... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
bedo
Príspevky: 82
Registrovaný: 16.1.2008
Bydlisko: BA/RK

1

Utorok, 9. Septembra 2008, 17:13

speki napísal:
To ste mi daly chrobaka do hlavy.
520i alebo 530d :?: :?: Zase som na zaciatku.
Rcne najazdim 15000-20000km nie vela ale otec jazdi na kamione.
V ktorom mesiaci a roku auto preslo FL? Chcem urcite po FL.
Kolko asi vydrzi turbo?

jo, fl 2000, myslim ze od 09/2000 zacali sa davat 142kW motory a tie su vraj lepsie ako tie 135kW...
No este si porataj,ze ake trasy robis....po meste by som asi na kratke trasy diesla nedaval, ten je asi skor na dlhe trate. Neviem, ved ma opravte, kto sa vyzna odborne.
Mna napr. teraz asi caka cca pol roka po-pi 2x650km + nieco lokalne...takze som celkom rad, ze som volil diesel ;)
e39 530d 01/2002
Obrázok
 
atc
Príspevky: 472
Registrovaný: 13.9.2007
Kraj: Zahraničie

Utorok, 9. Septembra 2008, 17:18

speki napísal:
To ste mi daly chrobaka do hlavy.
520i alebo 530d :?: :?: Zase som na zaciatku.
Rcne najazdim 15000-20000km nie vela ale otec jazdi na kamione.
V ktorom mesiaci a roku auto preslo FL? Chcem urcite po FL.
Kolko asi vydrzi turbo?
Pre bezneho cloveka ktory tankuje na pumpe liter nafty za 45sk je diesel uplne nezaujimavy.Ja byt bez zdroja tak volim 530i :wink: .
 
Užívateľov profilový obrázok
speki
Autor témy
Príspevky: 53
Registrovaný: 19.8.2008
Bydlisko: Zlate Moravce

Utorok, 9. Septembra 2008, 18:00

atc525 napísal:
Pre bezneho cloveka ktory tankuje na pumpe liter nafty za 45sk je diesel uplne nezaujimavy.Ja byt bez zdroja tak volim 530i :wink: .


Keby som nemal zdroj tak nad dieselom neuvazujem. Ale mam. Vedel som ze udrzba diesla je narocna ale nie az tak.
e39 528iA 99r
 
atc
Príspevky: 472
Registrovaný: 13.9.2007
Kraj: Zahraničie

Utorok, 9. Septembra 2008, 18:08

speki napísal:
Keby som nemal zdroj tak nad dieselom neuvazujem. Ale mam. Vedel som ze udrzba diesla je narocna ale nie az tak.
Ked mas tak neni ocom :!: 525d alebo 530d ja spravna volba akurat si treba dat zalezat pri vybere a neolutujes :wink: .
 
Užívateľov profilový obrázok
Ederon
Príspevky: 140
Registrovaný: 6.9.2008
Kraj: Bratislavský

Re: 525i

Utorok, 9. Septembra 2008, 21:22

atc525 napísal:
No povedzme ze je to doooost zjednodusene povedane :wink:

to nepopieram ;) zjednodusene povedane - cim viac komponent (a najma drahych) je na motore/aute, tym vacsia sanca ze sa nieco po***e a pojde to do penazi. preto su napriklad zavodaky, i ked technicky prepracovane, nevhodne na beznu prevadzku, lebo vyzaduju udrzbu, bez ktorej by nemohli bezproblemovo fungovat.

530d je myslim dobra volba, ludia ktorych poznam a maju ho, su spokojni, len sem-tam frflu na to, ze je to diesel. hold, vsetko ma svoje pre a proti. :P
 
Užívateľov profilový obrázok
MarcusAurelius
Príspevky: 173
Registrovaný: 20.1.2008
Auto: BMW 320D e46
Kraj: Banskobystrický

Utorok, 9. Septembra 2008, 22:17

FL prisiel v roku 2000 ale presne v ktorom mesiaci neviem..

je tu jedna recenzia ak ta to zaujima tak si ju pozri mozno ti to ulahci rozhodovanie

http://www.tipcar.cz/recenze_ojetin_bmw_5_(e39)_-_vzornak_s_dusi_sportovce-1411.html

-myslim si ze brat bmw5 po FL je dobra volba :) lenze to bude aj kusok drahsie.. a ak velmo tuzis po nejakom diesli tak po Facelifte sa odstranilo niekolko zavaznych chyb motorv a od toho roku 2000, 2001 uz boli tie auta ovela spolahlivejsie..

a tu niekto spominal, ze co vydrzi take turbo...
mno ked kuris tomu na studeno alebo slapes niekde podialnici a drzis auto v otackach vtedy sa turbo vacsinou prehrieva a ked mu nenechas kusok oddychu vedie to vacsinou k jeho poskodeniu.. nemam to overene v praxi bo nemam v aute turbo ale cital som o tom nieco.. ;)
 
Užívateľov profilový obrázok
mathesss
Príspevky: 488
Registrovaný: 21.4.2008
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Streda, 10. Septembra 2008, 16:52

MarcusAurelius napísal:
FL prisiel v roku 2000 ale presne v ktorom mesiaci neviem..

je tu jedna recenzia ak ta to zaujima tak si ju pozri mozno ti to ulahci rozhodovanie

http://www.tipcar.cz/recenze_ojetin_bmw_5_(e39)_-_vzornak_s_dusi_sportovce-1411.html

-myslim si ze brat bmw5 po FL je dobra volba :) lenze to bude aj kusok drahsie.. a ak velmo tuzis po nejakom diesli tak po Facelifte sa odstranilo niekolko zavaznych chyb motorv a od toho roku 2000, 2001 uz boli tie auta ovela spolahlivejsie..

a tu niekto spominal, ze co vydrzi take turbo...
mno ked kuris tomu na studeno alebo slapes niekde podialnici a drzis auto v otackach vtedy sa turbo vacsinou prehrieva a ked mu nenechas kusok oddychu vedie to vacsinou k jeho poskodeniu.. nemam to overene v praxi bo nemam v aute turbo ale cital som o tom nieco.. ;)



máš pravdu po roku 2000 sa odstránilo vela závad u dieslových motorov. A chceš vedieť ako sa to vyriešilo???? Prestala sa vyrabať 525tds! Týmto krokom sa prestalo polemizovať nad tým že bmw nevie robiť diesle.
Preto aj keď niekto povie že do 2000 su e39 šroty tak ma taký názor preto, lebo mal 525tds :D Inak z e39 nie je žiaden problém. Je jedno či máš 530d rv.99 alebo 2001
BMW F01 730xd
EX.:BMW E65 730d
EX.:BMW E39 528i
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

hmm

Štvrtok, 11. Septembra 2008, 04:46

Ak diesel tak jedine 3L....pre nas všetkych bmw fanušikov mam jednu info..
3L diesel bol vyhlásneny za najkvalitnejší seriovo montovany motor na svete a to je už čo povedat...klobúk dole...:-)))
A čo sa tyka turba...tak jednemu vydrží 150 000km a inemu 5000km....už som videl v riti turbo aj po 3000 km,ale ako sa hovori komu nieje rady tomu nieje pomoci...:-))turbo treba vždy nechat dochladiť, a tym padom aj hlava sa dochladi a nebude žiaden puk......:-)))potom vydrží!!!!!A samozrejme nepeckovat studenemu dieselu.... Ked maš naftu tak sa voz...:-)))) 8) 8) 8)
 
BMWpositiv

Re: hmm

Štvrtok, 11. Septembra 2008, 06:40

zhmp napísal:
Ak diesel tak jedine 3L....pre nas všetkych bmw fanušikov mam jednu info..
3L diesel bol vyhlásneny za najkvalitnejší seriovo montovany motor na svete a to je už čo povedat...klobúk dole...:-)))
A čo sa tyka turba...tak jednemu vydrží 150 000km a inemu 5000km....už som videl v riti turbo aj po 3000 km,ale ako sa hovori komu nieje rady tomu nieje pomoci...:-))turbo treba vždy nechat dochladiť, a tym padom aj hlava sa dochladi a nebude žiaden puk......:-)))potom vydrží!!!!!A samozrejme nepeckovat studenemu dieselu.... Ked maš naftu tak sa voz...:-)))) 8) 8) 8)

...presne tak, keď chceš aby ti dieslový motor vydržal čo najdlhšie a do servisu nexeš chodiť častejšie ako do ľudovej školy umenia, tak ho treba doslova "hladkať", hlavne za studena to netreba preháňať..., to takí Italošský čávovia by ti raz-dva predviedli ako pískajú gumy pri studenom motore keď ti ešte poriadne nebeží ani druhý valec... :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
speki
Autor témy
Príspevky: 53
Registrovaný: 19.8.2008
Bydlisko: Zlate Moravce

Utorok, 2. Decembra 2008, 21:13

Nova dilema 530d po FL automat alebo manual?
e39 528iA 99r
 
Užívateľov profilový obrázok
Ederon
Príspevky: 140
Registrovaný: 6.9.2008
Kraj: Bratislavský

Utorok, 2. Decembra 2008, 21:47

Ja by som bral manual, ale to je vecou preferencie.
 
Užívateľov profilový obrázok
bedo
Príspevky: 82
Registrovaný: 16.1.2008
Bydlisko: BA/RK

Streda, 3. Decembra 2008, 08:44

speki napísal:
Nova dilema 530d po FL automat alebo manual?

zalezi co od toho auta ocakavas. Ja mam automat a nemenil by som. V aute jazdim, nepretekam. Cize ak ho chces na kvazi kludnu jazdu a ziadne driftovanie brutalne, tak jednoznacne automat. Ta pohoda a klud, ziadne miesanie s pakou...ked teraz sadnem niekedy do auta s manualom, tak iba v kuse nadavam:) - pokial to nie je nieco echt sportove:)
e39 530d 01/2002

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Streda, 3. Decembra 2008, 10:16

ti co tu kydaju na diesel, tak nech sa spamataju. Uz mi to pripada z tych reci, ze benzinovych motoroch sa nemoze pokazit nic a na dieselovych sa vkuse serie vsetko.... Isteze diesel ma vyssie prevadzkove naklady, to nehovorim ze nie, a preto je pre ludi ktori najazdia rocne 40-60tkm, nie pre deda co spravi 5000km rocne do kostola a pre chlieb.... A nie kazdy potrebuje auto na santenie a predvadzanie sa pred sliepkami nejakym driftom... Niekto sa jednoducho chce len pohodlne odviezt....

Este k tomu dieselu by som chcel dodat jeden fakt: Slovensko je asi jedina krajina zazrakov na svete, kde je nafta drahsia ako benzin, ale uvedomte si, ze v ostatnych krajinach je podstatne lacnejsia.... teda mozno povedat, ze na slovensku je to teda tak, ze diesel sa oplati menej ako napr v DE alebo A.
A preco je to tak? Nemam teraz prehlad co stoji nafta na sk, ale ked som bol pred dvoma tyzdnami, tak ma v BA zabili cenou ze 37sk/l.
Pekne.
Pre porovnanie, v holandsku stoji liter nafty 0,98EUR a SHELL V-POWER 1.08EUR. Aspon vidime ako nas nasa vlada podoporuje...
 
Užívateľov profilový obrázok
Ederon
Príspevky: 140
Registrovaný: 6.9.2008
Kraj: Bratislavský

Streda, 3. Decembra 2008, 12:06

airbone napísal:
A preco je to tak? Nemam teraz prehlad co stoji nafta na sk, ale ked som bol pred dvoma tyzdnami, tak ma v BA zabili cenou ze 37sk/l.
Pekne.
Pre porovnanie, v holandsku stoji liter nafty 0,98EUR a SHELL V-POWER 1.08EUR. Aspon vidime ako nas nasa vlada podoporuje...

Spotrebne dane...aby bolo co prerozdelovat. A pretoze nafta sa za poslednych 10 rokov velmi spopularnila, je to dobry sposob ako z ludi dostat peniaze do nenasytneho krku statu.
 
Užívateľov profilový obrázok
ras11
Príspevky: 178
Registrovaný: 8.3.2007
Auto: BMW 650i
Kraj: Prešovský
Bydlisko: St. Lubovna, SK

Streda, 3. Decembra 2008, 12:52

osobne mam e39, facelift, Lifestyle Edition - diesel...
Bal som sa dieslov kvoli chorote starych naftakov som o nich nechcel ani pocut, stale som bol zastanca benzinovych motorov (mal som iba benzinove auta vratane dvoch e39 528i).
Vyskusal som a teraz mam spominanu e39 525d - vlastne je to viacmenej to iste ako 530d, 6 valec, ale ma o 30 koni nizsi vykon a vdaka nizsiemu objemu ta poistka stoji 4070 Sk rocne!!!
S tym autom som spokojny a kludne odporucim diesel aj dalej, mimochodom ten moj je na predaj, viac info vid link ak by ta to zaujimalo, viac po telefone:
http://www.autobazar.eu/sk/card.php?id=726889
alebo na klube:
http://www.bmwklub.sk/viewtopic.php?t=8291

ps: antinaftova nalada panuje jednak od starych cias kedy s dieslakmi bola furt ostara plynuca hlavne z tazkych zimnych startov a zaroven s novodobych predrazenych servisnych zasahov ked si niekto kupi vyjazdenu ale pretocenu masinu a divi sa ze auto ma iba 150000km a stale sa na nom cosi serie... ak sa tomu chces vyhnut, daj pozor hlavne pri nakupe!!!
ps2: bonus u naftovej e39 je v tom ze vnutri ten diesel necerka jak v traktore, 6 valec je kultivovany a v interiery je t pekne tiche (oproti velmi oblubenym koncernovym 1,9TDI je to neporovnatelne tichsie aj kultivovanejsie)
BMW 650i, Audi Q7 ex: Jaguar XKR, BMW 330xd, BMW 520d e61, BMW 528i + 23 next...
http://www.comair.sk V zdravom dome zdravý vzduch...
http://www.gardensystem.sk

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných