Ahoj, e30 bez hrdze je uz dnes celkom ojedinely ukaz, ale je ich este dost takych ktore su celkom v pohode zachranitelne :) . Co sa motora tyka, je to v zasade asi jedno co sa tej spotreby tyka, mal som vlastne skoro vsetky motorizacie okrem TDcka (samozrejme M3 tiez nie

) . Ak sa ti chce citat napisem ti sem nejake skusenosti. M20 - uzasny zvuk, fajn prejav (ak to prave funguje).... 2.0 spotrebovo okolo 10-12L priemer, pomer vykon/spotreba je katastrofa, spolahlivost je pre m20 pojem casto neznamy. Casto som viac opravoval nez sa vozil. 2.5ka bola vo vsetkom rovnaka akurat aj celkom slusne sla a zrala menej ako 2.0 :-) , 8,5-10L priemer. M40 - bohuzial v dnesnej dobe uz je vacsina vylietanych, cvakaju, šijú, vykon rovny bicyklu, spotrebu som mal 9-10 nech som sa akokolvek snazil, a to som mal pretesnene sanie, pomenene nejake veci atd.... ziadne terno, este aj zvuk dotvara atmosferu ako v zigulaku, Ale co sa tyka spolahlivosti tak nemozem nadavat :) . 2.4D , je fajn varianta, 6tiválec, sice nafta ale kupodivu v prevadzkovych otackach to nechrochta ako TDI, krutak ako kamion, spotreba fajn, co sa spolahlivosti tyka tak fajn kedze sa tam skoro nema co pokazit . M10 som nevlastnil ale zazil , fajn motor, vydrzi dlho, ale takisto ziadna vykonova vyhra + ten zvuk tiez nieje zrovna orchester, ale spotrebu na tom kamos robil okolo 7.5-9L . Celkovo moj dlhodoby "vyskum" , alebo skor skusenost, preukazala ze akykolvek benzinovy motor v e30 zerie +- 10L

. Ze je e30 nepouzitelna na daily je samozrejme blbost ako mraky. Pouzival som a aj stale obcas pouzivam moje e30 ako daily, a vzdy na tom jazdim s radostou. To ze niekomu vadi absencia klimy (ktora sa davala aj do e30 sem tam ale taku e30 malokedy najdes) , je uz individualne. Takisto central je u e30 relativne normalna vec, ABS takisto sa da v e30 najst aj ked tiez je ich pomenej. Nicnmene, ak si typek ktoremu sa pacia e30, a niesi zhyckany luxusmi modernej doby ako nejake dofuky sedadiel a rozne nadkomfortne nezmysly (ano ja viem ze su to vyborne veci) , a mas rad nefalsovanu surovejsiu odozvu stareho auta tak e30 na OK podvozku splni tvoje ocakavania. Osobne by som na tvojom mieste ani neriesil motorizaciu, kedze spotreba atd budu vsetky velmi podobne , ale skor obzeraj nieco co karoseriovo vyzera fajn. Lebo technika, sa da vzdy celkom dobre poriesit, ale karoseriu dat doporiadku je zdlhava a zlozita praca :) PS: ..... originalisti a byrokrati ma zlynčujú ale best motor do e30 je m52b28

. Vyborny vykon spotreba a spolahlivost a samozrejme aj zvukovy doprovod je velmi prijemny. Ale, na zaver, nech je e30 akakolvek, zvezenie v nej je vzdy super, je to predsa tricka
