... všetko o BMW ...

Moderátori: 100RM, BinKooL

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
mmracing.sk
 
littleB
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 22.8.2012
Kraj: Zahraničie

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Štvrtok, 11. Apríla 2013, 17:41

Chlapi, šak ja chápem, že u e38 to bude niekoľkonásobne viac, preto chcem LPG, aby som ušetril aspoň na spotrebe. :D
A tých 300€ ročne sa vám možno zdá málo, no keďže auto má teraz hodnotu max. 1000€, už som ho za tých 6 rokov čo ho mám poriadne preplatil. :-&
Naposledy upravil/-a littleB v Utorok, 21. Januára 2014, 13:54, upravené celkom 1 krát.
 
palzo
Príspevky: 1820
Registrovaný: 15.1.2008
Auto: Dedova Lada
Kraj: Košický
Bydlisko: Dedina

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Štvrtok, 11. Apríla 2013, 18:29

littleB napísal:
bla bla a bla bla a bla bla bla...


Minuly rok som do auta polozil niekolko nasobok 300e..., na aute to vlastne nevidiet, lebo lak a interier take veci sa neriesili.. kupil som gumy, lpg, brzdy, a par "malickosti" aby to auto technicky bolo v dobrom stave... treba sa prirpavit ze daco vybehne bude stat dost VELA.. opakujem VELA.. alebo viacej ako si zvyknuty.. Skus nam dat aky mas rozpocet na auto a relativne ak nemas problem sme napisat ze cca kolko mas mesacny prijem a podla toho ja viem pekne krasne povedat ze ci mas na e38..
Clovek co ma cez 2m vojde do klasickej v pohode a este aj zanho si sadnes..
Jack Daniels + Coca Cola :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Štvrtok, 11. Apríla 2013, 18:57

300eur rocny servis pezotu..
300eur predne brzdy s platnickami na sedmu :lol: (kupoval som minuly mesiac a nie v BMW)
 
littleB
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 22.8.2012
Kraj: Zahraničie

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Štvrtok, 11. Apríla 2013, 21:17

Každopádne za e38 Lang s LPG som ochotný dať max. 7tis.€, a tých 2-3tis.€ si nechávam na prípadný servis na prvé 3 roky jazdenia, taká bola predstava. :) No dúfal som, že za 7tis. zoženiem niečo, čo už bude vyservisované, a aspoň čiastočne zrepasované.
Naposledy upravil/-a littleB v Utorok, 21. Januára 2014, 13:55, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
korado
Príspevky: 2116
Registrovaný: 31.7.2009
Auto: len V12 a len long
Kraj: Bratislavský

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Štvrtok, 11. Apríla 2013, 21:44

Choď si za svojím snom, jednoznačne! Ale s rozumom, ja ti držím palce! :thumbup:
Nekúp prvú, daj si záležať a budeš spokojný. Čo sa týka miesta, ak máš long tak to ocenia cestujúci vzadu, ale ako vodičovi ti to môže byť jedno. A ešte pri parkovaní je tam rozdiel cca 30cm? neviem presne...

(tiež som nerozmýšľal, keď som kupoval svoju E38 ale neľutujem jediného centu)
INSTAGRAM: korado_korado
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Štvrtok, 11. Apríla 2013, 22:11

ja ti nechcem do toho kecat, ale:
- ked nakupujem niecov BMW, tak este aniraz som nemal fakturu pod 200 eciek. kopec veci okrem BMW servisu nekupis a zasa cinu by som do auta nedal, aby som ostal niekde vysiet.
- ak to chces mat len na vikendy, to tie nieje bohvie ake riesenie... to auto trpi... mne auto stalo cca pol roka, a ked som nastartoval, nesiel siber, baterka bola vymlatena, vsetko vrzgalo... rovnako len kratke trasy tiez tomu autu nerobia dobre.
-momentalne jazdim na sedme denne, ci uz kratke, alebo dlhe trasy, na plyn to nemam (to ani nemienim riesit) ale mesacne ide do benzinu cez 500euri
- ked to zhrnem za tie 3 roky, tak rocne slo na servis cez cca 1000euri (ci uz spotrebak, alebo nieco jednoducho odislo) ano, da sa kupit aj lacnejsie, ale silno nedoporucam setrit na veciach typu pneumatiky, brzdy atd. skaredo sa to par ludom vypomstilo.


ked ti mam zhrnut, co tam odchadza tak:
- mechanizmus okien, najma, ked mas dvojite skla. mne sa uz pokazili vsetky styri, su tam nalisovane take silonove kolecka. Z vrakaca si za to vypytaju kludne 100eciek, kedze je to ako teple rozky
- chromaticke zrkadla - jedno stoji cca 300 euri v BMW, inde to nekupis, jedine pouzite, ktore si zasa drzi cenu. vyraba to len jedna jedina firma
- hadice. ako chladic, tak aj hydraulika. ak kupis s motorom M62, tak hadice zasa kupis len v BMW, lebo je tam taky narazaci patent, a so zeleznou paskou to nespravis
- automat (tu je o tom kopec tem
- alternator - bezkontaktny, vodou chladeny. zatial som nemal problem, ale na SK to vraj dokaze repasovat len jedna firma cize opat monopol
- termostat u M62 je s regulatorom, stoji okolo 120eciek
- nadrz - je plechova. vacsina ludi mala problem s koroziou (aj ja) z druho vyroby nezozenies, v BMW za to pytaju 900 euri. bolo to 10 hodin zvarania
- EDC a Niveau - ako pisal palzo
- dalej, nezabudaj, ze tam je kopec elektriky, a take 20 rocne kondenzatory zvyknu odchadzat, nastastie este mi ziadna jednotka neodisla. Ale pri nejakom probleme, mozem ist leda tak na diagnostiku, lebo inak mozes menit a menit, kym sa dostanes k suciastke ktora je vlastne zla, a niektore chyby aj tak musis mazat cez diagnostiku


no, a takto by som mohol pokracovat az do rana. kupit take auto nieje problem, ale treba si zradat najma prevadzkove naklady, pretoze aj BMWcka sa kazia
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Piatok, 12. Apríla 2013, 07:27

je to super auto ale vždy si maj odložené cca 1500€,

len taká výmena oleja - 8litrov kvalitného oleja+filter a 100vka v riti
výmena sviečok ďalšia stovka v riti
začne klepať predok tak zrepasuješ nápravu tak 500€ len za materiál
brzdy komplet 500€ za materiál

a to sú len základné veci, keď sa ti vysype automat tak 2000€, keď ti odídu EDC tlmiče tak to ani neidem písať, a millión ďalších vecí

ja ti veľmi fandím v tom ale poriadne si to premysli či ísť do toho, lebo nefunguje to tak že ušetríš pri jazde na LPG tak bude na servis
neviem koľko ti žral pežot, ale tu počítaj 14-15l LPG, čo je ako 7l benzínu, takže vlastne to auto bude mať náklady na kilometer ako bežné benzínové auto, avšak ten servis bude stále omnoho drahší
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
palzo
Príspevky: 1820
Registrovaný: 15.1.2008
Auto: Dedova Lada
Kraj: Košický
Bydlisko: Dedina

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Piatok, 12. Apríla 2013, 09:33

Dost vela argumentov tu padlo.. ja ked som bral e38 som zarabal niekolko nasobok toho co mas ty dneska, vtedy stal liter benzinu v rakusku cca 1e.. vobec ma to netrapilo, ked trebalo natankovat za 300-400e a kupit gumy za 500e a daco vymenit za 200-300.. ale stale daco odide lebo je to stare auto.. a pak jedneho krasneho dna firma nas prepustila vsetkych do posledneho a pak som sa priblizil ki tvojemu platu.. s tym platom co bol o trosilinka viac som mal co robit aby som tu sedmu uzivil.. Ako enchcem ta odradit, ale aj janci tu napisal.. ja som minuly rok polozil slusnu sumu do auta.. a myslim ze aj viacery co maju e38.. ano auto je fasa pohodlne, zboznujem sa v nom vozit ten zvuk V8, kazda jedna cesta ma potesi, ale ma to svoju cenu..
Jannci asi by napisal to iste, ved spolu sdme sli do D pre jeho sedmicku.. Ale treba si uvedomit kupuje sstarsie auto, nikdy nevies co mu je alebo bolo.. ale ked si stale taky optimista.. daco sa najde :)
Jack Daniels + Coca Cola :)
 
littleB
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 22.8.2012
Kraj: Zahraničie

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Piatok, 12. Apríla 2013, 16:15

Páni, ďakujem vám veľmi pekne za všetky názory a rady, konečne som si urobil presnejší obraz o tom, čo ma pri e38 čaká. :thumbup:
Inu, kde vlastne servisujete vaše fára? Len v Bavarii, alebo si to robíte sami? :wink:
Naposledy upravil/-a littleB v Utorok, 21. Januára 2014, 13:55, upravené celkom 1 krát.
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Utorok, 16. Apríla 2013, 14:33

E38 je ikonicka, ale skor by som ti odporucil nieco z nizsej triedy, vyskusaj si 5er, obe tie motoriacie mas aj tam, a servis je o nieco odlahceny, potom to mozes kedykolvek predat, a ist na 7er, ale osobne tipujem ze nepojdes :D Ono dost zalezi ako to auto milujes, ci das posledne € na auto, alebo si po case s 0,- na ucte hovoris, ci to vlastne stoji za to > moj pripad, preto pojde E34 prec, pretoze mi to uz nestoji za to. Ja som do nej skocil rovnymi nohami z Felicie, vsetko si robim sam, co je rozdiel na cene servisu min. 50% ktory si ty budes musiet priratat, studujem, a ten prijem mam zhruba ako ty, na zivenie toho auta mam, ale prilis tesne, uz ma omrzelo, nebavi ma, a je mi luto davat vsetko tam kde napr. jedneho dna naburas a... :shock:
 
littleB
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 22.8.2012
Kraj: Zahraničie

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Streda, 17. Apríla 2013, 11:35

Ja som samozrejme pôvodne uvažoval nad nižšími triedami, no keď si raz do niečoho beznádejne zamilovaný, nejde to... :D
Sedel som vo všeckých možných autách už za tie roky, a nakoniec sa ukázalo, že moderné autá vôbec nie sú pre mňa - slabý rozhľad (malé okná & široké stĺpiky), slabý zážitok z jazdy, málo priestoru na nohy (aj kvôli širokým stredovým konzolám), snáď jedinou výhodou je menšia spotreba tých novších áut. Tak som sa nakoniec vrátil k svojmu detskému snu (e38 a e65), a po prečítaní množstva článkov a odskúšaní týchto tátošov som dospel k názoru, že pre mňa bude lepšia e38.

//keď sme pri tých opravách - chlapi, neviete, či môžem u e38-čky vymeniť on-board monitor klasický za ten širokouhlý veľký (bez nutnosti vymienať celú jednotku, len tú povrchovú časť)? :wink:
Naposledy upravil/-a littleB v Utorok, 21. Januára 2014, 13:56, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Streda, 17. Apríla 2013, 12:22

tak keď si nevieš nič na aute spraviť sám tak sa priprav že na servis minieš 1000-2000€ ročne, samozrejme keď to auto chceš udržovať v dobrom stave :wink:
ja si úplne všetko robím na autách sám a len do takej e34ky som dal za necelé tri roky len na náhradné diely hodne cez 1000€ a to len za bežné veci, keby som to mal ešte do servisu voziť tak kľudne 2-3x toľko by to bolo
a neviem čo študuješ, ale platy absolventov nie sú niak zázračne vysoké, človek môže byť rád keď si vôbec prácu nájde
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Streda, 17. Apríla 2013, 12:27

amen.
 
littleB
Autor témy
Príspevky: 102
Registrovaný: 22.8.2012
Kraj: Zahraničie

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Štvrtok, 18. Apríla 2013, 23:08

ViktorDDD napísal:
tak keď si nevieš nič na aute spraviť sám tak sa priprav že na servis minieš 1000-2000€ ročne, samozrejme keď to auto chceš udržovať v dobrom stave :wink:
ja si úplne všetko robím na autách sám a len do takej e34ky som dal za necelé tri roky len na náhradné diely hodne cez 1000€ a to len za bežné veci, keby som to mal ešte do servisu voziť tak kľudne 2-3x toľko by to bolo
a neviem čo študuješ, ale platy absolventov nie sú niak zázračne vysoké, človek môže byť rád keď si vôbec prácu nájde


Veru, platy sú v dnešnej dobe naozaj úbohé, no keď budem auto servisovať z peňazí ušetrených na kúpnej cene (prípadne na reg. dani ak nakoniec kúpim auto od Slováka), možno to tak 2 roky vydrží, a potom sa uvidí. :D
Naposledy upravil/-a littleB v Utorok, 21. Januára 2014, 13:57, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: LPG u e38 - výhody/nevýhody

Piatok, 19. Apríla 2013, 06:55

tak podľa toho koľko jazdíš, ja predpokladám že na takej sedmičke sa navalí 20-30tis. za rok ako nič, potom keď si zrátaš tak ani tá spotreba 14-15l plynu nie je žiadne extrasuper, ale keď to má byť len ako auto na voľný čas tak potom aj ten servis sa dá zvládnuť, za pár tis. km sa to nezoderie
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní