Štvrtok, 4. Decembra 2008, 16:22
airbone: Otec ma Octaviu II(r.v. 2004) nachipovanu na 150 PS, povodne 105PS, auto ma uz 201 000km... Trosku sa rozpisem, aj ked to nie je bmw, ale chiptuning ked to berieme ako zvysenie vykonu ma "nasledky" rovnake na kazdom motore. Chip stal 24 000sk aj so zarukou od dealera u spolocnosti GX tuning.
Chipovanie sa robilo v 30 000km, hned prvy problem bolo "trasenie" pri pridani z nizsich otacok. Nevedeli sme co to moze byt tak sa jazdilo dalej. Problem sa "vyriesil" ked v 80 000km kompletne odjebkalo spojku. Nova spojka uz netriasla a je na aute dodnes. Takze hned prvy problem. Dalsia neprijemnost nastala ked som dostal auto do ruky ja:)) Idem si nejakych 40 za traktorom, treba ho predbehnut tak zo stvorky do dvojky, plny plyn a ...... biely dym na polku Lucenca:)) Turbo v haji, kat v haji, potrubia potrhane, medzichladic rovnako. Este ze je auto firemne:) oprava stala v autorizovanom servise 105.000sk. Vtedy malo auto zbehnute 135 000km. Posledny problem bolo rozrthnute potrubie od turba v 180 000km.
Ked to tak zvazime, tak chiptuning pokial je kvalitny dokaze vyznamne zvysit vykon auta, motoru neublizuje, ale ostatne diely trpia. nenici ich samotny chiptuning ale vykon na ktory nie su stavane.
Ja mam na svojom aute taktiez upravu od GX, ale je to slabych 15-20 percent vykonu hore, takze myslim ze sa to pohybuje v tych priatelnych medziach(rovnako mam aj silnejsie brzdy konkretne z 330d/i). Osobne neodporucam davat viac ako 20 percent vykonu hore... aj ked to motor vydrzi, nevydrzia to ostatne suciastky.