Ajm bek! Tak sme sa pustili do realizacie turbokrámu. Hned zozaciatku to zacalo byt horsie nez som si dokazal predstavit a zatial sme sa pohli len dozadu, takze drzte si klobouky a citajte dalej.
Prvym bodom prestavby bolo spravit oil return z turba do vane. (mal som to spravit ked sme motor instalovali prvykrat do auta a usetril by som kopu casu, nervov, a prace atd, toto je veta ktoru som si za poslednych par dni povedal snad 100x). Takze povodny plan bol : zhodit napravnicu, povolit vanu, dat ju dole spravit oil returnovu dierku a vratit vanu naspet, hodit napravnicu a tradá - hotovo. OMYL, cele sa to skomplikovalo ale tak ze uplne, ale nepredbiehajme....
Auto som zdvihol,povolil napravnicu 3 sroby ok, jeden sa zlomil ("nic, to se zavaří"). Spustili sme napravnicu nizsie, a kamos povolil skoro vsetky sroby na vani, a tu prichadza ten najuzasnejsi zadrhel : dva sroby ktore su priamo pri zotrvaku a povolit ich treba cez vyrezy v prevodovke na to urcene. Co by bolo samozrejme v klude, nebyt toho ze je tam zotrvak z m20 a koli nemu som odbrusoval z bloku nejake vystupky, a je tak blizko pri sroboch vane ze je medzi nimi medzera asi 0,2mm , a tam veru nehrozi dostat ziadny orech. Takze aby som povolil tie dva sroby musi dolu zotrvacnik

. Po chvili bezradneho uvazovania som sa teda rozhodol nahodit naspet napravnicu a spustit auto dole a vybrat cely motor. Napravnica nechcela ist na povodne miesto, a ked sme ju tam dostali tak jeden pan srob nechcel chytit zavit ani za toho boha (to uz sa z garaze ozyval moj tradicny nadavkovy koncert). Po 3h cca bola napravnica na mieste a podarilo sa presvedcit aj srob aby siel tam kam patri. Uff
Round 2 : vyberanie motora
Zacalo sa odpajat vsetko v motorovom priestore. Ked som videl ako chalani rozmotavaju celu kabelaz co som si pekne nahotovo porobil tak aby to bolo vsetko pokope pekne a funkcne, a ked som si uvedomil zue musim este aj rozobrat kastlik a poodpajat ews a vsetko naokolo

, tak som sa rezignovane zvrtol na päte a odkracal do krcmy naproti po dvanastku capovanu do plastu. Na dalsi den som dokoncil odpajanie elektriky, vypustil vodu, vybral chladic, vybral vyfuk (ako uz tolkokrat), odmontoval kardan, kulisu, a dalsie a dalsie veci. Skutocnost ze musim dat dole aj sanie aby som sa dostal k trubkam na kurenie uz som prijal ako holy fakt a sanie som za par minut dal dole(I love you m50 intake). To uz zasa dorazili pomocnici a motor sme zavesili na lano a hupcuk a zacali ho vytahovat von. Ked uz bol nad autom a potrebovali sme ho dostat tak ako je na poslednej fotke, sme motorom hybali a zrazu ze daco... Ta lesenarska trubka na ktorej to bolo zavesene sa na jednom konci vytiahla zo steny, motor padol na auto a padajuca trubka (ktoru tahal zcasti este aj motor) Trafila vsetkych pracantov okrem mna

. Jeden po chrbte, druhy hlava, treti ruka. Vsetci vsak nastastie bez vacsej ujmy a za par minut sme sa na tom zabavali, mohlo to vsak dopadnut horsie. Motoru tiez vyzera ze nic neni, tricka dostala troska na celo zvrchu a je zohnuty drziak origo airboxu ale ten tam je aj tak na nic. Stastie ze kamarat mal dobry napad 3min pred padom motora vybrat expanzku von

. Z povodnych zvodov sa kamosovi podarilo uplne v klude vymontovat lambády a potom sme to uz nechali tak. Dnes najprv uprava lesenarskej trubky proti vypadnutiu, a potom dole prevodovka, spojka, zotrvak, vana, atd. Momentalne je auto viac rozobrate ako ked sme robili zastavbu
