... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 55

Ako ste na tom s DPF?

1. Funguje mi bezproblémovo
96 (40%)
2. Mám s ním problém a hľadám riešenie
47 (20%)
3. Vymenil som ho za nový/zánovný
8 (3%)
4. Dal som ho vyčistiť
39 (16%)
5. Dal som ho odstrániť
50 (21%)
 
Celkom hlasov: 240
bmwtt.sk
 
dimensionone
Príspevky: 744
Registrovaný: 21.6.2010
Auto: 318d(F31)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Viničné

Re: particle filter

Pondelok, 16. Januára 2012, 09:03

To prečistenie funguje, môžem potvrdiť. Aj ja som si dal prečistiť, teraz sa správa normálne. Minule, keď som sťahoval dáta diagnostikou, tak som videl, že tam bolo napísané, že bola požadovaná regenerácia filtra. Tak som sa povozil na dialnici, síce som nič nepočul ani nevidel žiadny dym, no pri ďalšom načítaní to už vypisovalo, že regenerácia už nie je požadovaná, z čoho usudzujem, že bola vykonaná. Nechápem, prečo to nezobrazujú na display, tak ako to robia niektoré iné značky.

Mňa teraz pre istotu trápi chyba z diagnostiky - pred fitrom je nejaký senzor - exhaust backpressure senzor. Teraz mi vypisuje, chybu s otvoreným obvodom, neviem, či to nejako súvisí s tým čistením fitra alebo nie.
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: particle filter

Pondelok, 16. Januára 2012, 13:13

dimensionone napísal:
Mňa teraz pre istotu trápi chyba z diagnostiky - pred fitrom je nejaký senzor - exhaust backpressure senzor. Teraz mi vypisuje, chybu s otvoreným obvodom, neviem, či to nejako súvisí s tým čistením fitra alebo nie.


Otvorený obvod by mohlo znamenať to, že auto si myslí, že ten senzor tam nie je.
Nemohlo sa stať, že pri čistení zle zasunuli nejaký konektor na tom senzore?
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
locarno
Príspevky: 318
Registrovaný: 18.9.2011
Auto: Non BMW
Kraj: Trnavský

Re: particle filter

Pondelok, 16. Januára 2012, 17:04

mato530 napísal:
Ahojte.
Nechcem prilis mudrovat na tuto temu ale mam istu skusenost...

1.postreh .. Jano nechcem ta sklamat ale podla fotky si si prevrtal katalizator....
DPF je az za nim... http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... te_filter/


Ahoj. Ty si dal schému na motor M57N, pričom ja mám kód motora M57N2 a tu je DPF spolu s KATom, čiže správny diel bol prevrtaný :D
http://bmwfans.info/parts/catalog/E61/T ... te_filter/
Jano
 
Užívateľov profilový obrázok
bmwbros
Príspevky: 385
Registrovaný: 31.5.2010
Auto: E60 530D
Kraj: Banskobystrický

Re: particle filter

Štvrtok, 19. Januára 2012, 21:26

...takže dnes znova po diagnostike, spustili cez ňu samočistenie a išiel som poriadne prevetrať bimmera, je potrebne dosiahnuť teplotu PDF-ka na 245 Celzia aby samotný proces čistenia nastal, minimálne 30min. jazdy: Tak som prepol na ,,šport,, a šlapol ,,troška,, na plyn :mrgreen:
No nepomohlo :? Kurva jedna upchatá.
Takže PDF-ko dám dole, a pôjde na dôkladné chemické čistenie, kým nie je upchaté celkom aby ma niekde cestou nehodilo do ,,nudzáku,, :wink:
Pokusím sa to zdokumentovať a nahodím Vám to sem...
Udajne niekde pri Miskolci v Maďarsku, čista PDF-ka profesionálne aj z autobusov, nakladákov, ktoré sú veľké dobre že nie ako sudy plné spečeného ,,sajrajdu,, a že po čistení (vypálením, chemicky) sú ako nové :thumbup:
Ak nebudem spokojný s mojim vyčistením tak im ho tam zanesiem, nech ukážu čo dokážu. :D hehe
ex E60 530D sedan black
 
jiro
Príspevky: 79
Registrovaný: 13.11.2011
Auto: BMW 525d E61r.v.2008
Kraj: Banskobystrický

Re: particle filter

Štvrtok, 19. Januára 2012, 21:33

bmwbros napísal:
...takže dnes znova po diagnostike, spustili cez ňu samočistenie a išiel som poriadne prevetrať bimmera, je potrebne dosiahnuť teplotu PDF-ka na 245 Celzia aby samotný proces čistenia nastal, minimálne 30min. jazdy: Tak som prepol na ,,sport,, a šlapol ,,troška,, na plyn :mrgreen:
No nepomohlo :? Kurva jedna upchatá.
Takže PDF-ko dám dole, a pôjde na dôkladné chemické čistenie, kým nie je upchaté celkom aby ma niekde cestou nehodilo do ,,nudzáku,, :wink:
Pokusím sa to zdokumentovať a nahodím Vám to sem...
Udajne niekde pri Miskolci v Maďarsku, čista PDF-ka profesionálne aj z autobusov, nakladákov, ktoré sú velké dobre že nie ako sudy :mrgreen: plné spečeného ,,sajrajdu,, a že po čistení ( vypálením, chemicky) sú ako nové :thumbup:
Ak nebudem spokojný s mojim vyčistením tak im ho tam zanesemiem, nech ukážu čo dokážu. :D hehe



Těším sa na ďalšie skúsenosti. Tiež má to čaká.. takže možno chytím inšpiráciu :)
 
Užívateľov profilový obrázok
voloda
Príspevky: 318
Registrovaný: 5.9.2011
Auto: 635csi ´87
Kraj: Košický

Re: particle filter

Piatok, 20. Januára 2012, 08:04

to bmwbros: zhavice mas vsetky v poriadku? mne bolo povedane, ze staci jeden zly a regeneraciu ti nespusti... vraj tie zhavice nejak pri regeneracii prihrievaju valce aby bola teplota potrebna na vypalenie dosiahnuta... je to aj logicke, lebo tych spominanych 245 stupnov nebude normalna prevadzkova teplota dpfka, hoci sa na auto tlaci... to by sa vypaloval skoro pri kazdej sportovejsej jazde...

nemam to od nejakeho sarlatana na skodovky, je to isty pan z dvorianok (majitelia BMW z okolia TV, VT a MI by ho mali/mohli poznat) co bmw fakt opravuje, nie len povie ze je to hotove a vsetko po starom, resp. po 100 km sme tam kde sme boli, alebo ze si to sadne, atd... ked to tak neje, tak som to mozno zle pochopil, ale logiku to dava... :bmwball:
 
Užívateľov profilový obrázok
mareko258
Príspevky: 2363
Registrovaný: 5.4.2009
Auto: BMW E61
Kraj: Banskobystrický

Re: particle filter

Piatok, 20. Januára 2012, 10:42

voloda napísal:
to bmwbros: zhavice mas vsetky v poriadku? mne bolo povedane, ze staci jeden zly a regeneraciu ti nespusti... vraj tie zhavice nejak pri regeneracii prihrievaju valce aby bola teplota potrebna na vypalenie dosiahnuta... je to aj logicke, lebo tych spominanych 245 stupnov nebude normalna prevadzkova teplota dpfka, hoci sa na auto tlaci... to by sa vypaloval skoro pri kazdej sportovejsej jazde...

nemam to od nejakeho sarlatana na skodovky, je to isty pan z dvorianok (majitelia BMW z okolia TV, VT a MI by ho mali/mohli poznat) co bmw fakt opravuje, nie len povie ze je to hotove a vsetko po starom, resp. po 100 km sme tam kde sme boli, alebo ze si to sadne, atd... ked to tak neje, tak som to mozno zle pochopil, ale logiku to dava... :bmwball:


co sa pamatam BMWBROS tam menil vsetkych 6 zhavicou za Beru tak by mali byt ok..
Obrázok
http://www.varialdetail.sk/
 
Užívateľov profilový obrázok
bmwbros
Príspevky: 385
Registrovaný: 31.5.2010
Auto: E60 530D
Kraj: Banskobystrický

Re: particle filter

Piatok, 20. Januára 2012, 12:40

áno menil ani nie cca.2 mesiacmi komplet 6kus žhavičov BERU...hmm ale ma tak napadlo že na diagnostike mi písalo aj jednotku žhavenia, a preto si myslím že to bude mať nie čo stým spustením samotného čistenia PDF súvis, niekde som už o tom čítal...tak teraz čakám na na novu jednotku od BERU, nahodím ju a uvidíme či sa spustí samočistenie....
ex E60 530D sedan black
 
Užívateľov profilový obrázok
voloda
Príspevky: 318
Registrovaný: 5.9.2011
Auto: 635csi ´87
Kraj: Košický

Re: particle filter

Streda, 25. Januára 2012, 08:26

ja si tiez myslim ze to bude mat suvis, lebo mozu byt zhavice v super stave, ked ich nema co spustit, tak nepomozu... mohol by si napisat na kolko ta vysli zhavice aj ta riadiaca jednotka??? caka ma to iste + este cistenie dpf tym nemeckym maglajzom...
 
abernolak
Príspevky: 307
Registrovaný: 13.5.2011
Auto: BMW 525 D (E60)
Kraj: Bratislavský

Re: particle filter

Streda, 25. Januára 2012, 08:50

asi to bude mat suvis s tymi zhavicmi aj rj...ja som vedel ze mam 3 zhavive zle ale auto startovalo na brnk a som to tym padom neriesil.k tomu jazdy iba po meste a vysledkom bol dpf v kybli asi po mesiaci...
zhavic cca 18e/kus, rj bola za tusim 105+/-e z automotivu (musel by som pozriet fakturu na presne cisla) a praca...tusim 3-4hodinky 20e/hod bez dane - lebo vraj treba toto a hento a este tutoktotok odmontovat...ale to uz tazko kedze v jednom servise ti povedia 2hodky a v dalsom 4 a este pripadne tu na fore nejaky macherti urcite napise ze on to ma za 30min...

ozaj ked uz pisem -vomack- mozno by sa mohla zalozit tema (podobnym stylom ako vrzganie v e60/61) ze "servisne ukony - odhad nakladov" alebo tak nejak - odhad casu a nakladov a tam popisat co ktore veci obnasaju a postupne tam pridavat veci, nech sa clovek potom vie aspon trochu zorientovat, ked mu v servise tahaju motuzy a rozpravaju bajky...
525d (E60)
Obrázok
 
mato530
Príspevky: 20
Registrovaný: 13.4.2009
Auto: BMW 530d
Kraj: Bratislavský

Re: particle filter

Streda, 25. Januára 2012, 22:00

ano pani, zhavice je potrebne mat v poriadku. Mam to z vlastnej skusenosti. menil som zhavice a nasledne aj riadiacu jednotku zhavenia. Bez bezchyboveho hlasenia mi to regeneraciu nespustilo.
Okrem ineho som aj fyzicky vycistil / vyplachol cisticom a nasledne diagnostikou vynutil regeneraciu...

PS moj postreh. Regeneracia vynutena diagnostikov sa nespustila pokial som naozaj nedodrzal predpisanu rychlost. Mne to pise min 20min rychlostou 60-80. Ked som ho prehnal 130 po dialnici tak nezregeneroval. Opat som dal vynutenu regeneraciu, dal tempomat a cca 30 min som isiel 80. Bolo to dost zaujimave :) ale potom ked som nacital, tak mal nove data a regeneracia prebehla v poriadku.
 
mato530
Príspevky: 20
Registrovaný: 13.4.2009
Auto: BMW 530d
Kraj: Bratislavský

Re: particle filter

Streda, 25. Januára 2012, 22:03

este co sa tyka prace k vymene zhavicov a jednotky. Da sa to spravit za 2hodky...v idealnom pripade aj za menej. Podstatne je aby neboli zapecene, inak je s tym problem a mozu sa aj zalomit a to uz je sakra problem. Vytiahnutie zalomeneho a novy zavit je tak za 130,- bez DPH / ks.
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: particle filter

Štvrtok, 26. Januára 2012, 07:57

Keď sa niekedy budem strašne nudiť, tak si zase kúpim chrochtáka. Tieto historky s DPF ma úplne fascinujú :mrgreen:
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
bmwbros
Príspevky: 385
Registrovaný: 31.5.2010
Auto: E60 530D
Kraj: Banskobystrický

Re: particle filter

Štvrtok, 26. Januára 2012, 12:29

mato530 napísal:
ano pani, zhavice je potrebne mat v poriadku. Mam to z vlastnej skusenosti. menil som zhavice a nasledne aj riadiacu jednotku zhavenia. Bez bezchyboveho hlasenia mi to regeneraciu nespustilo.
Okrem ineho som aj fyzicky vycistil / vyplachol cisticom a nasledne diagnostikou vynutil regeneraciu...

PS moj postreh. Regeneracia vynutena diagnostikov sa nespustila pokial som naozaj nedodrzal predpisanu rychlost. Mne to pise min 20min rychlostou 60-80. Ked som ho prehnal 130 po dialnici tak nezregeneroval. Opat som dal vynutenu regeneraciu, dal tempomat a cca 30 min som isiel 80. Bolo to dost zaujimave :) ale potom ked som nacital, tak mal nove data a regeneracia prebehla v poriadku.



Mato530, dik za rady a skusenosti, tak dnes mi konecne prisla RJ nahodim ju, dam spustit regeneraciu a zapnem tempomat na 80km, uvidime dam vediet:)
ex E60 530D sedan black
 
Užívateľov profilový obrázok
bmwbros
Príspevky: 385
Registrovaný: 31.5.2010
Auto: E60 530D
Kraj: Banskobystrický

Re: particle filter

Piatok, 3. Februára 2012, 13:50

Nová RJ BERU už nahodená, ale samotná regenerácia PDF neprebehla :( aj napriek samotnému spusteniu cez diagnostiku :? Nemal som síce tú možnosť dlhšej-ustálenej jazdy na diaľnici...išiel som tak max. 60-80km/h aj to na ceste I.triedy cca. 20min., Takže buď to ešte nestačilo na samotné prečistenie, alebo naozaj pôjde von to skur..né PDF-ko na ,,fyzicko-chemické,, prečistenie :mrgreen:
Na budúci týždeň aj tak idem do Rakúska, tak uvidíme či si ho ešte samo vypáli-prečistí na diaľnici :mrgreen:
Dám vedieť.
Prílohy
RJ BERU zhavičov.jpg
ex E60 530D sedan black
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 55

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bischoo a 4 neregistrovaní