... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: skuska 523i v automate? prevezie niekto?

Streda, 26. Júna 2013, 12:34

vyskúšaj viac púmp a pojazdi asi 1500-2000km, z toho sa potom dá spraviť nejaký záver, ja jazdím na plyn zo slovnaftu a je to OK
flagu by mali mať v rači smerom von z mesta asi 50m pred slovnaftkou v takom areáli, inak neviem, ja beriem väčšinou slovnaft z petržalky pred mostom snp, hlavne mám rád pumpy kde si môžem sám tankovať a nemusíme na seba 5minút ticho čumieť s pumpárom
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Reinok
Príspevky: 209
Registrovaný: 14.4.2013
Auto: 520i E39
Kraj: Bratislavský

Re: skuska 523i v automate? prevezie niekto?

Streda, 26. Júna 2013, 14:13

Dneska som si všimol zaujímavú vec....Rozbehnem sa, razantnejšie, vytáčam jedna, radím dva...vytáčam...do 3k do mierne skáče, a po prekročení 3k to úplne padne, normálne ťah ako keby vypol...normálne cítiť ako keby som pustil pedál, pritom je na podlahe.... ](*,) wtf!?!?
E 39 520i ´98 Touring 150HP
 
Sluky
Príspevky: 56
Registrovaný: 17.7.2010
Auto: e39 523i
Kraj: Bratislavský

Re: skuska 523i v automate? prevezie niekto?

Streda, 26. Júna 2013, 14:21

tak to nevyzera ako normalna funkcnost, ze by nestihal konvertovat plyn z kvapalnej fazy? neprepne ta nasledne na benzin?
 
Užívateľov profilový obrázok
Reinok
Príspevky: 209
Registrovaný: 14.4.2013
Auto: 520i E39
Kraj: Bratislavský

Re: skuska 523i v automate? prevezie niekto?

Streda, 26. Júna 2013, 15:50

Neprepne, je síce pravda že už je na nádrži nabehané 175km, (predosla vydrzala 250 a to bolo este s rezervou) ale prázdna by nemala byt.....ešte to dnes vyskúšam na zraze, či to cítim len ja alebo aj niekto iný, a keď áno tak zavolam do ledixu... :bmwball:
E 39 520i ´98 Touring 150HP
 
Užívateľov profilový obrázok
serwo
Príspevky: 1345
Registrovaný: 15.7.2009
Auto: E39 528iA
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: skuska 523i v automate? prevezie niekto?

Streda, 26. Júna 2013, 18:20

Pokial auto netaha, resp. ak je bohata alebo chudobna zmes, malo by to automaticky z bezp. dovodov prepnut na benal.

Inac, tie vstreky si musia urcite sadnut najprv, takze treba po montazi pobehat aspon 500 - 1000 km, potom by si mal ist do dielne na doladenie. Ja som mal na 745 Stag 300 tusim a v pohode. Ked som to napichoval na diag, mal som tam moznost aj automatickej synchronizacie plynovej mapy podla benzinovej. A vzdy, ked som sa napichol a hrabal sa v tom, tak mapy boli skoro identicke. Ziadna citelna strata vykonu, ani chudobna/bohata zmes (ani pri zhruba cervenom poli RPM), toboz nie ziadna kontrolka elektroniky motoru a podobne bludy.
Nejazdím tak rýchlo, letím tak nízko!

EX - BMW E39 528iA
EX - BMW E66 745Li, '03
EX - BMW E30 324d, '87
 
Užívateľov profilový obrázok
Reinok
Príspevky: 209
Registrovaný: 14.4.2013
Auto: 520i E39
Kraj: Bratislavský

Re: skuska 523i v automate? prevezie niekto?

Štvrtok, 27. Júna 2013, 14:53

Na zraze mi tuším Martin hovoril, že niekto má software na tartarini ? Má e36 kombi takú tmavofialovu....vraj...kto to je?
E 39 520i ´98 Touring 150HP
 
Sluky
Príspevky: 56
Registrovaný: 17.7.2010
Auto: e39 523i
Kraj: Bratislavský

Re: skuska 523i v automate? prevezie niekto?

Štvrtok, 27. Júna 2013, 15:49

 
Užívateľov profilový obrázok
Reinok
Príspevky: 209
Registrovaný: 14.4.2013
Auto: 520i E39
Kraj: Bratislavský

Re: skuska 523i v automate? prevezie niekto?

Piatok, 28. Júna 2013, 09:16

Jop, to je on....dík ;)
E 39 520i ´98 Touring 150HP
 
Sluky
Príspevky: 56
Registrovaný: 17.7.2010
Auto: e39 523i
Kraj: Bratislavský

Re: skuska 523i v automate? prevezie niekto?

Sobota, 29. Júna 2013, 17:59

nerozumiem principu fungovania vahy vzduchu, ale podla nazvu by sa dalo ocakavat ze zabezpecuje optimalne mnozstvo vzduchu ktorym sa plnia valce.

preco sa na to pytam? mohlo by ovplyvnit pracu motora, ked by som do vnutra sacieho potrubia prilepil cudzi predmet o priemere ceruzky?
tu predstavuje hadica na privod plynu, ktora je strcena dovnutra od polovice sacieho potrubia. predpokladam ze zmenou prierezu potrubia by sa nemalo zmenit nic, iba rychlost prietoku vzduchu.

vedel by sa k tomuto niekto vyjadrit? teda ze ci hadica ako cudzi predmet v sacom potrubi nemoze mat vplyv na pracu motora? aj ked asi by nemala mat vplyv ked neovplyvnuje chod na benzin.
 
Užívateľov profilový obrázok
VaNoS
Príspevky: 378
Registrovaný: 4.11.2011
Auto: Ne demande pas
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: SK, A, D

Re: skuska 523i v automate? prevezie niekto?

Sobota, 29. Júna 2013, 18:51

MASS AIR FLOW SENSOR, alias váha vzduchu pracuje na princípe merania teploty vzduchu, meria okolitú teplotu vzduchu a teplotu vzduchu obtekajúci snímač, namerané údaje posiela riadiacej jednotke motora, ktorá si z toho vie vypočítať objem nasávaného vzduchu a tak vie koľko paliva vstreknúť, samozrejme okrem iného aj iné snímače ovplyvňujú vstrekovanie a zapaľovanie, ale bavíme sa teraz čisto len o váhe vzduchu. Ak je niekde na sacom trakte netesnosť, nasáva sa tzv. falošný vzduch o ktorom riadiaca jednotka motora nevie, palivo sa vstrekuje podľa štandardnej palivovej mapy, ktorá nepočíta s týmto vzduchom, motor ide na chudobnú zmes a neťahá, zaujímavosťou je veľmi biely povlak na sviečkach. Najľahším zistením či je váha zlá alebo nie ak motor pracuje zle, hlavne vo vyšších otáčkach, je jej odpojenie, samozrejme pri nenaštartovanom motore, sám som mal takýto problém na mojej bývalej, nechcela ťahať, dostať sa na 200km/h bol pôrod, po odpojení váhy, kedy motor nahodí náhradnú palivovú mapu, nebol problém 250km/h, po výmene za originálnu váhu Bosch, motor ťahal tak ako sa na 540i patrí. Takže nedoporučujem nič pchať do sacieho potrubia, motor musí šlapať poriadne ako na benzín, tak aj na plyn.
 
Užívateľov profilový obrázok
Reinok
Príspevky: 209
Registrovaný: 14.4.2013
Auto: 520i E39
Kraj: Bratislavský

Re: skuska 523i v automate? prevezie niekto?

Nedeľa, 30. Júna 2013, 10:54

sluky veľmi dobá poznámka...k tomu čo si napísal by sa ale dalo vydedukovať že:

motor či ide na plyn alebo benzín vždy tahá z ,,toho isteho miesta" tým pádom pokial ide na 100% na benzíne, nemala b vha vzduchu robit problem na plyne...kedze tá hadica tam je či ide auto na plyn alebo benzin...

Mňa už tie vstreky vytáčajú....Idem na 5ke 120km a nemozem bez podradenia ani za boha predbehnut auto, aj ked oproti kilometer nic nejde...musim podradiť o jeden idealne o 2 stupne, aby auto jakztakž tahalo....

Zaujímavo sa to ale chová...ak ťahám pásmo otáčok od 1500-4000 (2,3,4 stupen)tak to zaprvé trvá dlho,a za druhé, krivka výkonu by vyzerala asi jak chrup Martinky z mama ozen ma....

AK mám zaradenú dlhší čas ja neviem 3ku, a držím ju na 3ot/ a po dlhšej chvíli tomu dupnem tak auto vystrelí jak sa patrí...vtedy nevidím rozdiel...ale jakmile mám zvysovať otáčky dlhši cas tak to nestiha ako keby....

-ak som na otáčkach - akcelerácia je rovnomerna s benzinom
-ak sa musim prekusavat cez pasmo otacok 1500-4000 tak to nestiha podla mna pumpovat plyn, na benzíne to ani len necukne, auto ťahá na svoj výkon akurát, na plyn je to jak 1,4MPI....!
E 39 520i ´98 Touring 150HP
 
Užívateľov profilový obrázok
dasto
Autor témy
Príspevky: 1057
Registrovaný: 19.2.2008
Auto: E39 523iAt (sporak)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: skuska 523i v automate? prevezie niekto?

Nedeľa, 30. Júna 2013, 14:31

Reinok napísal:
sluky veľmi dobá poznámka...k tomu čo si napísal by sa ale dalo vydedukovať že:

motor či ide na plyn alebo benzín vždy tahá z ,,toho isteho miesta" tým pádom pokial ide na 100% na benzíne, nemala b vha vzduchu robit problem na plyne...kedze tá hadica tam je či ide auto na plyn alebo benzin...

Mňa už tie vstreky vytáčajú....Idem na 5ke 120km a nemozem bez podradenia ani za boha predbehnut auto, aj ked oproti kilometer nic nejde...musim podradiť o jeden idealne o 2 stupne, aby auto jakztakž tahalo....

Zaujímavo sa to ale chová...ak ťahám pásmo otáčok od 1500-4000 (2,3,4 stupen)tak to zaprvé trvá dlho,a za druhé, krivka výkonu by vyzerala asi jak chrup Martinky z mama ozen ma....

AK mám zaradenú dlhší čas ja neviem 3ku, a držím ju na 3ot/ a po dlhšej chvíli tomu dupnem tak auto vystrelí jak sa patrí...vtedy nevidím rozdiel...ale jakmile mám zvysovať otáčky dlhši cas tak to nestiha ako keby....

-ak som na otáčkach - akcelerácia je rovnomerna s benzinom
-ak sa musim prekusavat cez pasmo otacok 1500-4000 tak to nestiha podla mna pumpovat plyn, na benzíne to ani len necukne, auto ťahá na svoj výkon akurát, na plyn je to jak 1,4MPI....!

mas slaby system namontovany, zbehni do servisu kde to montovali a vysvetli o co ide, ze sa nerozbieha a tak
radosť - jazda - bmw :.... vieme o čom ten slogan je

jetzt?
ex E39 523iA touring (sporak LPG)
ex E36 coupe 320i
 
Užívateľov profilový obrázok
VaNoS
Príspevky: 378
Registrovaný: 4.11.2011
Auto: Ne demande pas
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: SK, A, D

Re: skuska 523i v automate? prevezie niekto?

Nedeľa, 30. Júna 2013, 17:51

Ako nič v zlom, ale 520i Touring je riadny lenochod, na to netreba zabúdať, M52B20 je lenivý aj v E36 a nie ešte v E39, ten motor je čierna ovca BMW.
 
Užívateľov profilový obrázok
dasto
Autor témy
Príspevky: 1057
Registrovaný: 19.2.2008
Auto: E39 523iAt (sporak)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: skuska 523i v automate? prevezie niekto?

Nedeľa, 30. Júna 2013, 18:07

BMW540iA napísal:
Ako nič v zlom, ale 520i Touring je riadny lenochod, na to netreba zabúdať, M52B20 je lenivý aj v E36 a nie ešte v E39, ten motor je čierna ovca BMW.

je to lenochod, to je jasne, v otackach vsak pekne zije a taha. Ak nechce ani tam a je tam vyrazny rozdiel je niekde problem.

slabsie motorizacie maju zial tu nevyhodu ze akykolvek ubytok vykonu hned citis. V silnom motore mozes zasa kludne prist o 20konikov a pokial nejazdis plnku stale ani na to neprides. U nas je taky ubytok uz dost poznat.
radosť - jazda - bmw :.... vieme o čom ten slogan je

jetzt?
ex E39 523iA touring (sporak LPG)
ex E36 coupe 320i
 
Užívateľov profilový obrázok
Reinok
Príspevky: 209
Registrovaný: 14.4.2013
Auto: 520i E39
Kraj: Bratislavský

Re: skuska 523i v automate? prevezie niekto?

Nedeľa, 30. Júna 2013, 19:00

BMW540iA napísal:
Ako nič v zlom, ale 520i Touring je riadny lenochod, na to netreba zabúdať, M52B20 je lenivý aj v E36 a nie ešte v E39, ten motor je čierna ovca BMW.


Je, ale ja to porovnávam pri výkone na benzín a na plyn, nie s iným autom...;) A na to že to je len 150k 2,0L, tak by som povedal že sa chová veľmi pekne nad 3k ot....;)

Problém je ale ten že to trhá pri zvyšovaní otáčok....nech to je slabšie, ale aby to trhalo to snad nie... :roll:
E 39 520i ´98 Touring 150HP

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 12 neregistrovaných