Pondelok, 27. Januára 2014, 11:36
na stranke rescuesheet.info pisu, ze miesto za slnecnou clonou bolo zvolene lebo :
- ma ho kazde auto na rovnakom mieste
- cez rozbite okna sa tam zvonka vzdy lahko dostanu
- vodic je (takmer :) ) vzdy pritomny v aute a zachranari sa na jeho miesto tak vzdy pokusaju dostat. (narozdiel od kufra ci podobne)
- V pripade ze ste pri zmysloch, viete karticku podat zachranarom iste lahsie, ako keby bola v kastliku ci inde.
- Pri crash testoch bolo preukazane ze v drvivej vacsine pripadov je tato zona neporusena, lahko dostupna a clona bez problemov odklopitlena (utrhnutena) narozdiel od roznych suflickov, skriniek ci podobne.
ak sa niekto zamysla aky je zmysel toho celeho, skuste si len predstavit kolko aut dnes existuje. Kazda automobilka ma mierne odlisne zvyklosti. Nikto umiestnuje naloz/bombicku na hlavovy airbag za stpok, niekto pod strechu. (kolko by asi trvalo zachranarom najst a odpojit baterku v E90 ci F11? Kde by ju asi hladali?) Ak nemate stastie na zachranara co podobne auto uz strihal, moze sa lahko stat ze noznicami cvakne prave neexplodovanu bombicku a schyta to on, rovnako ako vy v aute. Mimo toho, vraj je niekedy problem pri vystrihovani, ze stare hydraulicke noznice si nevedia poradit s autami s velmi pevnymi karoseriami ci stlpikmy plnenymi penovym hlinikom (obcas nas pripad, BMWckari). Preto potrebuju vediet kde strihat, kde je ram oslabeny.
BMW 320d E91Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II
"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"