... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

obchodna sekcia
 
dragan233
Autor témy
Príspevky: 86
Registrovaný: 14.9.2009
Auto: E39 525D TOURING
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: ZM

E39 525d Riadne trhnutie motorom zahada

Sobota, 30. Novembra 2013, 12:28

Zdravím
Viem že sa to tu už preberalo velakrat,ale zatiaľ sa nič nevyriešilo.Uz som sem par krát písal,ale zalozim novu tému s tymto problemom a skusim byt podrobny

Mam bmw 525d 2001/11.Problem zacal,ked sa auto pri prudsej akceleracii nejaki sekundu nevedelo rozhodnut co robit a potom vystrelilo.Diag.pisala len jednu zavadu SNIMAC PLNIACEHO TLAKU MALY SIGNAL -,nakoniec to robila prva tryska.Po vymene vsak zacalo pri prudkej akceleracii trhat motorom.Pri plynulom pridavani to neurobi,ale na dvojke to robi najcastejsie.Idem cca 2000ot na dvojke a potrebujem prudko pridat riadne sklbne motorom,ako keby ho cely vyplo a zaplo v jednej sekunde,trhne celym autom.To iste aj ostatne rychlosti okrem jednotky.Robi to medzi cca 2300-2500 ot.Pochodene vsetky mozne diag. ziadna zavada,len jedna kts Bosch pise SNIMAC PLNIACEHO TLAKU VELKY SIGNAL.Vymenil som snimac na turbe,podtlak hadicky,snimac na sani,vcera snimac na rail.rampe,ventil na turbe chodi pekne,steka na rail.rampe ako nova,vyskusane aj kable.Zaujimave je ze mi pred nedavnom odchadzalo cerpadlo pod vodicom a po vymene islo auto mesiac neskutocne,vykon uplne odspodu,bolo uplne jedno aka rychlost zaradena,proste nadhera a zavada sa neobjavila nech som ju skusal akokolvek nasimulovat.Po mesiaci znova trhlo,motor je lenivejsi a robi to stale.
Dnes na zdvihaku sa mi zdalo ze je jeden silenblok motora trochu poteceny.Egr ventil zaslepeny.Dakujem za pomoc tt-simikovy.

Vymenene diely : - snimac turba
- snimac na sani
- snimac na rail rampe
- podtlakove hadicky
- cerpadlo pod vodicom
- prva tryska
- vaha vzduchu
Uz neviem ako dalej,prosim help
 
rancsodavid
Príspevky: 579
Registrovaný: 28.3.2012
Auto: lancia kappa 2,4jtd
Kraj: Nitriansky

Re: E39 525d Riadne trhnutie motorom zahada

Sobota, 30. Novembra 2013, 17:32

co mas automat ?
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: E39 525d Riadne trhnutie motorom zahada

Sobota, 30. Novembra 2013, 18:52

Skutocny plniaci tlak si nemeral? Ak ti prefukuje turbo, moze to padat do nudzaku, s tym by suvisel aj ten prilis velky signal z cidla.
 
dragan233
Autor témy
Príspevky: 86
Registrovaný: 14.9.2009
Auto: E39 525D TOURING
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: ZM

Re: E39 525d Riadne trhnutie motorom zahada

Sobota, 30. Novembra 2013, 20:14

Mam manual,a s tym tlakom neviem ako ho zmerat,ale bolo to u tt-simika a vse ok.
 
csuka530d
Príspevky: 2051
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: E39 525d Riadne trhnutie motorom zahada

Sobota, 30. Novembra 2013, 20:33

tak vse OK asi nebude to je isté ! ked ti to robí chujoviny
 
dragan233
Autor témy
Príspevky: 86
Registrovaný: 14.9.2009
Auto: E39 525D TOURING
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: ZM

Re: E39 525d Riadne trhnutie motorom zahada

Sobota, 30. Novembra 2013, 20:57

:D tak to je pochopitelne,myslel som hodnoty na diag.ako sa da zmerat skutocny plniaci tlak a co znamena prefukuje turbo?Vela tlaci?da sa nejako nastavit?
 
BrunoSoprano
Príspevky: 444
Registrovaný: 22.6.2008

Re: E39 525d Riadne trhnutie motorom zahada

Sobota, 30. Novembra 2013, 22:01

dragan233 napísal:
Zdravím
Viem že sa to tu už preberalo velakrat,ale zatiaľ sa nič nevyriešilo.Uz som sem par krát písal,ale zalozim novu tému s tymto problemom a skusim byt podrobny

Mam bmw 525d 2001/11.Problem zacal,ked sa auto pri prudsej akceleracii nejaki sekundu nevedelo rozhodnut co robit a potom vystrelilo.Diag.pisala len jednu zavadu SNIMAC PLNIACEHO TLAKU MALY SIGNAL -,nakoniec to robila prva tryska.Po vymene vsak zacalo pri prudkej akceleracii trhat motorom.Pri plynulom pridavani to neurobi,ale na dvojke to robi najcastejsie.Idem cca 2000ot na dvojke a potrebujem prudko pridat riadne sklbne motorom,ako keby ho cely vyplo a zaplo v jednej sekunde,trhne celym autom.To iste aj ostatne rychlosti okrem jednotky.Robi to medzi cca 2300-2500 ot.Pochodene vsetky mozne diag. ziadna zavada,len jedna kts Bosch pise SNIMAC PLNIACEHO TLAKU VELKY SIGNAL.Vymenil som snimac na turbe,podtlak hadicky,snimac na sani,vcera snimac na rail.rampe,ventil na turbe chodi pekne,steka na rail.rampe ako nova,vyskusane aj kable.Zaujimave je ze mi pred nedavnom odchadzalo cerpadlo pod vodicom a po vymene islo auto mesiac neskutocne,vykon uplne odspodu,bolo uplne jedno aka rychlost zaradena,proste nadhera a zavada sa neobjavila nech som ju skusal akokolvek nasimulovat.Po mesiaci znova trhlo,motor je lenivejsi a robi to stale.
Dnes na zdvihaku sa mi zdalo ze je jeden silenblok motora trochu poteceny.Egr ventil zaslepeny.Dakujem za pomoc tt-simikovy.

Vymenene diely : - snimac turba
- snimac na sani
- snimac na rail rampe
- podtlakove hadicky
- cerpadlo pod vodicom
- prva tryska
- vaha vzduchu
Uz neviem ako dalej,prosim help



skúšal si odpojiť na palivovom filtri ten presure senzor? Mne robí auto haluze,že obmedzovač mi zapne na 3800-4000otáčkach a ked to odpojím,tak auto ide jak besné do 5000otáčok. a všetci ,že to máš podávacie čerpadlo v péčku :D ná čo šak iba 200€stojí to čerpadlo,šak vymeň ho,ešteže som honemenil :D tiež haluz nič mi diagnóza nevypisovala iba hentak žťe auto neišlo až na100%tny vykon a ked odpojím ten spresure senzor na Palivovom filtri,tak ide auto normálne, Len mám ešte dodrbaný ventil na rampe,tak nevím či to nejako nekomunikuje a to čidlo na filtri môže dávať pokyn riadiačke, aby obmedzila trochu výkon otáčky motora na max 3800-4000ot/min. http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... l_cooling/ ,je to pod číslom 2. A ešte vyskúšaj odpojiť ako druhé,ked nezaberie hento ventil na palivovej rampe, pôjde to slabo bez výkomu ,ked odpojíš rampové čidlo,ale možno to prestane sekať a voz sa tak aspoň pol hodiny,najskôr s odpojeným presure senzorom na filtri a pozoruj ako sa chová motor a potom čidlo na rampe odpoj a povoz sa tak a všímaj si zmeny ..... aj to zvykne robiť s motorom velké haluze... Ja som sa čudoval,čo dokážu tieto dve súčiastky ako ovplyvniť výkon a beh motora...
 
dragan233
Autor témy
Príspevky: 86
Registrovaný: 14.9.2009
Auto: E39 525D TOURING
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: ZM

Re: E39 525d Riadne trhnutie motorom zahada

Sobota, 30. Novembra 2013, 22:24

ok,zajtra vyskusam odpojit ten senzor na filtri ,senzor na rampe mam novy,ale vdaka za kazdu radu.
 
dragan233
Autor témy
Príspevky: 86
Registrovaný: 14.9.2009
Auto: E39 525D TOURING
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: ZM

Re: E39 525d Riadne trhnutie motorom zahada

Nedeľa, 1. Decembra 2013, 12:03

zdravim

Takze dnesny test : po odpojeni cidla na paliv.filtri zacalo hned vypisovat einspritzenlosse ale problem ostal.Po odpojeni cidla na rampe som trhanie nedokazal nasimulovat,netrhlo to.Nechapem,cidlo na rampe je uplne nove,Alebo to moze byt tym ze je motor obmedzeny a to trhnutie pride vzdy pri prudsej akceleracii?
 
BrunoSoprano
Príspevky: 444
Registrovaný: 22.6.2008

Re: E39 525d Riadne trhnutie motorom zahada

Nedeľa, 1. Decembra 2013, 14:08

dragan233 napísal:
zdravim

Takze dnesny test : po odpojeni cidla na paliv.filtri zacalo hned vypisovat einspritzenlosse ale problem ostal.Po odpojeni cidla na rampe som trhanie nedokazal nasimulovat,netrhlo to.Nechapem,cidlo na rampe je uplne nove,Alebo to moze byt tym ze je motor obmedzeny a to trhnutie pride vzdy pri prudsej akceleracii?


Noo to automaticky ti vyhodí DDE kontrolku motora, ked odpojíš hociaký palivový ventil,po zapojení naspäť a vypnutí a opätovnom naštartovaní to zmizne, podstata bola tá abys si zistil,či to seká po odpojení jedného alebo druhého senzoru :)
a ked si bol u Simika ten konektor čo napája rampu ti premeral,či má dobré kontakty? Bude niekde chyba v okolí toho,ked to teraz netrhá s odpojeným ventilom rampy. ešte ho zapoj naspäť a odpoj váhu vzduchu,či to bude robiť,aby si vedel na 100% čoho sa držať,či vzduchu alebo paliva... a povoz sa dlhšie ešte predtým s odpojenou rampou a stúpaj mu až pokial ide točiť,aby si vedel,na 100%,či to pomohlo to odpojenie rampy. A v tých otáčkach,čo ti skákalo hlavne tam sleduj chod motora,či nevynechá a či ide pekne hladko. a ešte jeden dotaz, skontroloval si všetky podtlakové hadičky ,či sú v 100%nom stave a či sú všetky zapojené? aj to lúbi na diagnostike vypisovať snimač plniaceho tlaku ,ked je nejaká hadička pošodená a robí to potom také haluze ako tebe...
 
dragan233
Autor témy
Príspevky: 86
Registrovaný: 14.9.2009
Auto: E39 525D TOURING
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: ZM

Re: E39 525d Riadne trhnutie motorom zahada

Nedeľa, 1. Decembra 2013, 14:40

hadicky som dal vymenit v bmw,zaujimave je ze ten senzor na rampe je uplne novy,zajtra to vyskusam,vaha bola tiez menena uplne nova.Vsetko to zacalo robit po vymene prveho vstrekovaca cca pred rokom.U simika sme tu steku pozerali,nepametam ci ju meral,ale zaoxidovana nebola,aj kable vyzerali ok

A ono ten motor neskace,len raz nim sklbne ale tak ako by ho chcelo s kasne vyhodit. Mohol by to robit silentblok motora,jeden sa mi vidi nejaky poteceny
 
BrunoSoprano
Príspevky: 444
Registrovaný: 22.6.2008

Re: E39 525d Riadne trhnutie motorom zahada

Nedeľa, 1. Decembra 2013, 14:48

dragan233 napísal:
hadicky som dal vymenit v bmw,zaujimave je ze ten senzor na rampe je uplne novy,zajtra to vyskusam,vaha bola tiez menena uplne nova.Vsetko to zacalo robit po vymene prveho vstrekovaca cca pred rokom.U simika sme tu steku pozerali,nepametam ci ju meral,ale zaoxidovana nebola,aj kable vyzerali ok

A ono ten motor neskace,len raz nim sklbne ale tak ako by ho chcelo s kasne vyhodit. Mohol by to robit silentblok motora,jeden sa mi vidi nejaky poteceny


ten na ktorom je podtlaková hadička?
 
dragan233
Autor témy
Príspevky: 86
Registrovaný: 14.9.2009
Auto: E39 525D TOURING
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: ZM

Re: E39 525d Riadne trhnutie motorom zahada

Nedeľa, 1. Decembra 2013, 16:40

tie su na oboch,ci? pod turbom na spolujazdcovej strane
 
dragan233
Autor témy
Príspevky: 86
Registrovaný: 14.9.2009
Auto: E39 525D TOURING
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: ZM

Re: E39 525d Riadne trhnutie motorom zahada

Nedeľa, 1. Decembra 2013, 16:49

Este jedna vec?ked som odpojil cidlo na paliv.filtri hned to hlasilo,ale ked som odpojil cidlo na rampe nepisalo nic.Preco?
 
csuka530d
Príspevky: 2051
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: E39 525d Riadne trhnutie motorom zahada

Nedeľa, 1. Decembra 2013, 19:51

pretože vstreky vtedy idu v nudzaku a palubovka to nepise.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných