aspoň niečo

viem že to neni moc dobré ale lepšie ako som mal predtým ..
BMW E30 M3Všetko to začalo v auguste roku 1985 . Automobilové magazíny zverejnili informácie o najrýchlejšom Bmw radu 3 všetkých
čias . Kľúčové údaje boli 200hp , maximálna rýchlosť cez 230km/h , šprint z 0-100km/h za 6,9. Svetovú premiéra bola na
Frankfurt Motor Show . Ale najdynamickejšia trojka musela počkať až do polovice roka 1986 . M3 projekt začal len niekoľko
mesiacov predtým . Motor bol 4valec s objemom 2.3Litra , kódové označenie motora S14B23 . Konštrukcia motora vychádzala
z motora čo malo BMW M1 /M88 V6 . Motor mal presne 195koní/145kW (s katalyzátorom) . Potom prišiel Evo model , 2.3 L s
niektorými zmenami motora a výkon dosahoval až 215koní/160kW . Neskôr prišla edícia Sport Evolution III. so 600kusmi ,
objem motora sa zvýšil na 2.5L 238koní/175kW . Všetky tieto M3 sa montovali ručne v BMW závode Garching . 215koňová
verzia E30 M3 Cabrio bola v tom čase najrýchlejší 4sedadlový cabriolet na svete. Výroba E30 M3 skončila začiatkom roka
1992 . M3 E30 mala na konte najviac výhier v automobilových súťažiach a tak sa stalo najúspešnejším závodným vozidlom v histórii automobilizmu.
Technické údaje M3 E30 :
- 2.3L , V4 , 16Ventil , 192hp , 143kW , 0-100km/h 6,9 s . Maximálna rýchlosť 146mph-235km/h
- 2.3L , V4 , 16Ventil , 215hp, 158kW , 0-100km/h 6,7 s . Maximálna rýchlosť 149mph-240km/h
- 2.5L , V4 , 16Ventil, 235hp, 175kW, 0-100km/h 6,1 s . Maximálna rýchlosť 154mph-248km/h
Dĺžka auta 4346mm , rázvor 2568mm , šírka 1679mm , výška 1369mm .
Do konca roka 1991 sa predalo 17.970 M3 E30 vrátane 786 kabrioletov .