Tuto temu som sledoval uz dlhsi cas prave koly tomu ze mi nesla klima, ale zacal som to riesit az teraz.
Takze sa podelim s tym co som zatial urobil a naco som prisiel.
Kedze mam uz faceliftove auto tak mam 4pinovu vrtulu tzn. ze je stupne regulacie su riadene predradenymi rezistormi.
Ako prve som vybral vrtulu a otestoval priamo na baterke ci je funkcna.
Vtedy som zistil ze nefunguje prvy stupen kedze prvy rezistor sa zrejme uvaril, druhy a treti stupen fungovali bez problemu.
Ak by bol odpaleny druhy rezistor tak by nesiel prvy ani druhy stupen kedze pre prvy stupen su zapojene oba seriovo a pre druhy stupen je zapojeny iba druhy rezistor, pre treti stupen ide priamo 12V.
Kupila sa nahrada s hodnotou 0,22 Ohm 100W, originalny ma na sebe napisane hodnoty 0,2 Ohm 80W.
Po celom dni hrajkania sa a dopasovavania toho rezistora, kedze bol podstatne vecsi ako povodny, nadisiel cas ho odskusat.
Na chvilu sa zoztocil ked som ho napojil na druhy stupen a potom uz dalej nereagoval a nesiel ani na jeden stupen.
Tak zase na operacny stol, rozobrat a pozriet sa do motora, kde som zistil ze jeden z magnetov zo statora odpadol a ostal drzat na rotore.
Motor som otvoril iba sundanim krytu na ktorom su uhliky a druhe klzne lozisko pre rotor.
Po odstraneni magnetu a provizornom zlozeni som mohol otestovat ci vetrak naozaj funguje a nastatie aj fungoval.
Rotor od statora sa mi nepodarilo oddelit takze som mal trocha obmedzeny pristup pri lepeni toho magnetu naspet, bolo pouzite dvojzlozkove epoxidove lepidlo.
Takze po konecnom poskladani je ventilator plne funkcny.
Hned prvy test ci funguje aj v aute ako ma bol zapnutie klimy a skontrolovanie ci sa zapol aj vetrak, kedze ako som sa vsade tu docital tak sa zapina hned s klimou na prvy stupen, no bohuzial nic ani po dlhsom cakani.
Takze sa hladala chyba dalej, nainstalovali sme u kamosa INPU a chceli skusit jednotlive stupne zapinat sofverovo no bohuzial taktiez nic.
Tak sme pozreli zapisane chyby a tam bolo nieco ako:"Check circuit or shortcircuit on psitive B-" nepamentam su to uz presne, hodim tu zajtra este screen.
V preklade to znamena:" skontroluje zapojenie alebo skrat na kladnom pole B-"
Chyba sa ani nedala vymazat kedze po vymazani bola zase spet.
Vrhol som sa teda do WDS-ka ci tam nieco vykumam no bohuzial nic uzitocne, kedze primitivne blokove schemy kde su vyznacene iba cele kablove zvezky jednou ciarou su mi nanic.
Tak som zacal hladat odkial asi ten kladny pol moze k vetraku viest a na mudrej karticke pri poistakch je napisane ze poistka 75 s hodnotou 50A je pre pridavny ventilator.
Lenze poistku 75 nikde nevidno, tak trocha googlenia prezradilo za sa nachdza za odkladacim kastlikom.
Nejak som sa k tomu dostal vytiahol poistku skontroloval a vratil spet kedze bola v poriadku.
S vedomim ze stava musi prechdzat som sa sustredil na skrat za poistkou.
Dalej som chcel vyskusat postup ktory tu dal uzivatel pegass325, no tak to zrejme funguje iba u TDS motoroch.
Spomenuty teplotny snimac na kryte vrtule som nasiel ale ten je u mna 4 polovy kde su dva hnede, zlty a modry kabel tak som do toho moc nesprtal kedze neviem co je co a WDS tiez vela nenapovie.

A tlakovy spinac som nenasiel vobec, tekze tento navod mi vela nepomohol.
Dalsi krok bol vyskusat navod co postol uzivatel ce3peo, no ten tiez vela nepomohol kedze tam je popisane o tom ze relatka pre vetrak su v boxe s riadiacimi jednotkami co nieje moj pripad kedze ja mam vyvedeny separatny kastlik pre ne č.d.:67 32 6 921 354
Po dlhom kumani preco to kurva este furt nejde ked vsetko vyzera v pohode som konecne zobral "skusacku" v podobe obycajneho ventilatora do PC a zistil ze vlastne ani do poistky 75 nejde ziadna stava.
Ale od prveho momentu ked som pozrel na privod do tej postky mi bolo divne ze privodny kabel je asi 10-ka prierez cerveny a vyvod cierny mozno 4-ka.
Nato kamos ze cervene idu priamo z baterky
](https://www.bmwklub.sk/images/smilies/eusa_wall.gif)
(obvious), tak som pozrel dozadu na rozdelovaciu svorkovnicu s poistkami a "skusackou" zistil ze jedna nevedie a je zrejme prepalena,
100 AMPEROVA!!!.
Tak som kabel prehodil na susednu 50Amperovu a uz sme mali stavu aj pri poistke za odkladacim kastlikom a dokonca aj v krabicke s relatkami.
Tak si myslim ze konecne to uz pojde, pozreim na diagnostiku a tam furt ta ista pojebana chyba a nejde zmazat.
Zhodnotil som to tak ze to bude asi chyba v tom tranzistore na plosaku v krabicke s relatkami ktory som pokusmi pri testovani tych relatok ugriloval, kedze bolo vidno a aj bolo citit dymovy efekt.
Dufam teda ze to uz je iba v tom lebo uz fakt neviem co dalej.
Momentalne je plosak u miestneho manika na elektroniku tak uvidime ci s tym nieco spravy.
Uzasne stravene dopoludnie aj popoludnie, no nastastie som mal prestavku kedze som isiel prezut gumy na letne a na pretlakovanie klimy kde test uspesne presla tak som ju nechal rovno aj naplnit.
Hlavny poznatok na zaver, kebyze mam normalne schemy nie len nejake WDS na co tu vecsina odkazuje tak neodjebem pol dna hladanim problemu lebo by som hned vedel zistit odkial presne ide privod.
A ked tu zas niekto zacne s WDS tak nech prosim posle screen kde je vyznaceny ten privod.
Ako tak pozeram tak som nakonic napisal dost textu asi to potom hodim aj do pribehu tam budu aj obrazky aspon tej rozobratej vrtule.