lubomt napísal:Johny - to ta oklamali, pretoze specifikacia napr.MOBIL ATF LT71141 je olej zltej farby a ten tam ma aj ist, je to jediny certifikovany nahradny olej pre Tvoju prevodovku. Tento kup a mas pokoj. Ale samozrejme,cerveny so zltym sa nesmie miesat. takze si odpusti malicko a pozri aku ma farbu. Cerveny tam nema byt. Do prvych sa daval cerveny ale potom sa preslo na novu normu, 71141 vydrzi vyssiu teplotu a je viac odolny.Takisto ak bol povodny olej cerveny, po oprave prevodovky sa ma davat uz zlty. Ten Ravenol moze ist, ale nema take vysoke tepelne zatazenie ako prevodovka pozaduje
no jo ale ATF LT71141 som vsade nasiel ze je urceny pre ZF automaty
GM nikde neuvadza tuto normu, tam je praveze definovany DEXRON III ktory kedze uz neexistuje tak DEXRON VI, akurat BMW pise pre zeleny stitok ETL8072B, a ja mam na zelenom stitku cislo oleja ktory ma podla tabulky mat zlty stitok, takze bmw v tom ma bordel,
http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/ ... l40-e.htmlkazdy tu pise ze dava Dexron VI do GM5 prevodovky a su spokojny,
chcelo by to vidiet datasheet oboch olejov tam su presne fakty o kvalite,
kedze som naposledy pri vymene pouzil ale 4-5L cerveneho oleja ktoreho oznacenie neviem ale predpokladam ze to bol Dexron 3 alebo 6, urcite teraz nebudem davat 4-5L zlteho kedze nebudem robit preplach
- pekna tabulka
http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/chart.htm- video navod
http://www.youtube.com/watch?v=7JbPGVxJNik