Tak, cas na nejake aktuality :) . Zacnem pekne po poriadku. Ako prve dostala e30 zlte strongflexy na hlavne casti podvozku, a teda - stabilizatory, tycky stabilizatorov, silentbloky prednych ramien, vzadu hlavne silenty napravnice a ramena. Nove zadne ulozenia tlmicov. Zmena obrovska konecne je to ochotne drzat stopu na ceste a neuskakuje mi predok. Zadnu napravnicu sme vystuzili a namazali alkytonom (to bohuzel odfotene nemam).


Boli sme sa posmykat na drift treningu, kde auto spolahlivo fungovalo. Zatial co dost ostatnych aut malo problemy s chladenim tak tricka bez problemov drzala. Jedina skoda ze bolo mokro, ale aj tak sme sa vyblaznili :)


Vsetko super az do momentu ked som sa siel otocit a zrazu sa tazko tocilo volantom. Ejha problem, po kratkej diagnostike a otvoreni nadobky servokvapaliny z ktorej sa valil dym som zistil ze vykaslat sa na chladenie servooleja nebol najlepsi napad

. Olej striekal z oboch manziet na riadeni. Aby som nedokatoval este aj cerpadlo tak som siel domov na lane

Po navrate domov mi kamos poskytol riadenie ktore mal odlozene v zasobe a tak som sa to jal vymenit a rovno aj vyriesit ten problem s chladenim. Klasicke seriove trubkove chladenie sa mi az tak nepozdavalo a tak som kupil olejovy chladic z e34 525tds a pouzil ho na chladenie servo oleja :).


No a potom som sa dostal k realizacii jedneho napadu nad ktorym som dost dlho premyslal. Uznavam je to trocha nekonzervativna uprava ale funguje to presne tak ako som potreboval a ako som to vymyslel. Skratka, motor siel dlhodobo na dost bohatej zmesi aj v atmosferickom rezime ked nefukalo turbo. V prvom rade nieje pre motor idealne jazdit na uplne bohatej zmesi, a za druhe to docela dost zralo (14-17L normalna jazda). Kedze som sa chcel castejsie aj normalne vozit tak ma to nutilo vymysliet nejake riesenie. Ano viem upravou RJ by sa tento problem vyriesil ale to je na moj vkus prilis drahe a "too mainstream"

. Tak som vymyslel nasledovnu vec - prepinatelny tlak paliva a to bud 2.5bar (ekonomicky mod) alebo 3.5bar (na tento tlak to jazdilo doteraz) . Tak som chvilu googlil a zhanal a pokupil nejake veci a vzniklo z toho nasledovne - v liste mam nastavitelny regulator ktory je nastaveny na 2.5bar. Za listou je rozdvojka jedna vetva ide do dalsieho regulatora (3.5bar) a druha ide cez el,mag ventil priamo do nadrze. Ked je ventil otvoreny tlak paliva je 2.5bar, ked ho zavriem tak palivo ide cez 3.5bar regulator.

Aby sa nestalo ze niekedy zabudnem prepnut tlak paliva vymyslal som dalej. Vymyslel a vyrobil som spinac ktory automaticky uzavrie el.mag ventil ked sa v sani objavi tlak vyssi ako atmosfericky. Na fotke este povodna skusobna narychlo vyrobena verzia ci to vobec nieco bude robit. Momentalne uz to vyzera trocha inak je to prerobene, su tam nejake pruzinky a je to obrusene a nastriekane :). Podtlakovy aktuator je pouzity z e36 323ti kompakt z vyfukovej klapky

K funkcii - Su k dispozicii dva mody. 1. tlak paliva trvale 3.5bar (ked viem ze tomu budem robit v kuse zle) . 2. automatika - tlak paliva pri normalnej jazde 2.5bar a ked sa nafukne turbo tak automaticky zvysi tlak paliva a obohati mi zmes. Celu zmenu pekne vidno na budiku sirokopasmovej lambdasondy. Vysledok - priemerna spotreba (75% okresky, ostatne mesto) 9,5L/100km s tym ze som tomu parkrat aj nalozil :). Zmes pri 2.5bar sa pohybuje 14.7-15.2 , pri 3.5bar 11-12. Tym padom som vyriesil cely problem zbytocne bohatej zmesi pri normalnej jazde :).
Ako dalsiu vec sme vyrobili par ks zadnych rozpernych tyci :)

A posledna foto je aktual motorovy priestor, tie cervene hadicky pri brzdovom posilovaci su podtlaky pre ten moj palivovy zazrak :)
