... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Peter540
Príspevky: 399
Registrovaný: 2.8.2008
Auto: E34 540i
Kraj: Trnavský
Bydlisko: trnava

Re: [E34 520i] príbeh šedého veterána

Pondelok, 24. Septembra 2012, 11:42

pekny príbeh ,som rad že sa najdu ludia čo sa vedia o tieto auta postarat =D>
ja si zastavam nazor: ako sa o auto človek postará ,tak mu bude slúžit
ty sa staraš dobre ,ked ta vozí na take trasy bez problemov ,prajem nadalej vela štastnych km
BMW 540iA E34
BMW 525tds E34 ex
mazda 323 BG 1.7D ex
audi 80 1.8 ex
BMW 520i E34 ex
škoda forman ex
 
tke34vt
Príspevky: 715
Registrovaný: 24.8.2012
Auto: Mám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BT, VT

Re: [E34 520i] príbeh šedého veterána

Pondelok, 24. Septembra 2012, 12:03

ViktorDDD napísal:
mohol si kľudne dať plnú na UA, napr. ich LUK má veľmi dobrý benzín aj naftu, na porovnateľnej úrovni ako slovenské palivá, len s neporovnateľnou cenou :wink:

nie som prekvapený že to s ľahkosťou zvláda dlhé trasy, aj keď už má svoj vek, ale to auto bolo stvorené na takéto cestovania, a keď je všetko v poriadku tak prečo nie, ja s mojou e34 teraz brázdim cez celé slovensko z východu do BA (každý mesiac jedna 1000km cesta za 2 dni) a auto ide ako hodinky


Presne tak ako pises, LUKOIL pumpa :) :thumbup:
KIA Ceed SW III facelift, 1.5 TGDI, 118kW, 7DCT, experience green
ex KIA Ceed SW "19 blue flame - Lentilka - stretko s Bambim :/
ex E81 116i 90kW, 6kv., "09 titansilber metallic
ex E36 Compact 316i, "94 (M43B16) black & black
ex E34 520i "90 black italian social lpg
 
Užívateľov profilový obrázok
waterran
Autor témy
Príspevky: 38
Registrovaný: 1.5.2011
Auto: 528i e39
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Ľubica, Slovensko

Re: [E34 520i] príbeh šedého veterána

Nedeľa, 14. Apríla 2013, 23:46

Minulý týždeň, po výmene oleja, brzdovej kvapaliny, kolies s letnými pneumatikami, nejakých drobnosti a dôkladnom umytí po zimnom jazdení dostal veterán nové nálepky na okno. Takže ďalšie dva roky máme pokoj, STK a emisná kontrola dopadla bez vážnych závad :D Za dva roky (ako s druhým autom) som s veteránom najazdil vyše 10000 km. Aj tento rok mám v pláne navštíviť Nemecko, pozrieť Ukrajinu, Poľsko, Švajčiarsko ...
BMW 520i 1989 do 1.5.2015
BMW 528i 1999
FIAT Dobló 1,9D 2003
 
Užívateľov profilový obrázok
waterran
Autor témy
Príspevky: 38
Registrovaný: 1.5.2011
Auto: 528i e39
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Ľubica, Slovensko

Re: [E34 520i] príbeh šedého veterána

Nedeľa, 12. Mája 2013, 17:04

Ahoj! Po dvoch rokoch krásneho jazdenia s e34 k veteránovi pribudol o 10 rokov mladší bavorák. Zajtra s nim idem na prepis na DI. To zas bude pol dňa vyčkávania v zástupoch ...
Čo sa týka "nového" prírastku, je to BMW 528i s automatickou prevodovkou v tmavomodrej metalíze a celkom slušnej výbave. Neskôr založím novú tému, zatiaľ pridám len pár fotiek z mobilu:
Prílohy
DSC_0070.jpg
Na DI sa mi ušlo takéto čisielko s písmenkami : Kežmarská Kráska 6 - Sexi 5 - Peťkova 5 - Peťka Bavorská Mašina
DSC_0068.jpg
pohľad pod prístrešok ...
DSC_0061.jpg
interiér nie je v koži, z čoho má najväčšiu radosť manželka
DSC_0059.jpg
od zaťa som dostal takúto čiapku :-) ... v telefóne mám twin kartu a funguje to výborne!
DSC_0059.jpg (137.37 KiB) 2956 zobrazení
DSC_0057.jpg
takýto panel veterán e34 nemá :-)
DSC_0058.jpg
multifunkčné "koliesko"
DSC_0066.jpg
17" kolieska na leto, zimné sú obnuté na 15" plechoch
Naposledy upravil/-a waterran v Pondelok, 4. Novembra 2013, 21:47, upravené celkom 4 krát.
BMW 520i 1989 do 1.5.2015
BMW 528i 1999
FIAT Dobló 1,9D 2003
 
Užívateľov profilový obrázok
bassspencer
Príspevky: 541
Registrovaný: 27.9.2010
Auto: BMW e53 x5 3.0d160AT
Kraj: Žilinský

Re: [E34 520i] príbeh šedého veterána

Pondelok, 13. Mája 2013, 12:47

Sakra ohrev volantu to moc často nevidieť na tychto volantoch pekné je veľmi čo planujes? Nebude vetwran zanedbavany
Now BMW X5 E53 "03 , 3.0d R6 160kW
Now Chevrolet camaro "98 3.8i V6 142kW
Ex Jeep Grand cherokee WG "02 , 2.7crd R5 120kW
Ex Audi A6 C5 "98 , 2.5TDI V6 110kW
Ex Ford Cougar "98 , 2.5i V6 125kW
Ex Opel Tigra "95 , R4 1.4i 66kW
Ex Fiat Punto 2 sporting "01, R4 1.2i 59kW
Ex BMW E39 525TDS "96 , R6 105kW
Ex VolksWagen passat B5 "98 , R4 1.8i 92kW
Ex BMW E34 , 524TD "88 , R6 85kW
 
Užívateľov profilový obrázok
TheCarista
Príspevky: 978
Registrovaný: 28.4.2013
Auto: 540i G31
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 520i] príbeh šedého veterána

Pondelok, 13. Mája 2013, 14:37

pekna e34 ( ajked ten volant a prevodovka, to proste [-X nie!!!!! :D fakt by tam bolo treba dat origo :P ...ale ked si si zvykol a paci sa ti to tak ti do toho nebude hubovat 16 rocny pubertiak, teda ja :D ) . Milujem pribehy s takym zaciatkom a pokracovanim, zanedbane auto si premenil na krasne zachovany youngtimer :) pekne pekne!

Tu e39 mas tiez velmi peknu, keeeeeeep going "maaaaaan" :-))) dufam ze veterana nezanedbas :)
 
Užívateľov profilový obrázok
mayhemo
Príspevky: 101
Registrovaný: 19.11.2012
Auto: BMW 320d e46 touring
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Shire

Re: [E34 520i] príbeh šedého veterána

Pondelok, 13. Mája 2013, 15:18

Taketo pribehy kde je vidiet ze majitel ma vztah k vlastnemu autu a stara sa on sa mi citaju najlepsie :) Nech oba bavoraky sluzia :)
Obrázok
Predám rozširovacie podložky, viac info správa.
320d e46 príbeh
 
Užívateľov profilový obrázok
waterran
Autor témy
Príspevky: 38
Registrovaný: 1.5.2011
Auto: 528i e39
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Ľubica, Slovensko

Príbeh šedého veterána E34 520i a Peťkovej Peťky E39 528i

Streda, 6. Novembra 2013, 23:41

Sľúbil som nový príbeh o mojej E39 528i, ale keďže som si nechal aj E34 520i, myslím si, že pokračovanie príbehu nebude na škodu. Môj veterán už vychádza z dvora len raz za čas - na vyvetranie :-) Aj keď som už s E39 najazdil pekných pár tisíc kilometrov a jazda s "automatom" a hlavne s tempomatom po diaľniciach sa mi veľmi zapáčila ;-) na manuál v E34 nedám dopustiť zlého slova. Aj jazda v E34 je "mäkšia", keďže nemá športový podvozok.
Takže predstavím moju novu "lásku" E39 528i:
Nejaké fotografie som sem už dal, takže len výpis z VIN kódu:
Daten für die Fahrgestellnummer: WBADM61000 ...
Modellbezeichnung 528I
Ausführung Europa
Typschlüssel DM61
E-Code E39
Karosserie Limousine
Lenkung links
Türen 4
Motor M52/TU - 2,80l (142kW)
Antrieb Heckantrieb
Getriebe automatisch
Außenfarbe ORIENTBLAU METALLIC (317)
Innenraum STOFF RIPS DIAGONAL/ANTHRAZIT (F4AT)
Produktionsdatum 14.04.1999
Werk Dingolfing
Code Serienausstattung Standard Equipment
S202A Steptronic Steptronic
S520A Nebelscheinwerfer Fog lights
S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer
Code Sonderausstattung Optional Equipment
S248A Lenkradheizung Steering wheel heater
S280A BMW LM Rad Speichen Styling BMW LA wheel-spoke 176
S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering
S401A Schiebehebedach elektrisch Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit
S438A Edelholzausführung Fine wood trim
S464A Skisack Ski bag
S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger
S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning
S540A Geschwindigkeitsregelung Cruise control
S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional
Code Sonderausstattung Optional Equipment
S624A Freisprechanlage für C-Netz
S670A Radio BMW Professional RDS Radio BMW Professional RDS
S672A CD-Wechsler 6-fach CD changer for 6 CDs
S704A M Sportfahrwerk M Sports suspension
L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany
S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe
S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German
S915A Entfall Aussenhautkonservierung Delete clear coat
Code Serienausstattung Standard Equipment
S473A Armlehne vorne Armrest front
S555A Bordcomputer V mit Fernbedienung On-board computer V with remote control
S602A Bordmonitor mit TV On-board monitor with TV
S694A Vorbereitung BMW 6 CD Wechsler Provisions for BMW 6 CD changer

Z celú dobu, teda od mája 2013, som mal len jeden problém - po týždni nejazdenia som nemohol naštartovať, pretože bola vybitá batéria. Batériu som dobil a pátral po príčine vybitia. Tú som objavil okamžite - zámok, ktorý zamyká kufor nevypínal žiarovky osvetlenia kufra, pretože "odletelo" očko na pružinke, ktorá zamyká a odomyká zámok. Očko som vyrobil ohnutím pružinky, dal na miesto - a závada bola odstránená :thumbup: Auto stojí v prístrešku na dvore, takže pri odchode od auta nekontrolujem uzamknutie dverí ... ale to očko mohlo puknúť aj po dobu garážovania! Neviem si predstaviť, ako by dopadlo auto s otvoreným kufrom niekde na parkovisku! Tak som pre istotu šiel hľadať novú pružinku, aby sa to s tou starou nezopakovalo ... ak si niekto myslí, že pružinka za pár centov ma čakala v regáli za pultom prvého obchodu s autodielmi, bude sklamaný tak ako ja :-( Keď som sa pýtal v Tempuse v Poprade, či sa u nich taká pružinka nenájde, dostal som odpoveď, že si u nich môžem kúpiť nový zámok (asi 70.-€) a že ako som som si dovolil rozobrať zámok na BMW :shock: ...
Pružinku už v autodieloch nehľadám, radšej si ju naviniem sám :D Cez víkend ma čaká výmena koliesok - letné za zimné (aj na E34). Objednal som cúvaciu kameru, takže na budúce napíšem, ako sa mi podarila montáž :-k
Prílohy
malé stretnutie rodinného BMW klubu u dcéry a zaťa .JPG
Minulého roku sme tu boli s manželkou a "veteránom" E34, toho roku sme šli s E39 - za týždeň sme najazdili 2800 km :-)
BMW 520i 1989 do 1.5.2015
BMW 528i 1999
FIAT Dobló 1,9D 2003
 
Užívateľov profilový obrázok
waterran
Autor témy
Príspevky: 38
Registrovaný: 1.5.2011
Auto: 528i e39
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Ľubica, Slovensko

Zapojenie cúvacej kamery do e39 528i

Nedeľa, 17. Novembra 2013, 20:48

Ahoj klubáci! Dnešný krásny slnečný deň som využil na dokončenie montáže a zapojenia cúvacej kamery. Nebudem popisovať demontáž čalúnenia, vybranie osvetlenia ečv a nasunutie kamery. Tieto úkony už boli popisované na inom mieste na fóre.
Takže kameru som kúpil cez internet po telefonickej objednávke v jedno ráno a na druhý deň pred obedom mi poštárka doniesla malý balíček. Keďže mám dosť práce okolo firmy a pri dome, na kameru mi ostal čas len na hodinu denne, vždy pred zotmením :-( Nebudem sa veľmi rozpisovať - urobil som pár fotiek, myslím, že podľa ich popisu bude každému postup jasný.
Ešte taká perlička: po kúpe kamery som ju vyskúšal pri dočasnom zapojení, len tak z ruky a kamera super fungovala. Po montáži a zapojení na "ostro" monitor zareagoval prepnutím po zaradení spiatočky, ale obraz z kamery sa neukázal. Premeral som video káble, signál z kamery bol v poriadku. Už som mal obavy, že som "odpálil" televíznu kartu. Znova som všetko zapojil a nič. Tak som (po zapojení batérie) nahodil vynulovaný čas a dátum do BC a našťastie ma napadlo dať zo zvyku aj ladenie televízie, reku či netreba naladiť kameru ... a bolo to potrebné ;-) Po zaradení spiatočky naskočil obraz z kamery, po jej vyradení obraz z BC.
Nechcem na mojej "Peťke" robiť žiadne úpravy, páči sa mi v originálnom stave a v takom ju chcem udržiavať. Kameru som zapojil, aby som využil výbavu, ktorá je v aute k dispozícii a televíziu na digitálny príjem neplánujem prerábať. Ak by mal niekto otázky k zapojeniu či montáži, pýtajte sa!
Prílohy
3) osvetlenie ečv LED na kamere napojené paralelne na pôvodné svetlo, ktoré je schované v dverách kufra.JPG
myslel som, že žiarovku nahradím odporom, aby mi BC nehlásil závadu, ale 10W odpor by sa prehrieval viac, ako žiarovka a na ráme dverí mi svetlo schované za čalúnením vadiť nebude
1) kábel vídea , kamera s video káblom, kablom napojenia kamery a káblom na osvetlenie ečv, predlžovací kábel napojenia kamery.JPG
v krabici je okrem tohoto obsahu aj plánik so zapojením, ale podľa toho mi nešlo prepínanie BC a obrazu z kamery
2) vštko čo je potrebné tu mám.JPG
našťastie v aute je kompletná výbava, ktorú potrebujem k zapojeniu kamery, stačilo mi dokúpiť spínacie relé s päticou za asi 3 € :-)
4) napájaci kábel + prispájkovaný priamo na plošák cúvcieho svetla, kábel - na plošák  uzemnenia.JPG
káble sú nenápadne prispájkované priamo na plošák s pravým osvetlením cúvačky+ a uzemnenia-, na konci je zásuvka a cez zástrčku sú spojené so spínacím relé
5) káble= biely+,  čierny-, modrý - spínací vstup, žltý- spínací výstup k PIN č.17, červený nezapojený .JPG
praktické zapojenie relé, ktoré je umiestnené nad batériou a je samostatnou zástrčkou spojené so zadnými svetlami, takže tie sa dajú pohodlne po odpojení odobrať
6) napojenie kamery= videosignál na PIN 13+  14-(biely), spínací od relé  na 17- (modrý) konektor.JPG
dajú sa kúpiť aj originál káble s koncovkami, ale to by ma nebavilo, keby som si aspoň dačo nevyrobil ;-)
7) kamera na mieste pravého svetla ečv.JPG
pôvodne som chcel dať na ľavú stranu, aby kamera bola viac v strede, ale káble boli krátke, tak som to dal na pravo
8) monitor pred zaradením spiatočky.JPG
po vypnutí batérie boli údaje vynulované a aj vďaka tomu ma napadlo vyladiť TV a chytiť signál z kamery :-)
9) monotor po zaradení spiatočky pri osvetlení len cúvacími svetlami.JPG
cez deň je obraz farebný, sú vidieť značky s vyznačením vzdialenosti a označením ľavej L a pravej R strany, v noci je celkom pekne vidieť aj keď svietia len "cúvačky"
10) zapojenie kamery.JPG
niesom elekrikár, takže "schéma" je taká, ako som ju nakreslil :-)
BMW 520i 1989 do 1.5.2015
BMW 528i 1999
FIAT Dobló 1,9D 2003
 
Užívateľov profilový obrázok
waterran
Autor témy
Príspevky: 38
Registrovaný: 1.5.2011
Auto: 528i e39
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Ľubica, Slovensko

spotreba E39 528i automat

Nedeľa, 23. Februára 2014, 15:38

Ahojte priatelia! Pri používaní letných kolies na E39 528i automat, vpredu 235/45R 17 a vzadu 255/40 R17 som pri dlhšej jazde po diaľnici, s využívaním tempomatu dosiahol priemernú spotrebu 8,5l/100km. Po prezutí zimných kolies 205/65R 15 som bol zvedavý, ako sa zmenia jazdné vlastnosti a spotreba. Už po prvých kilometroch v meste a medzi mestami pod Tatrami spotreba klesla a pohybovala sa okolo ôsmich litroch.
Minulý týždeň som sa vrátil z Nemecka a vyhodnotil 1888 km trasu. Ešte po diaľnici na Slovensku, a cez ľadom pokryté Donovaly bola spotreba na 7,7l/100km a neskôr klesla na 7,4l. Údaj na palubnom displeji súhlasí so spotrebou počítanou podľa tankovania. Podotýkam, že jazdím skoro stále s tempomatom! Keď som auto kupoval, bývalý majiteľ jazdil okolo 9,5l/100km na 17" kolesách a ja som to považoval za úspornú jazdu. :-) Takže uvažujem, kúpiť na leto 225/60R 15 pneumatiky a jazdiť s nimi (úsporne) po našich okreskách a 17" (sú, myslím si veľmi pekné) používať na dlhé trasy. Hliníkové 15" disky na leto mám teraz na E34 - tam pôjdu pôvodné pavučinky, ktoré dostanú nový lak.

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me
Prílohy
spotreba na zimných, 15 palcových kolesách.JPG
spotreba na zimných 15 palcových kolesách.JPG
spotreba na 17 palcových letných kolesách.JPG
BMW 520i 1989 do 1.5.2015
BMW 528i 1999
FIAT Dobló 1,9D 2003

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 32 neregistrovaných