Ahojte,
podelím sa o svoju skúsenosť, bude to síce dlhší príspevok, ale snáď to niekomu pomôže.
Mal som rovnaký problém ako je popísaný tu, len na e38 M62B44.
Pred troma mesiacmi som začal pociťovať horšie štarty.
Trocha s ním zatriaslo, štart nebol plynulý, ale nakoniec naštartoval a dalo sa s autom ísť hneď po štarte.
Zhoršovalo sa to.
Následne o mesiac na to mi začali padať štarty, raz nabehol hneď, inokedy až na druhý či tretíkrát.
Keď začali ale padať, robilo to štýlom, že štartér začal točiť, motor naskočil, ale následne ho začalo dusiť až ho vyplo.
Začal som mať podozrenie na nedostatok paliva.
O 2 týždne na to sa so mnou rozlúčilo podávacie čerpadlo.
Po výmene som mal asi jeden deň pokoj, potom sa problémy začali opakovať.
A opäť sa to zhoršovalo.
Naštarotvať sa podarilo až na 4 pokusy, aj to "kuckal" a strielal do výfuku.
Už sa nedalo za studena s autom ani ísť, musel som počkať, kým sa zohreje, lebo plynový pedál
nereagoval dobre (oneskorený aj o pár sekúnd).
Keď som sa snažil ísť za studena, tak s ním šklbalo, že som sa až bál niekam tak ísť.
Keď som počkal, kým sa zohreje a preplo na plyn, už bolo všetko v poriadku - ako keby mu ani nič nebolo.
Za studena sa bez váhy vzduchu auto nedalo ani naštartovať, za tepla išlo naštartovať aj bez váhy vzduchu.
Keď už som bol v tomto štádiu, a konečne naštartovalo, tak ručička otáčkomera kývala ako keby bola zlá váha vzduchu.
Našiel som, že to môže byť aj slabou baterkou (ale tú som mal novú).
Keďže som mal zlé štarty a nevedel som čo ďalej, tak som si uvedomil,
že som jej mohol dosť naložiť a dobil som ju - vtedy som mal 3 dni pokoj
a zase tie isté problémy (prečo to išlo 3 dni dobre vysvetlím nižšie po objasnení problému).
Diagnostiky, kontrola elektriky auta a všetkého možného 0 bodov.
Nakoniec som sa dostal už do takej fázy, že som už menil aj to čo som už mal predtým vymenené no stále bez zmeny.
Nepomohlo ani:
- pretesnenie a vyčistenie benzínových vstrekov (zo začiatku som si myslel, že bude diera v saní alebo pod.),
- výmena čidla kľuky,
- výmena čidla vačky (toto som mal naozaj zlé - premerané, no nepomohlo),
- výmena nového palivového filtra (vymenil som pre istotu znova, lebo som mal bordel v nádrži trocha),
- čidlo nasávaného vzduchu v airboxe,
- sviečky,
- už ani neviem čo...
Po mnohých teóriách ma napadla už len jediná vec.
Uzavrel som plynovú nádrž, vyprázdnil plynové hadice a chodil som len na benzíne
a zistil som, že auto čisto na benzíne štartuje dobre.
Následne som kontaktoval LPG servisáka, ktorý mi potvrdil teóriu, že môžu byť zlé vstrekovače plynu.
Pozrel na dátum výroby vstrečkovačov a bolo to jasné (3 roky staré) - ešte aj zle nastavené.
Zaujímavé ale je, že keď som bol 4 mesiace predtým v LPG servise, tvrdili mi,
že pokiaľ to šlape a nie je ich počuť (neklepú), je to v poriadku.
Vstrekovače prepúšťali plyn, tým pádom keď som odstavil auto (aj na pár sekúnd)
malo na ďalší štart bohatú zmes a dusilo ho, pretože plyn sa v saní usádza a nevyprchá (a štarty mám na benzíne).
Dal som vymeniť vstrekovače plynu, nastaviť nanovo plyn a odvtedy mám pokoj (asi 4 dni).
Štarty super, plyn ide ešte lepšie ako predtým.
Ešte poznámka k tomu, že prečo to dobre štartovalo po plnom nabití batérie:
servisák lpg mi povedal, že keď bola naplno baterka nabitá, tak auto stíhalo dostatočne roztočiť motor
a všetok nadbytočný plyn stihlo vypluť zo sania do výfuku,
ale samozrejme baterka na plné nabitie dlho nevydržala, preto sa problémy vrátili.
PS:
Auto mám pol roka a plyn tam už bol naištalovaný (tech gas - dt gas),
Dal som vymeniť po kúpe všetko čo mi odporúčali v servise vymeniť.
Toto mi ale dobre neskontrolovali, jednoducho sa do toho servisu (vychýreného - TN okres) už nikdy nevrátim,
pretože som sa v ňom sklamal už viackrát.
PS2:
Keby predchádzajúci majiteľ nezanedbal servis LPG alebo keby si LPG servis spravil dobre svoju prácu,
ušetrili by kopu mojich peňazí, času a trápania.
Toť moja skúsenosť.
Dúfam, že to niekomu pomôže, lebo mňa to teda doooosť vytrápilo
