... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
Le Gend napísal:Posunutie obmedzovaca je jediny sposob, ako na atmosferickom benzine vyraznejsie dvihnut vykon. Graf krutaku pred obmedzovacom vecsinou klesa, lebo vacky su nastavene tak, ze v tych otackach nestihaju dostatocne otvarat ventily a dodavat vzduch. Velmi dobre to vidno na motoroch bez variabilneho casovania, kde po vymene vaciek za vyssie a ostrejsie brzda ukazala, ze grafy neklesaju a otvara sa priestor na posunutie obmedzovaca, spolu s chiptuningom (alebo ladenou ECU), aby sa vykryla ta rezerva. Na niektorych autach sa obmedzovac posuva dost lahko, vedia to robit chiptuningove firmy.
Na aute s variabilnych casovanim by teoreticky mohlo mat zmysel posunut obmedzovac a preprogramovat casovanie a zdvih ventilov (ak vobec ventily este maju v tomto rezervu). Trochu to asi bude brzdit sanie a vyfuk, ktore su ladene na nizsie otacky, ale narast vykonu by sa mal dostavit. Samozrejme, zostane problem s teplom a mazanim, ako som pisal na zaciatku, no pri obcasnych kratkych sprintoch by to mozno nebolo az take hrozne..
MajkoKNM napísal:airbone dobry sisom zvedavy ci aj tvoje auto je take huste ako mas reci
 
 MajkoKNM napísal:Dufam ze mi das dobru cenuvies povedat aj nieco z vlastnej skusenosti a nie len drby co si niekde pocul? odpalil si uz riadiacu jednotku? pouc ma, rad sa necham

airbone dobry sisom zvedavy ci aj tvoje auto je take huste ako mas reci
 
											MajkoKNM napísal:som zvedavy ci aj tvoje auto je take huste ako mas reci
 
   
   
  


pelo napísal:Ale ved je to totalna picovina. Pozri grafy priebehu krutiaceho momentu a vykonu, v tych otackach uz nic neziskas, obe hodnoty v tych otackach uz klesaju. Takze jedine, co tym docielis, bude vacsi hluk, tak sa Ti bude zdat, ze to ide lepsie...placebo efekt rovnako ako tie sportove sisky a podobne picoviny...radsej si daj zmerat vykon na brzde a nauc sa preradovat vtedy, ked je to vhodne a zbytocne ten motor netoc...
 
											 
											