... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
gusto
Príspevky: 604
Registrovaný: 28.7.2007
Auto: 325ti
Kraj: Trnavský

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Streda, 20. Marca 2013, 10:12

voMacK napísal:

](*,) ](*,)

kuchanie DPF a duplom KATov je kokotizmus. Ked niekto nema na zakladnu udrzbu nech si nekupuje auto.
Zdravie mna a mojho okolia mi je prednejsie, ako "zdravie" mojho auta.


Problem je vo vydrzi a cenach novych DPF. Pokial diel, bez ktoreho auto moze normalne fungovat vydrzi v priemere do 150 000 km stoji priemerne 2000 € +, nemozno sa cudovat, ze ludia spekuluju, ako sa ho zbavit. Pokial by ich automobilky predavali za normalne ceny (povedzme do 600 €), alebo by autorizovane servisy dokazali zabezpecit kvalitny a cenovo dostupny repas, problem kuchania DPF by v podstate neexistoval. Pritom, aftermarketove nahrady (cize nove neoriginalne) DPF sa daju v pohode kupit do 700 € so ziskom pre vsetkych zucastnenych, takze realne naklady na vyrobu zas tak vysoke nie su. Automobilky vsak supluju usly zisk pri predaji aut (lebo nove auta su smiesne lacne, ako nikdy neboli) prave na cenach dielov, aspon tych par dolezitych...
Dolezite z mojho pohladu vsak je, ze ludia vo vseobecnosti su hlupi - kupuju auto s tym, ze diesel je lepsi, lebo malo zerie, akoby naklady na prevadzku auta bolo len palivo. Jazdia s nimi casto kratke trasy a po 80 000 km je DPF v prdeli. V servise mu povedia, ze ho to bude stat vsehovsudy povedzme 3000 € (napr. Honda) - co ma ten clovek urobit? Ma si vziat uver, ked casto este splaca leasing na to auto??? Jasne, jeho blbost, ze si kupil diesel, ale co by ste takemu cloveku poradili, bez emocii a bez nadavania, ked si aj uzna chybu??? Odstavit auto a setrit, ked ho to auto casto zivi? Cely svet jazdi normalne, na benzin, len prijebana europa si mysli, ze s naftou objavila druhu Ameriku...
 
miki012
Príspevky: 659
Registrovaný: 2.1.2009
Auto: x5
Kraj: Trnavský
Bydlisko: sered

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Streda, 20. Marca 2013, 10:21

Cely svet jazdi normalne, na benzin, len prijebana europa si mysli, ze s naftou objavila druhu Ameriku... mas pravdu ale cely svet aj strajkuje ale hlupa slovac drzi hubu a chodi do roboty za 300ecek.nie vymena dpf neny draha to len malo zarabame...
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Streda, 20. Marca 2013, 14:38

Ak si niekto kupi novu F10 za 70.000E a po 3 rokoch vymeni DPF je to ina vec ako ked niekto naskrabe posledne drobne na 2004ku E60ku za 7000E a v servise mu povedia ze vymena DPF bude stat 30% obstaravacej ceny vozidla. Vacsina tychto ludi to riesi ze da DPF prec. Evidetne po tom dopyt je, kedze dost vela firiem to ponuka a sa tym zaoberaju
 
Užívateľov profilový obrázok
Asvo41
Príspevky: 165
Registrovaný: 19.9.2012
Auto: BMW 520d E60 lci
Kraj: Žilinský
Bydlisko: u mňa doma

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Streda, 20. Marca 2013, 14:47

na nete su aj nahrady filtrov po 600eur len či čosi vydržia...
či nepojdu po par tisic km srať, jasne že ten kto jazdi mesto tomu by šiel srať aj original...
alebo ho skusiť dať vyčistiť :roll:
Obrázok

PRÍBEH - Moja e60
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Streda, 20. Marca 2013, 14:55

600e je uz celkom slusna cena. Ale pri 10 rocnom voze sa bude majitel spravat ekonomicky a odstrani DPF na 530d za 300e...
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Streda, 20. Marca 2013, 15:10

vsetko je to o kvalite paliva, si zoberte kolko emisii vypustia denne auta na celom svete, to je tak pica asi 1/2 toho co vyprdi do ovzdusiajedna kontajnerova lod, ktora ma spotrebu asi tak 200t mazutu (to je nieco ako smola) denne. no a na prazdne sudy nemaju automat ako v lidly na pivove flasky -> sup ich do mora.

elektromobily? ekologicke? si robi niekto srandu vsak? to ze pri jazde to nema emisie neznamena, ze pri vyrobe ich nebolo viac ako za celu zivotnost priemerneho dizla.
btw ked vidim prius tak dostavam neodolatelnu chut ho nechat na krizovatke v nenormalnom kudoly dymu
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
auto111
Príspevky: 1689
Registrovaný: 30.1.2011
Kraj: Trnavský

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Streda, 20. Marca 2013, 18:34

Jararak - len si porovnaj pomer uzitocnej zatazitelnosti kontajnerovej lode a osobneho auta (k spotrebe). Hlavne ked sa v aute vyvaza priemerne "az" 1,5 cloveka.

Tym nechcem tvrdit ze ten maglajz co pohana kontajnerove lode/tankery schvalujem.

A s elektromobilmy suhlasim - inak este bude "sranda" ked sa zacnu skladky zaplnat elektromobilmy po zivotnosti samozrejme s vylagrovanymi/pokazenymi bateriami - lebo majitelia zisitia ze vymena baterii stoji cca 1/2 hodnoty auta.
 
Užívateľov profilový obrázok
MrKublajs
Príspevky: 92
Registrovaný: 2.6.2011
Auto: 330d Touring
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Štvrtok, 21. Marca 2013, 01:34

DPFko je vec pre ktoru si uz asi nikdy nekupim naftu. A to sme este len pri limite EU5, ked pride EU6 a vsetci zacnu tankovat aj mocovinu z dovodu znizenia produkcie NOx tak kupa diesla bude uz uplne nevyhodna. Ako nehovorim znizovanie emisii a je blud a je mi jasne ze sadze z naftoveho motora su riadny humus kedze vzhladom na svoje male rozmery maju relativne velku aktivnu plochu na ktoru sa dokazu naviazat rozne prchave organicke latky, kysle aerosoly etc... No na druhej strane ekonomicka nakladnost mi pripada neumerna. A ani argument ze ked si kupim auto za 70k tak mam aj na dpf filter za 2k sa mi nezda relevantny. Za tie prachy uz clovek dokaze ist aj navstvit Mella do Belize ](*,) Cele toto nasilne znizovanie emisii je tak trochu na hlavu postavene... Neviem v konecnom dosledku sa mi to preferovanie nafty u nas zda maximalne kontraproduktivne... Defacto naftovy motor pre mna uz nema ziadne vyhody kedze rozdiel spotreby benzinu a nafty uz nie je vobec taky markantny, krutak tych motorov je tiez velmi podobny kedze sa zacali robit preplnovane benziny... + prevadzka toho benzinu je omnoho cistejsia, tvori omnoho menej sadzi ako nafta, ma vyuzitelnejsie spektrum otacok, rychlejsie sa zohrieva, nie je taky problemy s palivom atd atd...
A keby bolo na mne ja by som osobne najradsej chodil na zemny plyn. Odpadol by problem so sadzami, odpadol by problem s nadmernou produkciou NOx, CO2, + dalsich organickych latok kedze vacsinovym produktom spalovania zemneho plynu je vodna para. Navyse dalsie plus k tomu je to ze zasoby plynu sa odhaduju na dlhsi casovy horizont ako zasoby ropy. Tot moj nazor :roll:
Drive it like you stole it :)
 
Užívateľov profilový obrázok
DesertFox
Príspevky: 250
Registrovaný: 16.6.2012
Auto: BMW 525d E60
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Štvrtok, 21. Marca 2013, 07:13

auto111 napísal:
inak este bude "sranda" ked sa zacnu skladky zaplnat elektromobilmy po zivotnosti samozrejme s vylagrovanymi/pokazenymi bateriami - lebo majitelia zisitia ze vymena baterii stoji cca 1/2 hodnoty auta.


Nás šrotárov to bude len tešiť :thumbup: :mrgreen: Inu, recyklácia batérií na Slovensku je v moc slušnom štádiu (lepší sú od nás už len Maďari). Kovy / Farebné kovy spracovať vieme, batérie spracovať vieme, plasty sa predávajú do Rakúska (vyrábajú sa z toho také gumené pásy ktoré majú na sebe ako keby dezén pneu, občas to vidno v servisoch na podlahe. má to chrániť liatu / kachličkovú podlahu pred poškodením).
Here's the Rule Breaker ... It appears to be a normal BMW 5 series, until you start it up. Yeees, Lucifer has come to our little world with milk and petrol ! (Jeremy Clarkson).

Madonna vs. BMW M5
 
Užívateľov profilový obrázok
MuadDeeb
Príspevky: 948
Registrovaný: 12.12.2008
Auto: EX: E46 320dT 2005
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: Koniec vykuchanym DPF filtrom

Štvrtok, 21. Marca 2013, 08:03

Debata pekná, len čo je pravda. Všetko má svoje pre a proti.

Ľudia však majú krátkozraké myslenie, to musíte uznať. Pretože každý pozerá len na spotrebu, pretože diesel žerie 6l/100km a benzin 8l/100km. To ušetrím 2l/100km. A už nepozerám na to, že môžem mať ďalšie náklady (napr.: žhavič drahší ako sviečka, riziko odpálenia turba) a ak jazdím po meste, tak tá spotreba na diesli nie je valná.

Ak si porovnáme ceny nových (platí to aj pri jazdených), tak napr Hyundai ix35 má rozdiel v cene 2000€. Vezmeme si skôr uvedený rozdiel spotreby, tak sa dostaneme na úsporu zhruba 3,5€ na 100km. Na to, aby som prejazdil 2000€ tak musim prejst 70 tisic km aby som sa dostal na rovnaku cenu. Pripadne si do auta namontujem plyn (ktory stoji menej ako 2000€) tak jazdim este za menej ako na naftu.

Jasne ze ak jazdim do roboty denne 30km tak si kupim diesel, ale ak sa motam po meste tak jedine benzin. A preto, aby som mal spotrebu 5l na cest do Chorvatska raz za rok, urcite si nekupim diesel. Mal som benzin, kupil som si nasledne diesel (chodil som casto PP-BB) a znova som pri benzine, pretoze znova jazdim prevazne mesto.
We ride together, we die together - Bad Boys For Life
Ford Escape 3,0 V6 XLT Limited

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 204 neregistrovaných