... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
bigcatno4
Autor témy
Príspevky: 20
Registrovaný: 14.3.2013
Auto: E 39
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Praha

E39 523i ako to je s vykonom?

Streda, 5. Júna 2013, 09:52

Caute chalani mozno som spatne hladal ale nic taketo som tu nenasiel. Chcel by som vediet akym stylom bolo vlastne to moje auto stiahnute o vykon, zevraj to bolo koli emisiim. Je to 2.5 liter rok 98 ale vykonovo je na tom rovnako ako 2.0 liter novsieho modeloveho roku. Neviem ci to bolo urobene len nejak softwarovo alebo tam pouzili nejku inu vacku a podobne. Bavil som sa o tom uz s jednym typkom a ten mi tvrdil ze je to strasne komlpikovane dostat z toho vykon. S BMW nemam v tomto ohlade skusenosti ale nemyslim si ze by to malo byt tak moc ine ked vsetko ostatne je identicke s 2 litrom aj s 2.8 litrom... Je tam rovnake sanie, svody, aj ine diely tak si neviem rady... Diky za vsetky postrehy...
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: E39 523i prosim o radu

Streda, 5. Júna 2013, 12:15

zacni citat, skus hladat m52b25 a urcite nemas taky vykon ako ma 2liter ak hej, tak to neni urcite dobre ;)
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
csuka530d
Príspevky: 2051
Registrovaný: 5.4.2011
Auto: 530d e39 touring2003
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky

Re: E39 523i ako to je s vykonom?

Streda, 5. Júna 2013, 12:30

Ako je to z vykonom v tomto aute s tymto motorom??!!

Nagrc . Je to najnevyrovnanejsi motor v bmw . Velka spotreba a vykon v riti.
Bars aky 1.9tdi koncern je silnejsi a pritom ma bmw 170ps len je otazka kde ?

Oproti 525- je tam rovnake vrtanie teda ccm ale mensi zdvih a hlava je taktiez mensia ako aj ventili.

Mam doma 323ci najazdenych par 1000 km.v tomto aute vzhladom k vahe sa este da .
Mal som aj 523 :((((

Dufam ze som nikoho neurazil je to len moj nazor.
 
Užívateľov profilový obrázok
serwo
Príspevky: 1345
Registrovaný: 15.7.2009
Auto: E39 528iA
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: E39 523i ako to je s vykonom?

Streda, 5. Júna 2013, 19:11

bigcatno4 napísal:
Caute chalani mozno som spatne hladal ale nic taketo som tu nenasiel. Chcel by som vediet akym stylom bolo vlastne to moje auto stiahnute o vykon, zevraj to bolo koli emisiim. Je to 2.5 liter rok 98 ale vykonovo je na tom rovnako ako 2.0 liter novsieho modeloveho roku. Neviem ci to bolo urobene len nejak softwarovo alebo tam pouzili nejku inu vacku a podobne. Bavil som sa o tom uz s jednym typkom a ten mi tvrdil ze je to strasne komlpikovane dostat z toho vykon. S BMW nemam v tomto ohlade skusenosti ale nemyslim si ze by to malo byt tak moc ine ked vsetko ostatne je identicke s 2 litrom aj s 2.8 litrom... Je tam rovnake sanie, svody, aj ine diely tak si neviem rady... Diky za vsetky postrehy...
Lenze ty porovnavas 523i s 520i LCI (vyrabana od r. 2000), ktorej spravili aj nejake upravy v motore, vyzera to tak. Starsia 520i ma o 15 kW menej ako tvoja. Jedine 2 motory, ktore si boli vykonovo podobne, su 525i (141 kW) a 528i (142 kW). Tam sa da dosianut vo vyssich RPM z tej 528-cky vykon vymenou sania za sirsie/kratsie. Mozno, ze to Nemci robili kvoli PZP...??? :-k
Nejazdím tak rýchlo, letím tak nízko!

EX - BMW E39 528iA
EX - BMW E66 745Li, '03
EX - BMW E30 324d, '87
 
Užívateľov profilový obrázok
bigcatno4
Autor témy
Príspevky: 20
Registrovaný: 14.3.2013
Auto: E 39
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Praha

Re: E39 523i ako to je s vykonom?

Štvrtok, 6. Júna 2013, 09:31

No neviem preco to nemci spravili ale neni to moc dobre. Auto ma spotrebu ako 2.8 ale jazdi ako 2.0. Viem ze auto je trochu tazsie ale nie zase az tolko. Uz ma napadlo aj vymena hlavy ale ne viem ci by pasovala napr. z 2.8 alebo 3.0. Mam skusenost s Hondou tam sa to tak urobit dalo a vysledok nebol tak drahy ale bol super. Tu na foru citam len o uprave sania a podobne. Buduci tyzden budem davat aspom sportovni filtr Simota a potom aj miesto katu rezonator a sportovy koncovy tlmic. Ale tim sa predpokladam dokazem dostat maximalne na vykon ktory malo auto ked bolo nove, predpoklad je ze mu doteraz klesol vykon tak o 10-15 percent a toto by to mohlo dohnat. Ale to je vse. Premyslam totiz o tom auto si nechat dlhsiu dobu a dat ho prerobit na plyn a preto trochu zvysit vykon. Ale nerad by som menil cely motor...
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: E39 523i ako to je s vykonom?

Štvrtok, 6. Júna 2013, 10:10

upravy ktore planujes robit su tak povediac na prd a mozno s nimi vykon uberies, zacni radsej novym papierovym filtrom a svieckami

co tak vymenit odvetranie sania, pretesnit vanos, mozno vymenit loziska v pohyblyvich castiach motora - tj alternator, starter, kladky, klimakompresor, mozno by to stacilo len precistit/premazat tieto suciastky

btw m52b25 ma seriovy vykon cca 135kw a cuduj sa svete aj po tolkych rokoch bez vaznejsej udrzby - vid merania ktore sa robia kazdorocne, nieje problem najst 323i ktore maju 129-133kw

ak chces nieco upravit, vymen ojnice a kluku z b28 motora a budes mat 528 - jediny rozdiel medzitymi dvoma motormi, samozrejme mozes si zohnat piesty z b30 a budes mat 530i +-. hlavou neziskas nic, ale mozes skusit sanie
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: E39 523i ako to je s vykonom?

Štvrtok, 6. Júna 2013, 10:14

Zas tu porovnavate krizom krazom.
523i M52 nema vykon stiahnuty softwarovo a uz vobec to nie je konstrukcne rovnaky motor ako poface 520i M54. Co sa tyka bloku M52 je ocelovy blok a M54 hlinikovy s nikasilom. Dalsi rozdiel medzi M52 a M54 je vo VANOS - M52 single a M54 double a sani - M52 ma jednu vetvu a M54 dve vetvy s DISA klapkou. Cize ziadna softwarova uprava a stiahnutie vykonu kvoli emisiam. Proste su to dost odlisne motory aj ked na prvy pohlad sa niekomu mozu zdat rovnake. Dalsie veci ako vrtanie a zdvih sa mi teraz nechce porovnavat.

Toto sa tyka klasickyh M52 a M54. V medzifaceliftovom obdobi boli este verzie M52TU, ktore dostali dvojite sanie a double-Vanos, ale nedoslo k zvyseniu vykonu, len sa upravila vykonova krivka...

Najlepsi upgrade vykonu je vymenit auto za druhe s lepsim motorom. Investicie do stavu motora beriem, ale investicie do vykonu 523i s nizkym seriovym vykonom su totalne vyhodene peniaze, kedze sa nedostanes ani len na hodnotu 528i. A na swap sa takisto vyser, to auto uz nebude papierovo v poriadku a budes mat problem sa ho zbavit. Radsej to svoje predaj a kup 530i...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
bigcatno4
Autor témy
Príspevky: 20
Registrovaný: 14.3.2013
Auto: E 39
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Praha

Re: E39 523i ako to je s vykonom?

Štvrtok, 6. Júna 2013, 10:56

Konecne neco poradneho, diky. Takze po vymene kliky a ojnic by to malo byt 2.8 ? Pak by se oplatilo vymenit i to sani. Moc diky, co se tyce toho premazani a vymeny nekterych veci za lehci dy slo samozrejme s tim. Diky

Neviem vsak preco by som mal stratit vykon vymenou filtru, rezonatorem a koncovym tlumicem. Kazdemu autu tieto upravy pomozu tak preco by malo byt BMW ine? Filter budem davat do original ariboxu i s privodom cerstveho vzduchu zpredu. inac chcem nechat zatial vsetko tak ako to urobili v nemecku. Ved vsetky ostatne veci su shodne prave aj s 528.

Jo a este by som sa chcel opytat ci nahodou niektyo nevie preco nemam moznost zvolit iny jazyk ako nemcinu, auto mam z Rakuska a menu odblokovane ale nie je tam iny jazyk podla menu... dIKY ZA POSTREHY

Co sa tyka vymeny auta za silnejsie tak to samozrejme viem aj sam ale neuvazujem o tom a prave preto som sa pytal na tie upravy.
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: E39 523i ako to je s vykonom?

Štvrtok, 6. Júna 2013, 11:42

v prahe ti prekoduje jazyk napr. snejk, ale urcite aj kopec dalsich

nepoznam jeden atmosfericky benzin do mesta ktoremu by pomohol plnepriechodny vyfuk, pokial to nechces tocit zakazdym do obmedzovaca. dalej co povazujes za "sportovy" vyfuk? to ze bude vrcat? podla mna vsetky vyfuky pokial sa nejedna o celu sustavu so zvodmy na tom istom principe a to je kopa zeleza na vyfukovanie smradu
tu plati to iste s tym sanim, pridas kone, uberies krutak, budes musiet tocit vyssie.

kn vlozku som mal, bohuzial zisk bol len znova vyssie vrcanie motora, neprijemne rezonancie v sacom potruby a zadrbana vaha vzduchu, netusim odkial chces dostat viac vzduchu pre motor, ale tusim od toho je vaha vzduchu a pokial nebudes tlacit viac paliva, tak ti viac vzduchu bude tak troska na rit
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
bigcatno4
Autor témy
Príspevky: 20
Registrovaný: 14.3.2013
Auto: E 39
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Praha

Re: E39 523i ako to je s vykonom?

Štvrtok, 6. Júna 2013, 14:19

Diky za pripomienky, neviem ale mne vzdy pomohlo na aute vymenit papierovy filter za bavlnu, KN je zbytocnej pretoze skoro vsetky su rovnake akurat sa lisia v cene kde platis za znacku, potrebujem filter vymenit tak som sa rovnou rozhodol ze tam dam bavlnu, mozem ju potom vyprat a dlhsie vydrzi. Viem ze viac vzduchu do motoru nedostanem, to ani nechcem ale chcem tam dostat viac studeneho vzduchu... Menil som uz aj to gumove koleno za vahou vzduchu pretoze bolo na hadry a tahalo to vzduch bokom. A rovnako som na tom aj s rezonatorom a koncovym tlmicom, obe suciastky su na odpis tak je potreba ich vymenit a rozhodol som sa ciastocne spriechodnit vyfukove potrubie, nie ho uplne otvorit, to by isiel vykon uplne dolu, viem ze nejaky spetny odpor motor potrebuje. A pride mi ze v BMW mysleli na vsetko ale na ten krasny zvuk 6 valca nie a to mi je luto. Tomu autu sa to hodi pokial sa to podari udrzat v nejakej unosnej miere, nechcem budit cele sidlisko pri prichode domov ale ked to zoslapnem tak to chcem pocut...
 
renner
Príspevky: 266
Registrovaný: 13.12.2009
Auto: BMW e39 523i
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Stakčin

Re: E39 523i ako to je s vykonom?

Štvrtok, 6. Júna 2013, 17:49

zdravim musim trochu reagovať 523i nieje omnoho slabši od 2,8l je tam samozrejme trochu rozdiel ale nič vynimočneho 530i to je už ina kava.Vozil som sa aj na jednom aj na druhom preto to hovorim.
 
Užívateľov profilový obrázok
consiglieri
Príspevky: 100
Registrovaný: 28.6.2010
Auto: Mercedes GLS 63 AMG
Kraj: Trenčiansky

Re: E39 523i ako to je s vykonom?

Štvrtok, 6. Júna 2013, 21:15

ja ti poviem ze najlepsia investicia do 523i ktoru som urobil bolo nove tesnenie na Vanose. Zrazu auto ide pekne od 1000 otacok.

Najlepsich 30Euro co mozes na vykon tychto aut minut.
 
Užívateľov profilový obrázok
BavoracikE46
Príspevky: 364
Registrovaný: 2.11.2011
Auto: e39
Kraj: Trenčiansky

Re: E39 523i ako to je s vykonom?

Štvrtok, 6. Júna 2013, 21:19

tazko posudzovat 2.3 a taku 2.8 pretoze ako pisal jararak proste u tychto aut moze prist opotrebenim lahko s strate vykonu kedze som mal e46 323i zas nemozem povedat ze by to bolo slabe pretoze ta moja ex 323 bola na sprintoch s 528i a vyhrala pohode samozrejme je tam zas rozdiel vo vahe, ja by som pozrel vanos a ostatne veci potom reisil vykon dalej ale osobne si myslim ze 2.3 170koni je dobry motor ;)
 
Užívateľov profilový obrázok
dasto
Príspevky: 1057
Registrovaný: 19.2.2008
Auto: E39 523iAt (sporak)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: E39 523i ako to je s vykonom?

Piatok, 7. Júna 2013, 13:42

mam presne tuto motorizaciu s TU vanosom. Konstrukcia M52 a M54 je podobna, oba motory su hlinikove (liatina je M50) dokonca M52B25TU a M54B25TU su velmi podobne. Rozdiely najdes v tvare piestov napr. Maju rozdielnu elektroniku, skrtiacu klapku a podobne. Kluka a komplet hlava su rovnake s M52TU tam podobnost konci. Snad este blok by sa dal, ak vymenis piesty a ojnice.

M54B25 2,494 ccm
výkon: 141 kW @ 6000 rpm
krút.moment 245 Nm
zdvih: 75.0 mm
vrtanie: 84 mm
kpompresny pomer: 10.5:1

M52TUB25
výkon: 125 kW @ 5500
krut.moment: 245 Nm
vrtanie: 75 mm
zdvih: 84 mm
kompresný pomer: 10.5:1

Toto je zdroj wikipedia. Podla tohto by sa zdalo ze to bude rovnake, podla ETK je okrem kluky a hlavy s TU vanosom ine vsetko.
Bolo by dobre porovnat sanie na oboch motorizáciach+ skrtiacu klapku. Je mozne ze M54 nasava viac vzduchu, s inym softom, (vstreky su rovnake) to moze znamenat vyssi vykon v prospech M54.

Pre zaciatok by som menil sanie a skrtiacu klapku+soft.
radosť - jazda - bmw :.... vieme o čom ten slogan je

jetzt?
ex E39 523iA touring (sporak LPG)
ex E36 coupe 320i
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: E39 523i ako to je s vykonom?

Piatok, 7. Júna 2013, 14:25

Pardon, ten blok som si pomylil :oops:
Pridam, ze skrtiaca klapka je na M54 plne elektronicka na M52 je ovladana lankom. Dalej boli na M54 pouzite ine piesty a kruzky s nizsim predpatim pre znizenie trenia (preto M54 zerie viac olej ako M52).

Pokial som spravne pochopil, tak sa tu rozobera M52 z roku 98, cize k M54 jej chyba hlavne double-vanos a DISA klapka, co robi asi najvacsi rozdiel vo vykone...a tieto 2 veci na tom motore proste nespojazdni...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný