... všetko o BMW ...
//MPower napísal:Olej som jazdil Mobil 1 0W40, chladiaci systém ako bol nastavený netuším :) Niekto mi vravel že nie každá 335i ma olejový chladič ale to bolo dávno nikdy som to nezisťoval či to tak je.
blesk napísal:germancars: ano mas pravdu 8-klapku som uplne zabudol spomenut ze S65 mala.
Netreba vsak zabudat ze turbo motory boli pritomne napr aj v F1 zaciatkom 80tych rokov a aj BMW dodavalo turbo motory pre Brabham a Arrows. Prave v 80tych rokoch bola F1 na vrchole ktory uz podla mna nikdy nebude prekonany. O sucastnosti asi ani netreba hovorit. F1 pouziva uz oen turbo motory....Rovnako najslavnejsie obdobie Rally skupiny B kedy rally tratiam kralovali 600konove oturbene Audi, Subaru, Lancie...
Ja sam som velky zastanca atmosfer a a lahkych konstrukcii. Atmosfery sa lepsie davkuju a maju hlavne spojitosti s klapkami lepsiu odozvu na plyn (aj ked idealne v s spojitosti s ovladanim lankom - co sa uz nevrati) a zvuk atmosfery nicim nenahradis.
Treba sa vsak vyrovnat s tym ze budme este radi za sucastne S55 ktory z povodnou N55 ma velmi malo spolocne (blok, hlava, piesty, kluka... vsetko ine).
Chvalme zaroven BMW ze robi stale dost pre motorsport a ich M modely z toho stale tazia. Akykolvek S motor v historii M division bol velmi vzdialeny zavodnym motorom v F1 kedze motory pre F1 byvali stavane najprv na jeden zavodny vikend a preto sj mohli vznikat 3,0 V10 rady P8X ktore tocili 18-19,5tis ot a mali od 700 az do 1000koni pri atmo plneni!). Produkcne auta aj od M-Power musia splnat naroky na beznu premavku a zivotnost, takze su uplne inde a vzdy aj boli. Z vrcholoveho motorsportu sa k nim daju orirovnat oen zavodne auta DTM a GT3 ktore musia byt trvanlivejsie a maju preto o dost viac spolocne so seriovymi motormi. Ani jeden S motor vsak nema taku pomerne zakladnu vec ako je sucha motorova skrina...
Fuxxo napísal:fred: cooooooooo :-O kde kde? kde si to videl? :-) a co najdolezitejsie mi chyba? :-O