obmedziť dymenie sa dá urobiť pomocou odpojenia EGR. Tým že naftový motor je vybavený s DPF, je možné púšťať viac NOx cez EGR do spaľovacieho procesu. Tým sa zníži objem NOx z výfuku a to ma za následok podporenie dymivosti, lebo NOx v spaľovacom priestore zníži teplotu spaľovania, čím čiastočne dočasne zníži účinnosť spaľovania a palivo zhorí o niečo neskôr.
Nepozerajme sa na dymivosť na chvíľku. Koreňom problému sú NOx a tie spôsobujú znečistenie ovzdušia. Čím je dieselový motor účinnejší, tým viac vypúšťa NOx do ovzdušia.
Samozrejme sú ďalšie polutanty ako CO a HC, ale povenujem sa DPF, ktorý sa HC a CO netýka (na obmedzenie HC a CO slúži kat).
Tým, že automobilový výrobca musí plniť
emisné normy, a celkom sa mu v tom aj darí, narazil na problém, že síce auto má účinný motor, no o to viac produkuje NOx. Aby spĺnil normy, musí buď pridať viac platiny do väčšieho katu alebo zvýšiť pomer recirkulácie výfukových splodín späť do motora (cez EGR) aby spĺnil požiadavku NOx.Jasné, je ekonomickejšie púšťať viac splodín do motora než dávať účinnejší a drahý kat, keď budeme tankovať kvalitné paliva a často meniť kvalitný olej. Zníženie NOx sa podarilo, no motor začal viac dymiť - vypúšťať pevné častitce - sadze. Riešenie bolo nahodiť systém, ktorý častice zachytí - DPF a systém, ktorým sa DPF zregerenuje.
Výrobca nepočítal že si majiteľ dá odstrániť DPF.
Odpojením EGR sa s najväčšou pravdepodobnosťou obmedzia sadze. Tým pádom sa regeneračné cykly DPF oddialia (resp. doba medzi cyklami), čo môže mať za následok predĺženie životnosti DPF, resp. keď už DPF bol vymontovaný, koncovky výfuku by mali byť menej okurené. A spotreba paliva o niečo nižšia.