Spravna montaz a hlavne spravne zabehnutie kotucov a platniciek su faktory ktore su v tomto pripade kriticke.
Logicky v pripade ATE kotucov, ktorych sa predpokladam preda z druhovyroby asi najviac bude aj najviac zapornych resp rozporuplnych referencii pretoze pri vysokom mnozstve predanych kusov je aj vysoka pravdepodobnost, ze to clovek bud zle namontoval, zle zabehol, kupil polsky ATE fake alebo kombinacia viacerych moznosti. Presne vycislit sa to zial asi neda.
Moja skusenost s ATE je aj negativna aj pozitivna. Na predchadzajucom aute, ktore malo vpredu od vyroby 4piestikove brembo brzdice a 310mm kotuce, som kupil ATE standard kotuce + ATE standard platnicky, poriadne ich zabehol a aj napriek tomu sa zvlnili po zopar prudsich zabrzdeniach na dialnici pri cca 200km/h rychlostiach. Tiez som ich dal stocit (dokonca 2x) ale vibracie pri brzdeni sa skor ci neskor znova dostavili, aj po opakovanej vymene platniciek.
Na mojom terajsom aute (540i) menil kotuce a platnicky (tiez ATE standard kotuce + ATE standard platnicky) este predchadzajuci majitel par tyzdnov pred tym ako mi auto predal, ale pravdepodobne to zle zabehol pretoze volant mi zacal triast par dni po kupe. Zacalo sa to riesit, najprv sa kontrolovali a menili prvky na prednej naprave, vyvazovali kolesa atd ale ziaden efekt. Nejaky cas som s tym teda jazdil ale potom mi to uz nedalo a kupil som novu sadu prednych platniciek (ATE standard) a vymenili sa. Nove platnicky sa poriadne zabehli a cuduj sa svete odvtedy cca 20tisic KM volant netrasie ani pri brzdeni z rychlosti cez 200km/h a par prudsich brzdeni uz maju za sebou.
Co sa zabehnutia brzd tyka, nemysli sa pod tym prvych 500 alebo 1000km jazdit pomalsie a prudko nebrzdit z vyssich rychlosti (tento postup je mozno postacujuci na fabiu ale nie na 1.7+tonove auto s priemerom kotucov cez 300mm).
Pod pojmom zabehnutie brzd je myslene po montazi ci uz len novych platniciek alebo hoci aj komplet big brake kitu absolvovat nasledne za sebou cca 8-10 brzdeni zo 100km/h na 20km/h, nema zmysel to tu presne rozpisovat - kompletny proces je popisany tu ->
http://zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm