Pokračujeme. Len tak mimochodom pičúsi zdvihli poistné, tak už platím 210€ za PZP.
Aj v mesiaci december sa našli čas a peniaze pre auto. Vymenili sa konečne žhaviče, na diag svietila chyba žhavenia už pri kúpe auta, doteraz som to neriešil keďže vieme ako štartujú tieto motory aj v zime. Zo 6 boli funkčné už iba 2. Tie erotické zvuky pri vyťahovaní ani nebudem opisovať, obavy aby sa nepolámali neboli malé

ale podarilo sa bez ujmy. Všetky boli BERU, ja som dal NGK. Závity sa naimpregnovali keramickou vazelínou.
Skúšal som aj vyčistiť sanie ale karbón je sviňa a moje nervy na to už nestačili. Tak som ho len pár krát prestrekol čističom na egr ventily, kefka na zuby nepomohla, inú som nestihol splašiť. Pri poslednej rozborke sania som vyčistil sacie kanály v hlave, takže tie vyzerajú celkom schopne. Horšie to už nebude, egr je už dávno po smrti

Druhý krát som vymenil servo olej, presnejšie iba z nádobky, kde kvapalina už išla do hneda.
Pred pár dňami som čistil zákazníkovi štartér na ovci 1.9tdi. Výsledok ma tak prekvapil že som si povedal že to skúsim aj s mojím štartérom. Keď bolo sanie dole prístup bol easy. Ešte vopred som chcel objednať uhlíky pre preventívnu výmenu, ale nedohľadal som ich.
Takže k samotnému aktu - zaoxidované štifty povolili po malom boji okej, z elektrickej časti som kopresorom poriadne vyfúkal všetok prach, uhlíky zodrané +- na 40% takže ešte čosi vydržia. Potom prišla na rad mechanická časť, v tej boli ešte pozostatky nejakého maziva, ktoré po čase ztuhlo a už veľmi nemazalo skôr lepilo. Všetko sa vyčistilo, namazalo ložiskovou vazelínou. Prekvapilo ma opotrebenie, či skôr neopotrebenie, všetko vnútri bolo veľmi zachovalé, žiadne ryhy ani vôla. Výsuvná časť pastorku bola zatuhnutá a chodila vcelku ťažko práve kvôli starému mazivu. Po nahodení nazad do auta je zmena hneď badateľná, štartuje to teraz ako raketa

Je to celkom maličkosť, ale mám z toho radosť pri každom štartovaní.





