po dlkšom čase som sa opäť dokopal k tomu spraviť trochu refresh, že čo je nové..taktiež prvý príspevok v príbehu upravený a doplnený o zoznam done / to do. v októbri kupátko absolvovalo STK+EK bez akýchkoľvek problémov...takže na dva roky pokoj.

Znepokojilo ma ale, že možno posledné 2-3 mesiace som si všimol zretelne zvýšenú spotrebu oleja (auto donedávna papkalo olej iba minimálne, ba až skoro vôbec) Pripisoval som to tesneniu olejovej vane a kedže sa blížil aj interval výmeny oleja, bolo treba vymeniť sviečky a Flasho mi volal že už mu došiel z BMW aj shortshift, ktorý som mal objednaný. Takže auto išlo opäť na návštevu do Hrnčároviec.
Flasho motor odspodu kompletne vyčistil od oleja, aby mohol identifikovať kritické miesta, kade olej uniká. Verdikt ma veľmi nepotešil - gufero klukovky medzi motorom a prevodovkou. Je to síce niekoľkoeurová záležitosť, ale pri výmenie musí ísť dolu prevodovka.

Pri tejto príležitosti mi Flasho odporučil aj výmenu vystreďovacích kolíkov a pružiniek radiacej páky. NIeže by mi to nejak extra vadilo - páka síce je pri zaradenom neutráli nahnutá niekde medzi 3 a 5 stupňom, ale zatiaľ radí úplne bez problémov, takže žily mi to nejak extra netrhá.
Záver je teda takýto:
Nahodil sa shortshift z BMW Z3, Vymenili sa sviečky (už bolo načase) no a čakáme na cenovú ponuku z BMW na vystreďovacie kolíky a pružinky. Ak to bude záležitosť do nejakých cca 100-150e pôjdem do toho, ak viac, kašlem na to. V januári nás teda čaká výmena tesnenia olejovej vane, gufera klukovky a oleja.
pripájam nejaké fotkyz návštevy:
Prvé dojmy zo shortshiftu - radí to skvele, je to presnejšie a pevnejšie a dráhy sa zmenšili o viac ako polovicu takže max. spokojnosť
