... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

bmwtt.sk
 
bedi528ii
Autor témy
Príspevky: 5
Registrovaný: 19.1.2012
Auto: BMW 528i rv.98
Kraj: Bratislavský

Piskanie z motora e39, 528i, rv. 9/1998 -M52TU

Utorok, 4. Septembra 2012, 17:40

Zdravim,
mam nasledovny problem s ktorym si lamem hlavu uz pekny cas. Na mojej E39, 528i, rv. 9/1998 -M52TU sa mi uz rok nedari prijist na to co je povodca piskanie z motora. Piskanie je zavisle od otacok motora, najviac je to pocut pri nizsich otackach, pri takom tom posuvanie po parkovisku, vo vysokych to uz zanika a prehlusuje to zvuk z vyfuku a aj vsetky dalsie zvuky ktore motor produkuje. Samozrejme je to pocut aj pri volnobehu. Charakter zvuku sa s teplotou nemeni a v ziadnom pripade to nie je typicke piskanie od preklzovanie remena, to by ten remen inak vyzeral a navyse tento zvuk ma totalne iny charakter, znie skor ako pistalka. Rovnako si nemyslim, ze to su kladky tie by uz asi po 20tis km sustavneho piskania nepiskali, ale buchali, alebo by sa ten zvuk casom menil. Podla mna to ma suvis s okruhom chladenia vody. Pytal som sa kadekoho co s tym. Najprv mi niekto povedal a aj som sa docital ze treba vymenit sucasti odvzdusnenia hlavy a odlucovak oleja (tusim CVS sa tomu hovori ci jak) a prilahle hadicky-->vymenene--->nepomohlo. Dalsi povedal ze to je zvuk ked motor saje falosny vzduch, vymenil som tesnenie pod sanim--->nepomohlo. Potom som nadobudol myslienku ze by to mohlo byt vodnym okruhom a servisak povedal ze to bude asi zla pumpa-->vymenena---->nepomohlo. Mimo ine som menil aj termostat, lebo diagnostika pisala nejaky kod a termostat aj trocha tiekol (taky ten elektronicky)---->nepomohlo

Fakty preco si myslim ze to ma suvis s vodou su nasledovne:
-ak zhodim remen, ktory prechadza vodnou pumpou alternatorom a servom nepiska to
-zacne to piskat asi 3-5s po starte asi suvis s vytvorenim tlaku vody v chladiacom systeme
-piska to pri teplom aj uplne studenom motore (otvoreny aj zatvoreny termostat) takze hadice hlavneho chladiaceho okruhu su asi ok
-ked povolim odvzdusnovaci srobik na hadici co ide do vyssej casti chladica (myslim ze to je vystup teplej vody-hadica smerujuca k lavej strane auta) necham otiect trocha vody a dotiahnem tak to prestane na chvilu piskat potom to asi za 30s zacne znova, ak popridavam trva tento interval kratsie.

Fakt uz neviem, myslim ze to ma nejaku spojitost s tou vodou ale pritom voda sa netrati, neprehrieva sa..rozmyslal som ci sa tam nemoze dostavat niekade vzduch ktory by pri lopatkach pumpy vytvaral nejaku vzduchovu bublinu co by toto piskanie sposobovala, avsak ak by sa motor zavzdusnoval asi by sa prehrieval nie?

Tak prosim vsetkych ak niekto mate podobnu skusenost prosim dajte vediet.

Dik.
 
hessy

Re: Piskanie z motora e39, 528i, rv. 9/1998 -M52TU

Streda, 5. Septembra 2012, 10:01

mne na 34ke piskal alternator. Skusil by som co najviac zatazit alternator respektive pozapinat vsetko co ide na elektriku (osvetlenie, radio, svetla...) cim som toho viac pozapinal tym menej piskal
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Piskanie z motora e39, 528i, rv. 9/1998 -M52TU

Streda, 5. Septembra 2012, 15:15

Tiez sa priklanam k alternatoru. Ved ked zhodis remen a prestane piskat, tak mas na vyber uz len 4 veci - vodna pumpa, servo, alternator alebo napinacia kladka. To s tou vodnou pumpou je blbost, to je moc prekombinovane, navyse je nova, takze by som ju vylucil. Servo skor huci, nez piska. Napinacia kladka zvykne chrastit, nie piskat. Takze uz tu mame len alternator. Niektori chalani to testovali tak, ze alternator normalne obliali vodou a piskanie prestalo...mne sa sice takato metoda moc nepaci, ale spravit by mu to nemalo nic...

Ked mas dole remen, tak zatoc vsetkymi kladkami, ci idu potichu, takisto skontroluj remen, ci nie je obruseny zboku, to v pripade, ze by bola vyosena kladka, ze by ho drela zboku. Ked to mas uz dole, poriadne vycisti drazky na kladkach a odmasti technickym benzinom, nez nahodis remen naspat...remen si zhodit vies? Je to 16-ka matica na napinacej kladke...
Naposledy upravil/-a pelo v Piatok, 14. Júna 2013, 05:40, upravené celkom 1 krát.
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
bedi528ii
Autor témy
Príspevky: 5
Registrovaný: 19.1.2012
Auto: BMW 528i rv.98
Kraj: Bratislavský

Re: Piskanie z motora e39, 528i, rv. 9/1998 -M52TU

Štvrtok, 6. Septembra 2012, 22:31

Asi dam na tvoju radu a skusim obliat ten alternator. Dufam ze mu to neublizi, ale sak snad nie sak tam tusim ani nie je elektronika, tak max usmernovacie diody...mozno to sice neprospeje loziskam ale tak uvidime a uhliky to preziju...Remen a klady a remenice by mali byt ok...remen je novy ten som menil, cize hej viem ho dat dole a hore..Hehe uz to viem aj zo zatvorenymi ocami, som to za ten rok a pol co mam toto auto daval dole hore asi 6x :D takze oblejem a uvidim...potom som este cital davnejsie niekde na fore ze jednemu chalanovi piskanie robila nejaka hlupa hadica od serva...tak potom este to kuknem...zatial dik
 
bedi528ii
Autor témy
Príspevky: 5
Registrovaný: 19.1.2012
Auto: BMW 528i rv.98
Kraj: Bratislavský

Re: Piskanie z motora e39, 528i, rv. 9/1998 -M52TU

Piatok, 14. Júna 2013, 00:19

Ma napadlo ze kedze sa mi to uz pred casom vyriesilo,tak sa pochvalim. Cela zahada bolo lozisko alternatora.......REPAS, vymena loziska a uhlikov...HAWK

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní