Páni, už dlhšie mi vŕta v hlave jedna zásadná problematika - a to súčasnosť a budúcnosť údržby starších prémiových modelov v autorizovaných servisoch. V poslednej dobe sa často v autorizákoch (nie BMW) stretávam s oznámeniami prijímacieho technika: "my na to nemáme platný postup", "externá firma, s ktorou sme spolupracovali, ukončila činnosť", "musíte si zohnať jedine druhovýrobu", a pod. Pri bežných 10 a viac ročných automobiloch nižšej a strednej triedy je väčšinou stále možné - či už na vrakovisku alebo cez rôzne bazáre a druhovýrobu - zohnať všetky nevyhnutné náhradné diely pre bežnú prevádzku, avšak trápi ma otázka, ako je to v prípade E66 760iL FL s motorom N73B60, ktorý si chcem v tomto roku zadovážiť, a ktorý by som rozhodne nezveril do rúk neodborným garážmajstrom bez potrebného vybavenia (a teda zrejme inde ako v autorizovaných servisoch to ani servisovať nepôjde).
Tu sa však určite nájdu ľudia, ktorí priamo pracujú v BMW autorizákoch, resp. majú s nimi mnohé skúsenosti, preto by som sa vás chcel opýtať:
1. aká je súčasnosť a perspektíva do budúcnosti ohľadom servisovania E66 760iL FL (N73B60) v slovenských autorizovaných servisoch? nie je problém už dnes alebo v blízkej budúcnosti zohnať originálne diely (prvovýrobu), resp. vykonať zložitejšie servisné úkony? predpokladám, že oficiálne postupy pre výmenu kvapalín, filtrov a bežných spotrebných dielov, ako aj podpora software pre autodiagnostiku, bude ešte platná a použiteľná dlhšie, ale ako sú na tom komplikovanejšie servisné zásahy do elektriky, náprav, olejového systému a pod.?
2. ako sú na tom externé firmy, ktoré vykonávajú špecializované úkony pre BMW servisy? nie je problém odoslať napr. pokazený 10-ročný alternátor špecializovanej firme, alebo 10-ročný automat priamo do ZF na repas? aj v našich slovenských pomeroch?
Ďakujem za cenné info!
