... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ARmax
Autor témy
Príspevky: 50
Registrovaný: 10.8.2011
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Žilinský

Problém s napätím

Štvrtok, 21. Novembra 2013, 00:03

Zdravím,

známi nedávno kúpil 528i. Všimli sme si že pri bežiacom motore trocha blikajú svetlá a osvetlenie v interiery. Tak sme sa pozreli aké napätie ukazuje skryté menu na prístrojovke. Napätie skáče z 14.5 - 15V. Potom sme zistili že niesu dobre dotiahnuté káble na baterke, tak sme ich dotiahli a prístrojovka ukazuje 18 - 20V čo je extrémne veľa keďže napätie by nemalo byť vyšie ako 14V myslím...

Tipujeme zlý regulátor napätia na alternátore. Môhlo by to byť ešte niečim iným ? mal niekto podobný problém ?
BMW e91 325d
Škoda Superb /ex
Ford Mondeo /ex
BMW e91 330xd
BMW e91 320d /ex
Škoda Octavia /ex
BMW E39 528i /ex
Audi A6 Avant quattro /ex
Škoda 120 /ex
 
Užívateľov profilový obrázok
VaNoS
Príspevky: 378
Registrovaný: 4.11.2011
Auto: Ne demande pas
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: SK, A, D

Re: Problém s napätím

Štvrtok, 21. Novembra 2013, 00:06

Jasne regler je na hovno, nech s tým ani nejazdí, lebo niečo šľaktrafí z takého prepätia.
 
Užívateľov profilový obrázok
ARmax
Autor témy
Príspevky: 50
Registrovaný: 10.8.2011
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Žilinský

Re: Problém s napätím

Štvrtok, 21. Novembra 2013, 00:16

Oka, ešte jedna vada: so zapojenou váhou vzduchu veľmi kolísajú otáčky na voľnobehu, pri zohriatom motore sa to tak nejak ustáli. Pri odpojenej váhe sú otáčky stabilné. Je váha KO ? alebo to môže mať niečo spoločné s tým napätím ?
BMW e91 325d
Škoda Superb /ex
Ford Mondeo /ex
BMW e91 330xd
BMW e91 320d /ex
Škoda Octavia /ex
BMW E39 528i /ex
Audi A6 Avant quattro /ex
Škoda 120 /ex
 
Užívateľov profilový obrázok
VaNoS
Príspevky: 378
Registrovaný: 4.11.2011
Auto: Ne demande pas
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: SK, A, D

Re: Problém s napätím

Štvrtok, 21. Novembra 2013, 00:21

Jedno po druhom, najprv odstráň to strašné prepätie a potom vyskúšaj odpojiť zapojiť váhu vzduchu, takto to nemá význam, hlavne na tom nejazdi, ak to má automat, kľudne môže šlaktrafiť RJ prevodovky.
 
Užívateľov profilový obrázok
ARmax
Autor témy
Príspevky: 50
Registrovaný: 10.8.2011
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Žilinský

Re: Problém s napätím

Štvrtok, 21. Novembra 2013, 00:24

Fajn, regler sme už zohnali, takže zajtra sa do toho pustíme. Potom napíšem ako to dopadlo.. vďaka za rady.
BMW e91 325d
Škoda Superb /ex
Ford Mondeo /ex
BMW e91 330xd
BMW e91 320d /ex
Škoda Octavia /ex
BMW E39 528i /ex
Audi A6 Avant quattro /ex
Škoda 120 /ex
 
Užívateľov profilový obrázok
Kely987
Príspevky: 193
Registrovaný: 26.12.2012
Auto: E39 530DA
Kraj: Žilinský

Re: Problém s napätím

Štvrtok, 21. Novembra 2013, 00:52

Zdravim .. ako zistim v tom skritom menu to napetie .. tiez mi kolise napetie blikaju mi svetla v interiery .. dik
 
Užívateľov profilový obrázok
VaNoS
Príspevky: 378
Registrovaný: 4.11.2011
Auto: Ne demande pas
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: SK, A, D

Re: Problém s napätím

Štvrtok, 21. Novembra 2013, 01:08

Kely987 napísal:
Zdravim .. ako zistim v tom skritom menu to napetie .. tiez mi kolise napetie blikaju mi svetla v interiery .. dik


Vytlač si toto a naštuduj: technicke-okienko/odblokovanie-skryteho-menu-obc-pre-e39-a-e38-v-slovencine-t63747.html ,ale musíš mať veľké OBC.
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Problém s napätím

Štvrtok, 21. Novembra 2013, 10:07

ak mu kolisu otacky len pri studenom motore teraz v chladnom pocasi tak by to mohol byt vanos
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
Kely987
Príspevky: 193
Registrovaný: 26.12.2012
Auto: E39 530DA
Kraj: Žilinský

Re: Problém s napätím

Štvrtok, 21. Novembra 2013, 12:39

No mam pred FL .. takze nemam velke OBC ... inak to zistim asi len nejakym meranim nie ? Lebo aj ked mam hudbu pustenu a udre subik a mam dialkove zapnute tak mi ich dost vyditelne stiahne .. a to za jazdy ked by mal alternator slusne dobijat .. baterlu mam uz pred smrtou tu sa chystam vemenit .. len ju nechcem hned zrusit ked mam nahodou vadme nieco ine ..
 
PetoK
Príspevky: 9942
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: Problém s napätím

Štvrtok, 21. Novembra 2013, 12:41

Ak mas KO baterku, alt to nezachrani... urcite ju hned vymen za novu... lebo to budes neskor lutovat...
 
Užívateľov profilový obrázok
Kely987
Príspevky: 193
Registrovaný: 26.12.2012
Auto: E39 530DA
Kraj: Žilinský

Re: Problém s napätím

Štvrtok, 21. Novembra 2013, 17:06

Moze nieco odist ? ... ked ano tak hmed menim .. a kolko Ah mam dat .. do tohto sa moc nevyznam ..
 
Užívateľov profilový obrázok
ARmax
Autor témy
Príspevky: 50
Registrovaný: 10.8.2011
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Žilinský

Re: Problém s napätím

Sobota, 23. Novembra 2013, 23:58

Regulátor vymenený, napätie tam je také ako má byť. Ale stále to chcípa a kolísa s pripojenou váhou. Keď ju odpojím motor beží v poriadku. Myslíte že váha KO ?
BMW e91 325d
Škoda Superb /ex
Ford Mondeo /ex
BMW e91 330xd
BMW e91 320d /ex
Škoda Octavia /ex
BMW E39 528i /ex
Audi A6 Avant quattro /ex
Škoda 120 /ex
 
Užívateľov profilový obrázok
rasto524
Príspevky: 595
Registrovaný: 7.3.2008
Auto: bmw e39 530i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Spojene VAŽECké emiráty

Re: Problém s napätím

Utorok, 26. Novembra 2013, 20:34

ARmax napísal:
Regulátor vymenený, napätie tam je také ako má byť. Ale stále to chcípa a kolísa s pripojenou váhou. Keď ju odpojím motor beží v poriadku. Myslíte že váha KO ?



moze byt vaha, moze byt vanos alebo lambda ale aj senzor na klukovke ale to by auto nestartovalo dobre....ja by som tipoval na vanos, urcite uz bude K.O kedze maloktory majitel resp. mechanik vie ze aj to treba opravit po case,
bmw e39 530i "01
 
Užívateľov profilový obrázok
ARmax
Autor témy
Príspevky: 50
Registrovaný: 10.8.2011
Auto: BMW e91 325d
Kraj: Žilinský

Re: Problém s napätím

Piatok, 29. Novembra 2013, 01:29

Dneska sme to štartovali. Naštartovalo to na "šupa" ale po 2 sekundách to chcíplo. Takto to spravilo 3x. Štartovali sme bez pridania plynu. Potom to už naštartovalo, chvíľu bežalo na sytiči a potom už normálne. To všetko s odpojenou váhou. Otáčky to držalo na cca 800/850 ot/min, motor bežal plynule a nevydáva žiadne hrkotavé zvuky (neklepe). Počas bežania motora sme pipojili váhu otáčky klesli na cca 600 ot/min. V skrytom menu sme si pozreli otáčky a tam skáču cca o 80ot čiže mädzi 600-680 ot/min. Sluchom nerozoznateľné. Myslím že predtým to štartovalo s odpojenou váhou trocha lepšie. Zrejme má na to trocha vplyv chladnejšie počasie keďže teraz bolo vonku asi 2 stupne predtým asi 10. S pripojenou váhou to bežalo tak nejak "drsnejšie" keď sme ju odpojili bežalo to úplne hladko.

Zabudol som dodať že na aute chýba zadná časť výfuku aj s tlmičom ktorá začína pod zadnými sedačkami. Ale myslím že to by na chod motora nemalo mať žiadny vplyv.

A všimol som si že niektoré hadice nejaký maľaj polepil čiernou páskou. Takže to bude zrejme niekde ťahať falošný vzduch.

Keď sme odpojili lambdu motor hneď zhasol.
BMW e91 325d
Škoda Superb /ex
Ford Mondeo /ex
BMW e91 330xd
BMW e91 320d /ex
Škoda Octavia /ex
BMW E39 528i /ex
Audi A6 Avant quattro /ex
Škoda 120 /ex

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných