnalosť na 4 valci

Podľa zistení sa odpichneme ďalej.

Dnes alebo zajtra pojde auto na zdvihák a preverí sa či ešte niekde inde neslzí olej ,aby sme vylúčili únik oleja z iného miesta ako vymenené tesnenie pod vekom ventilov.
Prílohy
BMW tesnenie veko ventilov.pdf
Tesnenie veka ventilov - doklad o zaplateni
(208.5 KiB) 61 stiahnutí
201506 tesnenie pod VANOS.pdf
Tesnenie pod vanos - Doklad o zaplateni
(207.63 KiB) 48 stiahnutí
9. Stare tesnenie pod VAnos motorcek.jpg
Stare tesnenie pod vanos
8. vymontovany Vanos motorcek.jpg
6. Bordel co vytiekol z separatora.jpg
Po nastriekani do separatora oleja odmastovacom sa odtial vyhrnul bordel,olejove usadeniny.
7. Stare tesnenie.jpg
Stare tesnenie tvrde a neforemne
5. tesnenie v sacku.jpg
Nove tesnenie z druhej strany v sacku
4. Tesnenie s stitkami.jpg
Nove tesnenie v sacku
3. Srobky z montaze.jpg
Kopec srobov nastastie vsetky sa vratili na povodne miesto:)
2. motor bez veka.jpg
Zaber na motor bez veka ventilov
1. Zlozene veko z motora.jpg
Demontované veko na zemi
 
synak
Príspevky: 181
Registrovaný: 12.5.2013
Auto: G05 2022
Kraj: Bratislavský

Re: [E92 325xi AT rv2006] dream update

Utorok, 30. Júna 2015, 20:06

ak mas N52B25 tak spotreba oleja je bezne 1 liter na 1000km (ak jazdis ako hovado) az 1 liter na 4000km (ak jazdis kludne) ..ja len aby si zbytocne neriesil unik oleja :smile:
 
ticco11
Autor témy
Príspevky: 121
Registrovaný: 3.10.2012
Auto: BMW E92 325xi
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Ficoland DOJBNY

Re: [E92 325xi AT rv2006] dream update

Streda, 1. Júla 2015, 06:31

synak napísal:
ak mas N52B25 tak spotreba oleja je bezne 1 liter na 1000km (ak jazdis ako hovado) az 1 liter na 4000km (ak jazdis kludne) ..ja len aby si zbytocne neriesil unik oleja :smile:


Kedže mám auto krátko tak som nepostrehol či mizol ten olej aj pred montážou LPG systému ..ale jedno je isté začal tiecť cez tesnenie na veku čo som vymenil a aj cez tesnenie na VANOS motorčeku ...toto už je pomenené, a uvidím čo ďalej. Ešte niekde musí tiecť ten olej lebo mi to steká na zvody a dymí to jak jeblé:)

Dnes pravdepodobne dostaneme sadu na kontrolu kompresie a keď to bude na zdviháku nájdeme aj to kade to tečie ešte ak ešte tečie a možno zistíme aj príčinu prečo:)
 
ticco11
Autor témy
Príspevky: 121
Registrovaný: 3.10.2012
Auto: BMW E92 325xi
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Ficoland DOJBNY

Re: [E92 325xi coupe AT rv2006 160kW N52B25] dream

Nedeľa, 4. Októbra 2015, 17:43

Takže po dlhošom čase dám nejaký update situácie. Celé leto auto stálo, nedostatok času to riešiť niake choroby plus doolenka v Turecku,ale aspoň som mal možnosť komunikovať a zhánať múdrosti:)
Jedna rada znela že ak mi uniká olej mam otestovať sanie a veko ventilov natlakovať a tým zistiť či celá táto strana tesní.
1. úspech - Tak sme vymontovali vzduchový filter a jeho osadenie a natlačili na otvor gumu s hadicoua fúkali dnu vzduch.Čo spôsobilo že miesto netesnosti sa ihneď ozvalo. Nové tesnenie pod veko ventilov bolo osadené nanič ,skrútilo sa a dotiahnutím preseklo na 2 miestach.Čiže týmto sa vyriešil únik oleja a netesnosnosť.
2. úspech - Diagnostika chalanom co poradil prvú vec , chýb zapísaných ako maku.a po zmazaní ich ostali len dve stále. Dôsledkom bolo buď zamenené lambdy,alebo skrat v konektoroch lambd. Po kontrole vecí ktoré sa robili predtým bolo isté že mohli byť prii montáži sania zamenené konektory LAMBDY1 za LAMBDU2. Po výmene ,chod motora úplná zmena bez nejakých nerovnomenrných otáčok.Dokonca aj váha vzduchu stará je OK,cize nova za 180EUR bola zbytocna kupa. Tzmto chem pdakovat servisu v Ziline KAJSOVCI,za skvelu diagnostiku niekedy v juny,mali preverit hodnoty starej a novej ale zrejme len pomenili cievky a nic ine a za toto si pytali 50EUR.
3. uspech - Motor stále hlásil nejake mierne nerovnomernosti ... diagnostika ukazovala ze cievka na 5 valci ma zle udaje a sposobuje tieto veci. Po jej výmene za novu motor ide super. Tymto chcem podakovat Jozefovi z TN za skvelu pracu a ochotu!:)

Co je horsie auto na studenom motore startuje hrozne naskoci na 4-6 krat , motor nevyhadzuje zaidnu chybu ... Prvy start sa hlasi ako zlá baterka motor toci ale sila slabne az to po 3-5 sekundach vypnem. Dalsi start uz baterka vyzera byt ok a motor naskoci behom 1sekundy ,otacky naskocia ale hned padnu a motor zhasne.Toto sa opakuje asi 4-5 krat az kym sa motor udrzi na otackach...potom lietaju z nejakych 900rpm(so syticom) az na 1200-1400rpm. Ked sa motor mierne nahreje behom par minut (nemam to presne zmerane) uz startuje normalne ... otacky neskacu motor nezdochne.

Pondelok 12/10/2015 auto ide do BMW v Ziline na diagnostiku.
 
Užívateľov profilový obrázok
kompre
Príspevky: 899
Registrovaný: 29.10.2012
Auto: ex E90 325i
Kraj: Žilinský

Re: [E92 325xi AT rv2006] dream update

Pondelok, 5. Októbra 2015, 10:50

mas s tym trapenia riadne, ale vydrz
 
ticco11
Autor témy
Príspevky: 121
Registrovaný: 3.10.2012
Auto: BMW E92 325xi
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Ficoland DOJBNY

Re: [E92 325xi AT rv2006] dream update

Sobota, 5. Decembra 2015, 21:32

Takze nieco po dlhsom case prihodim.
Po diagnostike v BMW Zilina som lahsi o 100EUR ale nezistili nic, co sposobuje moje zle ranne starty.Vraj co sa týka motoru všetko je v poriadku.

Po dlhsom case mi dorazila baterka nova z prvovyroby 80Ah cize mám na dlhé roky pokoj:) teda dufam Ta predchádzajúca 74Ah nebola nahodená v riadiacej a teda aj to mohlo robiť problémy...
Predtým, ako som ju vymenil tak som siel prezut na zimne gumy cca 1,5 týždna dozadu, celý den som stravil v Blave a navečer mi zavolal známi ze mam dojst ku nemu po 21hodine na pneu servis.. cely natešený že to budem mať s krku som k nemu došiel a vymenili sme gumy a pri platení som nemal prachov dosť tak som šiel do prvého automatu a vratil sa doplatiť to. Po vratení sa k autu už neštartovalo len cukalo. Odišiel štartér,nebudem to tu rozpisovať ..repas staál 110EUR lebo bolo nutné vymeniť rotor údajne a plus robota ,celé to vyšlo na 170EUR.
Auto už štartuje lepšie... tak uvidím dokedy bude posluchať...

Dalej mám v pláne zmeniť olej v automatickej prevodovke s filtrom ale tento rok to už nebude určite. Neviem či stihnem olej servis po roku:) Ale snáĎ hej.
 
Užívateľov profilový obrázok
voloda
Príspevky: 318
Registrovaný: 5.9.2011
Auto: 635csi ´87
Kraj: Košický

Re: [E92 325xi AT rv2006] dream update

Nedeľa, 6. Decembra 2015, 15:11

Takze, ty si auto vyberal 3,5 roka a kupil si toto?? =D>
 
ticco11
Autor témy
Príspevky: 121
Registrovaný: 3.10.2012
Auto: BMW E92 325xi
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Ficoland DOJBNY

Re: [E92 325xi AT rv2006] dream update

Piatok, 4. Marca 2016, 15:27

Dlhšie som tu nebol a nič neprihodil ... tak aspoň tieto menšie estetické úpravy.
Zmena farby A stĺpika a štuplíkov na AIRBAGoch...
Plán na marec:
- začierniť všetky stĺpiky.
- očistiť interier
- výmena oleja a filtrov

Plán na apríl:
- výmena oleja afiltra v automatickej prevodovke (v Brne)
Prílohy
P3031591.JPG
Šedý vs čierny
P3031592.JPG
Stlpik cierna zo svetlo sedej
 
Užívateľov profilový obrázok
TheCarista
Príspevky: 978
Registrovaný: 28.4.2013
Auto: 540i G31
Kraj: Bratislavský

Re: [E92 325xi AT rv2006] dream update

Piatok, 4. Marca 2016, 15:57

auto uz konecne poslucha? :roll:
 
Užívateľov profilový obrázok
nadro
Príspevky: 4158
Registrovaný: 5.11.2011
Auto: BMW E46 320 touring
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: [E92 325xi AT rv2006] dream update

Piatok, 4. Marca 2016, 16:31

TheCarista napísal:
auto uz konecne poslucha? :roll:

A že benzíny sú menej náročnejšie na servis :shock:
Dano 0905/571254
pribehy-nasich-aut/krakow-a-nova-rozpera-t57331-600.html
v ponuke rozširovacie podložky na všetky typy BMW
____________________
BMW E46 320d touring
ex: škoda 125l lpg
ex: citroen zx 1,8i
 
ticco11
Autor témy
Príspevky: 121
Registrovaný: 3.10.2012
Auto: BMW E92 325xi
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Ficoland DOJBNY

Re: [E92 325xi AT rv2006] únik oleja - vyriešený

Pondelok, 21. Marca 2016, 10:34

Keďže som študoval fóra a tie potvrdili ,že N52 majú problém s únikom oleja na moduly kde je filter oleja, bolo rozhodnuté kúpiť nové tesnenie pod ten modul a medzi modul a výmenik tepla. Cena oboch tesnení bola dohromady cca 25EUR plus som k tomu objednal filter vzduchu a zapaľovaciu cievku pre prípad potreby.
Na youtube je vcelku pekné video o tom ako je jednoduché to vymeniť , tomu mechanikovi to trvalo cca 50minút. Tak som sa rozhodol že to skúsim sám urobiť.
Trvalo mi to nakoniec cca 4 hodiny.
Z toho asi 30 minút zabralo vyťahovanie padnutého šróbu:)
Podľa videa na youtube sa ako prvý demontoval výmeník 3 šróby torx, čo išlo v poriadku akurát pri spodnom šróbe bol zlý prístup. Potom som výmeník odklonil na bok tak aby z neho nevytekali žiadne tekutiny prese podľa videa. Vo videu upozorňoval mechanik že treba si dať pozor na zamenenie šróbov... namodule pre filter sú tri z dĺžkou cca 10cm, 6cm a 3 cm ... neviem kto by to zamenil ale tak pán mechanik bol z USA a tam žijú asi väčší špecialisti ako v EUROPE:)
Čo môžem opotvrdiť najvačší problém bolo dostať staré tesnenie z tých drážok , bolo tam doslova nalepené.
Od výmeny som nabehal cca 1000km a stav oleja je nezmenený...ešte urobímtento týždeň cca 1000km na preverenie či sa mení stav oleja a potom zmením komplet olej + filter.


ďalej čo je na pláne:
- výmena skiel v spätných zrkadlách (zahrdzavené okraje)
- servis automatickej prevodovky v Brne 1/4/2016
Prílohy
New tesnenie 2.jpg
Nové tesnenie2
New tesnenie 1.jpg
Nové tesnenie
Obrázok.jpg
Obrázok celého modulu z BMW katalógu
Demontované.jpg
Demontovaný modul
New Material.jpg
Material na výmenu
New Material.jpg (124.59 KiB) 1516 zobrazení
0344_001.pdf
Faktura za diely
(78.79 KiB) 38 stiahnutí
 
ticco11
Autor témy
Príspevky: 121
Registrovaný: 3.10.2012
Auto: BMW E92 325xi
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Ficoland DOJBNY

Re: E92 325xi AT rv´06 update str 3

Pondelok, 28. Marca 2016, 12:45

Takže už mám najazdených po výmene tesnenia cca 2500km a nevidno žiadny únik oleja. Miesta pri tesnení svietia krásnym strieborným odtieňom :) vyzerá to že boj s únikom oleja je vyhraný...konečne
 
Užívateľov profilový obrázok
kompre
Príspevky: 899
Registrovaný: 29.10.2012
Auto: ex E90 325i
Kraj: Žilinský

Re: E92 325xi AT rv´06 update str 3

Pondelok, 28. Marca 2016, 17:32

tak uz len jazdit :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Pilifo
Príspevky: 1006
Registrovaný: 19.8.2013
Auto: BMW E61 530d
Kraj: Zahraničie

Re: E92 325xi AT rv´06 update str 3

Pondelok, 28. Marca 2016, 17:59

Snáď už máš po tých najväčších problémoch a už ti bude auto robiť viac radosti ako starostí :wink:

Inak zaujímalo by ma, kam presne v Brne ideš na ten servis automatu? Môžeš prezradiť?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných